četvrtak, 23. listopada 2014.

Kardinal De Paolis o Sinodi: Ne može se o svemu raspravljati




Pogreška je više slušati ljude nego istine vjere 


<Sudjelovao sam na raznim Sinodama i mehanizam ne funkcionira dobro. Ovaj se put raspravljalo o previše stvari, krenulo se bez sigurnosti, no sve se ne može staviti na raspravu, Crkva je čuvaricom istine kojom ne može raspolagati>.

Kritičan je prema korisnosti <sinodske institucije> kardinal Velasio De Paolis, umirovljeni predsjednik Prefekture ekonomskih poslova Svete Stolice i potpisnik teksta <Permanere nella verità di Christo - Ostati u Kristovoj istini> te protivnik otvaranja Crkve Pričesti rastavljenim ponovno civilno vjenčanim. ,,<Postojao je izvorni problem u pristupu>.

- Što Vas ne uvjerava na Sinodi? 

<Pokazao se iznimno jak utjecaj straha da nas ljudi neće slijediti i pretjerano naglašavanje retorike novotarija. O temama obitelji potrebno je vrijeme i promišljanje. A ne hitnja. Na Sinodi svi žele nešto reći, ali vrijeme i slušanje su ograničeni tako kao što je nedovoljan prostor dopušten raspravi u malim skupinama. Pavao je VI. prije pola stoljeća utemeljio Sinodu kao vješt instrument suradnje s upravom Crkve. Međutim, sučeljavanje se mora ticati proučavanih tema i produbljivanja o kojima svaki sinodski otac ima jasno mišljenje>.

- Bilo je otpora promjenama? 

<Ova je Sinoda na sebi nosila posljedice očigledne originalnosti u pristupu. Pokazala se krivom odluka da se o svemu pomalo raspravlja kao da bi se sve trebalo ponovno uspostaviti. Crkva sluša ljude, ali ima sigurnosti koje će opstati kroz vrijeme. Sinoda je ponovila koncilsku dramu: uskladiti novosti u kontinuitetu>.

- Propuštena prilika? 

<Raspravljalo se o previše pitanja koje su onda hranila neutemeljena očekivanja. A na koncu se to negativno odrazilo na Sinodu. Sve ne može biti novo. Crkvenom je životu potreban kontinuitet da bi zbilja uznapredovao. To je temeljno pitanje, filozofsko. Franjo zahtijeva da se vratimo Evanđelju koje se pak u mnogim kulturama nastanilo. Uporišna je točka Božja riječ. Blago koje nitko ne može izmijeniti, čak ni Papa>.

- Suprostavlja li se pastoral nauku? 

<Osjećamo pomutnju koju je teško vješto zadržavati lijepim riječima. Više se sluša ljude nego istine vjere. Međutim, Crkva mora naviještati istinu koju je primila odozgor, a ne potpomagati usmjerenja javnog mnijenja. Na Sinodi se mnogo spominjao pastoral. Praksa se treba pridržavati načela: nepojmljivo je da je odvojena od Nauka. Da sam govorio u dvorani, bio bih potvrdio istine vjere.>

- Koje poglavito? 

<Primjerice, tko živi nevjenčan, ne može ići na sv. Pričest. Proteklih se godina smanjila uloga vjere i društvo ne prihvaća više utjecaje vjere. Živimo u svijetu koji se boji religije kao izvora sukoba. Suprostavljanje između vjere i razuma čini nas šizofrenima. Tako se danas Država brine o etičkim pitanjima. Ne može se očekivati da Crkva govori u suprotnosti s Naukom.>



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)