ponedjeljak, 7. srpnja 2014.

Fragment bule "Quo primum tempore"





Bula pape sv. Pija V. Quo primum tempore, kojom se uvodi novo izdanje Rimskoga misala kao što je odredio Tridentski koncil, stoji na početku svakoga izdanja misala izdanoga prije reforme Pavla VI. Proglašavajući svoje izdanje obvezatnim, sv. Pio V. je onima koji to žele dopustio zadržati vlastite obrede pod uvjetom da su stariji od 200 godina; ovom sigurnosnom mjerom htjelo se isključiti sve natruhe novijih protestantskih krivovjerja. I sâm je sveti papa, kao redovnik-dominikanac, slavio privatne Mise po vlastitome, dominikanskom obredu. Pavao VI. nije dopustio takvo razlikovanje te je svoj novi misal proglasio obvezatnim za sve; čak je i ambrozijanski obred reformiran analogno rimskome.

Tekst bule sv. Pija V. Quo primum tempore je slojevit, sadrži i naredbe i dopuštenja, čak izričito svima daje indult za slavljenje Mise po ovome misalu. Između ostaloga, trajno jamči svim svećenicima da se smiju pridržavati ovoga obreda bez ikakvih skrupula u savjesti ili bojazni pred crkvenom kaznom. Na više mjesta ističe trajnost i nepromjenjivost ove uredbe (statum) ali i dopuštenja (indultum).

"[...] Neka, dakle, nikome od ljudi ne bude dopušteno povrijediti ovu obznanu Našega odobrenja, odredbe, uredbe, zapovijedi, naredbe, dozvole, dopuštenja, izjave, volje, odluke i zabrane, niti joj se nerazboritom drskošću suprostaviti. A ako bi se netko drznuo to pokušati, neka znade da će upasti u srdžbu Svemogućega Boga i blaženih Apostola njegovih Petra i Pavla!"
Dano u Rimu, godine od Utjelovljenja Gospodnjega 1570., dan prije srpanjskih ida (14. 7.), pete godine Našega pontifikata."


Unatoč dopuštenju Motu Proprija Summorum Pontificum za celebraciju Vetus Ordo Missae postoje stanovita ograničenja, a tradicionalna se Misa stavlja u svojevrstan podređeni položaj u odnosu na Novus Ordo, što je odlaskom Benedikta XVI. otvorilo prostor liberalima da zabranjuju celebraciju tridentske Mise, te ju ograničavaju pod apsurdnim izgovorima držeći se pokoncilske pastoralne prakse. Dokaz je to činjenice kako dva Obreda ne mogu koegzistirati u današnjoj Crkvi, te uvijek stoje u međusobnoj opreci zbog ogromnih doktrinarnih razlika. Novi je obred produkt nove ekleziologije, i kao takav uvelike odstupa od nauka svete Tradicije; a koncipiran je u ekumenskom kontekstu i služi prvenstveno kao degradirajući faktor, pa samim time, logično, ulazi u konflikt s istinskom katoličkom Misom. Poučan je primjer takve neizvedive koegzistencije Obredâ u slučaju franjevaca i franjevki Bezgrješne.





4 komentara:

  1. Možda će upravo ova rečenica biti najteža optužba povijesti kardinalima, biskupima i svećenicima koji su se borili protiv tradicionalne Mise. Toliko je jasna, toliko razumljiva.
    Cijelo je pokoncilsko vrijeme i zlosretna reforma totalno promašena stvar.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  2. Inače, kapelica i grob sv. Pija V, je u bazilici svete Marije Velike (Santa Maria Maggiore) u Rimu, prva slijeva, gledajući s glavnog oltara.
    Svaki se put rado pomolim i proboravim na grobu ovog velikog sveca.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  3. Upravo tako, pored svega dobrog što je izašlo iz motuproprija SP, trebamo biti svjesni sve njegove ograničenosti. Nasuprot mentalitetu nekih koji nastupaju kao da je papa Benedikt uzdigao u nebesa Tradicionalnu Misu, treba nam biti jasno da je to samo jedno kompromisno rješenje koje nikako nije riješilo sav problem postkoncilske krize.

    http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2014/03/motuproprij-summorum-pontificum.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ptemda je za nas u Crkvi u Hrvata motuproprij bio vrlo pozitivna stvar, i u našem crkvenom životu se osjeća da je riječ o kompromisu. Svaki put izazovem buru komentara i uvrijedi se hrpa "predstavnika" svih mogućih usmjerenja dok se o svakoj stvati u Bratstvu uvelike otvoreno i "učeno" raspravlja, kritizira i cjepidlači. O normalnoj raspravi ne može biti ni govora.

      Kikii

      Izbriši

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)