subota, 7. lipnja 2014.

Deformacije pokoncilskog obreda







Nova misa nije jasna ispovijest katoličke vjere jer je dvosmislena i protestantizirana. Budući da molimo kako vjerujemo držeći se pravila Lex Orandi - Lex Credendi, slijedi da ne možemo moliti na novom obredu na protestantski način i još uvijek vjerovati kao katolici. Novus ordo predstavlja ,,zapanjujuće udaljavanje od katoličke teologije o svetoj Misi, kako je formulirana i kodificirana na XXII. zasjedanju Tridentskog koncila koji je, definitivno određujući >kanone< obreda, podigao nepremostivu barijeru protiv bilo kakvog krivovjerja koje bi moglo narušiti cjelovitost učiteljstva" (Breve esame critico).

U manje od sedam godina nakon uvođenja obreda, broj svećenika u svijetu smanjio s 413438 na 243307 - gotovo 50% (statistika Svete Stolice). Novus ordo ne očituje vjeru u stvarnu prisutnost Gospodinovu, dok je tridentska Misa očituje nepogrešivo.



Nova misa stvara pomutnju između stvarne Kristove prisutnosti u liturgiji s njegovom mističnom prisutnošću među nama, te se time približava protestantskom krivovjerju. Pokazuje sklonosti heretičnoj teoriji da vjera naroda, a ne svećenikove riječi, uprisutnjuju Krista u Euharistiji. Upućuje nas na shvaćanje da narod koncelebrira sa svećenikom, što se protivi pravovjernoj katoličkoj teologiji. Naravni način posvete ukazuje da se radi o spomen-činu, a ne o pravoj misnoj Žrtvi (protestantska teza). Slijedi formu Cranmerove krivovjerne anglikanske "mise" i metode koje se koriste za njenu promidžbu precizno slijede metode engleskih krivovjernika. Protestanti koji su se jednom obratili na katoličku vjeru bijahu sablažnjeni kad su vidjeli da je novus ordo isti kakav  su pohađali kao protestanti, te se pitaju o smislu svog obraćenja.

Statistike pokazuju veliki pad broja obraćenja na katolicizam nakon služenja nove mise. Obraćenja, kojih je bilo do 100 tisuća godišnje u SAD-u, pala su na manje od deset tisuća. Broj ljudi koji napuštaju Crkvu daleko nadmašuje one koji dolaze. Uvodeći varijacije po izboru, obred potkopava jedinstvo liturgije, od koje svaki svećenik može po vlastitoj želji odstupiti pod krinkom kreativnosti, te dolazi do velike konfuzije, praćenoj nedostatkom poštovanja.

U mjestima gdje je tradicionalna Misa sačuvana, vjera i gorljivost je veća, dok suprotno vrijedi ondje gdje izričito vlada nova misa. Izvrsni katolički teolozi, poznavatelji crkvenog prava i svećenici je ne prihvaćaju stavom da ne mogu u dobroj savjesti celebrirati pokoncilski obred.








































2 komentara:

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)