utorak, 18. studenoga 2014.

Benedikt XVI. je preradio svoj članak iz 1972. i pozicionirao se kao ,,protupapa"




,,Od Savla do Pavla?" Pita se Regensburški Wochenblatt. Süddeutsche Zeitung već ima pri ruci svoju ponižavajuću prosudbu ,,Der Dagegen-Papst" (Protiv-papa). Razlog uzrujanosti? Papa se u miru Benedikt XVI. ponovno javio iz svog unutarnjeg egzila. Preradio je jedan članak o sakramentu ženidbe i njezine nerazrješivosti iz godine 1972. i opet ga objavio. Preinake su izazvale velike crkveno-političke reakcije.

Svojevremeno je Joseph Ratzinger objavio članak kao profesor teologije u Regensburgu. Sada se taj članak pojavio u sabranim djelima koja izdaje Papst-Benedikt-Institut (Institut pape Benedikta) koji je pod vodstvom biskupa Rudolfa Voderholzera.

Godina 1972.: blizina stavovima kardinala Kaspera 

Godine 1972. Joseph Ratzinger je pisao slične stvari koje je kardinal Walter Kasper zastupao na Kardinalskom konzistoriju i Biskupskoj sinodi o obitelji. Pri tome je bila riječ o civilnom drugom braku koji je trebao pronaći određeno priznanje i u Crkvi. Govor je bio o tome da ,,otvaranje pristupa zajednici Pričesti nakon nekog vremena dokazivanja nije manje pravedno i posve je na liniji crkvene tradicije." Naravno, ,,ako se drugi brak duže vremena dokazao kao ćudoredna veličina" i ako se ,,živi u duhu vjere", i ako u novom civilnom braku ,,postoje moralne obveze prema djeci i supruzi". Tako glasi prvotni Ratzingerov članak kako ga citira dnevnik Süddeutsche Zeitung koji je primijetio razliku.

Godina 2014.: distanciranje od kardinala Kaspera 

Međutim, papa Benedikt XVI. ne dijeli mišljenje koje je zastupao 1972. Zbog tog razloga temeljito je preradio taj članak prije objavljivanja u sabranim djelima. Zaključak koji donosi Benedikt XVI. 2014., posve je drukčiji nego zaključak teologa Josepha Ratzingera godine 1972. Ne treba se drugi brak priznati i dopustiti pristup svetoj Pričesti, nego se proces proglašenja ništavosti ženidbe mora preispitati i zategnuti. Stav koji je već zastupao tijekom svojega pontifikata.

U prerađenoj i time obvezujućoj verziji Benedikt se XVI. distancira od kardinala Kaspera kao i pokušaja koji je poduzet ove godine da se na unutarcrkvenoj razini izbori priznanje drugoga braka i pripuštanje svetoj Pričesti rastavljenih ponovno civilno vjenčanih. Umjesto toga Benedikt XVI. snažno potkrepljuje stav onih kardinala koji su se suprostavili ovome pokušaju. Pročelnik Kongregacije za nauk vjere kardinal Gerhard Müller, kardinal Raymond Burke, kardinal Walter Brandmüller, kardinal George Pell i drugi.

Benedikt XVI. pristaje uz tradicionalni Nauk kao ,,protupapa" pape Franje 

Vrijeme preradbe jedva da se može držati slučajnim. Time je Poglavar Crkve koji se odrekao službe aktivno uključio u trenutačnu raspravu i jasno je pristao uz jednu stranu. Po crkvenim običajima bi se to zanijekalo ako bi netko o tome pitao. No, činjenice govore same za sebe. Da je protivljenje, ,,Dagegen" Benedikta XVI. koje mu Süddeutsche Zeitung pripisuje igrom riječi ,,Der Dagegen-Papst" (Papa protiv; papa protiv toga), zbilja usmjereno protiv pape Franje, i da se Benedikt XVI. u najaktualnijoj i najžešćoj unutarcrkvenoj raspravi pozicionira kao ,,protupapa".

Tako se to u Vatikanu nikada ne bi reklo. Okršaj se odvija na udaljenosti i bez imenovanja protivnika. Međutim, slika je jasna. Benedikt XVI. brani Nauk Katoličke Crkve. Njegov stav nije usmjeren protiv nekoga, nego on pristaje uz depositum fidei (polog vjere) koji, očito, vidi ugroženim. Drukčije rečeno: on zauzima stav protiv sviju koji se suprostavljaju crkvenom Nauku, pa bio to kardinal Walter Kasper ili bio to čak i sam papa Franjo.

                                                                                                                                               Tekst: Giuseppe Nardi

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)