srijeda, 24. rujna 2014.

Misli o liturgiji, pape Benedikta XVI.




"Ova sveobuhvatnost i temeljna otvorenost, koja je vlastita čitavoj liturgiji, jedan je od razloga radi kojega ona ne može biti izmišljena ili prepravljana od pojedine zajednice ili stručnjaka, već mora biti vjerna formama sveopće Crkve. I u liturgiji najmanje zajednice je uvijek prisutna čitava Crkva. Radi toga u liturgijskoj zajednici ne postoje ,,stranci". U svakom liturgijskom slavlju zajedno sudjeluje čitava Crkva, nebo i zemlja, Bog i ljudi.

Kršćanska liturgija, iako se slavi na jednom mjestu i jednom konkretnom prostoru izražava ,,da" određene zajednice, ona jest po svojoj naravi katolička, te proizlazi iz svega i vodi svemu, u zajedništvu s Papom, s Biskupima, s vjernicima svih razdoblja i svih mjesta. Koliko je više slavlje prodahnuto ovom sviješću, toliko se plodonosnije u njoj i ostvaruje autentični smisao liturgije.

Dragi prijatelji, Crkva se čini vidljivom na mnogo načina: u karitativnom djelovanju, u misijskim projektima, u osobnom apostolatu što svaki kršćanin treba ostvariti u vlastitom ambijentu. Ali, mjesto na kojem se ona potpuno očituje kao Crkva jest liturgija: ona je čin u kojeg vjerujemo da Bog ulazi u našu stvarnost i mi ga možemo susresti, možemo ga dotaknuti.

To je čin u kojemu ulazimo u dodir s Bogom: On dolazi nama, i mi smo prosvijetljeni od Njega. Stoga, kad u razmišljanjima o liturgiji usredotočujemo našu pažnju samo na to kako da je učinimo privlačnom, zanimljivo lijepom, ulazimo u rizik da zaboravimo bit: liturgija se slavi radi Boga a ne radi nas; to je njegovo djelo; On je predmet slavlja; a mi se trebamo prepustiti da budemo vođeni od njega i njegova Tijela koje je Crkva.

Molimo od Gospodina da naučimo svakoga dana živjeti svetu liturgiju, osobito euharistijsko Slavlje, moleći u ,,mi" Crkve, koja upravlja svoj pogled ne prema sebi, već prema Bogu, doživljavajući se dijelom živuće Crkve svih mjesta i svih vremena."







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)