petak, 11. srpnja 2014.

Barbarske liturgije






Neki se s oltara ponašaju kao klauni, liturgija se pretvorila u zabavu - fra Bono Zvonimir Šagi

Prenosim vam dijelove intervjua fra Bone Šagija koji se osvrnuo na liturgijske zloporabe novog misnog obreda. Bilo je kozmetičkog govora i o drugim gorućim problemima koji pritišću pokoncilsku Crkvu. Naglasio je da je osobno sudjelovao u koncilskoj obnovi, te da današnja situacija nije plod istinske reforme.

Zanimljivo je kako mnogi biskupi i svećenici (napose pokoncilski pape) uporno promiču i opravdavaju II. vatikanski sabor, koji je skrivio veliku pastoralnu katastrofu; a uz to je izvršio frontalni udar i na Nauk Crkve. Slijepoća je velikim dijelom zavladala, te efikasno otvara prostor sablazni i daljnjoj degradaciji: sa svakim novim pastoralnim i liturgijskim eksperimentima; bilo na općoj ili lokalnoj razini biskupskih konferencija.

"Akcija je protuotrov za očaj", izjavio je jedan uvaženi katolički intelektualac, kad je u pitanju Koncil i njegove devijantne manifestacije.


Dijelovi intervjua:


"[...] >Danas se i liturgija pretvara u zabavu< 


Što mislite, što je uzrok tomu da ljudi danas često kažu "Vjerujem u Boga, ali u crkvu ne hodam" i koliko su zato odgovorni svećenici koji tijekom svojih formativnih godina nisu iskusili realan život pa se ne znaju približiti ljudima? 

Neki su razočarani Crkvom zato što su mislili da će Crkva voditi nekakvu politiku. Svećenik bi, s druge strane, morao u svemu biti otvoren Riječi Božjoj, koja je stvaralačka i pobudnica u nama - koja nas potiče na dobro.  Za svećenika je najvažniji asketski način života, što se sada zanemaruje. Ako se mladi odgajaju hedonistički, gdje je sve samo zabava - pa se i liturgija pretvara u zabavu, onda mi tonemo. Zato je papa Franjo izbjegao raskoši [papolatristima odgovara sve što papa čini, osim možebitne sklonosti pape pravovjerju Tradicije; moja op.] i ide na "običan način". Mi moramo Riječ Božju prenijeti u kontekst vremena, da ona bude pobudna i da čovjeka potiče "Dobar budi, čovječe!".

Jasno, ali kako će čovjek koji završi sjemenište i teologiju, ima oko 25 godina, dođe za oltar i poziva npr. na oprost, a uopće ne poznaje dubinu i dramatiku tog čina. Oprost nije isprika. 

Svećenika ne treba tretirati kao da je bezgrješan. Nažalost, takvih je uvijek bilo i uvijek će biti, zato jer nije lako biti dobar čovjek [trebao je reći katolik]. Neki misle kad bi se ukinuo celibat da bi bilo bolje [?]. Međutim, koliko bi bilo razvoda - što onda s takvima...? Vidite, da bi živio u celibatu čovjek mora vladati samim sobom. Mora znati da je sluga svima, da sve ljude voli [osim lefebvrovaca] i poštuje, te da je svima poslan. Ali nije im poslan da bi ih iskoristio za svoj užitak, nego da ih privede na dobro i ohrabri [Gdje je Bog?]. Iz svećenika se nekako mora zamjetiti lik Isusa. Zato nikakav lijep auto ni materijalizam ne smije biti važniji od toga da on bude autentičan navjestitelj i svjedok Evanđelja.


>Neki svećenici ponašaju se kao klauni< 


Oni koji pak idu u crkvu na neki način se getoiziraju, a glavnu ulogu pri svemu tome igra sentiment. Pjeva se, veseli, kao što i sami kažete, super zabavi, ali gdje je tu konkretno djelovanje? 

U ovih 50 godina ["proljeća"] od početka Koncila 1963. puno toga je iskrivljeno [baš me zanima tko su oni koji su sve iskrivili?!]. Ako se svećenik s oltara ponaša kao klaun koji dirigira, pjeva, radi ovo, ono... to je iskrivljeno. Misa se pretvori u nekakav koncert, bubnjanja... Ja sam bio među prvima koji su počeli [iskrivljavati] provoditi tu koncilsku obnovu i mi smo to sasvim drukčije zamišljali. [lol]  [...]"


* * *

Bože, oslobodi nas!


'Blagodati' koncilske obnove vidljivi su svuda oko nas. Recimo, kao u filmiću koji stavljam u post.





Barbarska i heretička liturgija!





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)