utorak, 30. rujna 2014.

Stare molitve svetim arkanđelima; Mihaelu, Gabrijelu, Rafaelu i Urijelu




S obzirom da u katolika Rimskog obreda postoje dva liturgijska kalendara, te grkokatolički treći, (neću uračunati koptske, maronitske, kaldejsko-asirske, armenske, i ostale varijacije drevnih dalekoistočnih katoličkih tradicija koje nisam proučavao), lijepo je podsjetiti se s vremena na vrijeme prebogate molitvene baštine.

Kad se još moli svednevice te divne tradicionalne molitve, sudjelujemo u zlatnom molitvenom vezu s našim precima u vjeri, od kojih su mnogi stanovnici neba i u posjedu vječne baštine.

To našu Majku Crkvu nadasve čini duhovno jakom i povezanom drevnom pređom Tradicije s prijestoljem Božjega Veličanstva. "Oče, molim te da svi budu jedno, kao što sam ja u tebi i ti u meni", kako je to lijepo prije dvije tisuće godina u dvorani posljednje večere, u nazočnosti svojih učenika, molio naš Gospodin Isus Krist. Kršćani minulih vremena imali su lijep molitveni izraz ljubavi prema Bogu i Njegovoj Crkvi. Taj stil pisanja je vidljiv u starim molitvama.


Molitve svetim Arkanđelima 

Ponedjeljak - Sv. Arkanđelu Mihaelu 
Sveti Arkanđele Božji Mihaele, odagnaj od mene duha lukavoga koji me iskušava. O, veliki Arhistratiže Božji Mihaele - pobjedniče demona! Pobijedi i uništi sve moje vidljive i nevidljive neprijatelje, i moli Gospoda Svedržitelja da me spasi i obrani od svake bolesti, smrtonosne rane i iznenadne smrti, sada i uvijek i u vijekove vjekova. Amen. 

Utorak  - Sv. Arkanđelu Gabrijelu 
Sveti arkanđele Gabrijele, koji donese neizrecivu radost s neba Prečistoj Djevi Mariji, ispuni radošću i veseljem srce moje gordošću ispunjeno. O veliki Arkanđele Božji Gabrijele, ti si navijestio prečistoj Djevici Mariji o začeću Sina Božjega. Objavi i meni grešnom strašan dan moje smrti, i moli Gospoda Boga za moju grješnu dušu, da bi mi oprostio moje grijehe; da me ne zarobi lukavi demon i ovlada mnome. O, veliki Arkanđele Gabrijele! Sačuvaj me od svih nevolja i svih bolesti, sada i uvijek i u vjekove vjekova. Amen. 

Srijeda - Sv. Arkanđelu Rafaelu 
O veliki arkanđele Božji Rafaele, koji si primio dar od Boga da iscjeljuješ bolesti, izliječi neizlječive bolesti, izliječi neizlječive ljudima rane kao i one srca i tijela mojega. O veliki Arkanđele Božji Rafaele, ti si putovođa, ljekar i iscjelitelj, vodi me spasenju i iscijeli sve moje duševne i tjelesne bolesti, i dovedi me Prijestolju Božjem, i moli dobrotu Njegovu za moju grješnu dušu, da mi Gospod oprosti grijehe moje i sačuva me od svih neprijatelja mojih i zlih ljudi, od sada i do vijeka. Amen. 

 Četvrtak - Sv. Arkanđelu Urijelu
Sveti Arkanđele Božji Urijele, svjetlošću Božanskom ozareni i preizobilno ispunjeni ognjem plamene ljubavi, ubaci iskru tog ognja u moje hladno srce, a dušu moju grijesima pomračenu svjetlošću tvojom ozari. O veliki Arkanđele Božji Urijele, ti si svijetlo ognja Božanskog i prosvjetitelj onih koji su pomračeni grijesima: prosvijetli um moj, srce moje i volju moju silom Svetoga Duha, i upravi stope moje na stazu pokajanja. Moli Gospoda da me izbavi od muka paklenih i od svih neprijatelja vidljivih i nevidljivih, sada i uvijek i u vjekove vjekova. Amen. 

Šteta je što nema molitava preostaloj trojici arkanđela, kako bi se zatvorio tjedni molitveni ciklus. Ili možda postoje u starim Crkvama na dalekome Istoku?!








Sveti arkanđeli Gospodnji, zaštitite nas od svakoga zla!

Sveta Bogorodice, moli za nas!

Gospode, pomiluj nas!



3 komentara:

  1. Imate li možda izvor gdje ste pronašli ove stare molitve?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, ne znam iz kojeg su molitvenika izvađene molitve svetim Arkanđelima, no izvor je pouzdan a molitve su autentične. Do njih sam došao na drugi način a u svijetu interneta nije toliko popularno, nažalost, potencirati izvore kao ni Imprimatur spomenutih molitava.

      No, svakako ću se potruditi otkriti podrijetlo molitvi u tiskanom obliku!

      Draga sestro u Kristu, Božji blagoslov Vam želim! :)

      Izbriši
  2. MOLITVE KOJE STE NAVELI KORISTE SE U ISTOCNOJ CRKVI, I IMA IH U PRAVOSLAVNIM MOLITVENICIMA. LEP POZDRAV.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)