subota, 29. studenoga 2014.

Što bi bilo s Domovinskim ratom da je Franjo tada bio papa?!




Vatikanska geopolitika: Kada Petar daje ključeve UN-u 

25. studenog papa Franjo je odgovarajući na pitanja novinara tijekom leta iz Strasbourga u Rim ponovno govorio o tome kako se valja suprostaviti agresiji Islamske države (IS) i ponovno se založio za izručivanje svih država UN-u.

,,Istina je, postoji opasnost ovih terorista. Međutim, postoji i druga opasnost, to je državni terorizam kada se stvari umnože, umnože, umnože, i svaka država misli da ima pravo na svoju ruku masakrirati teroriste, a s teroristom umiru mnogi koji su nedužni. To je bezvlašće na najvišoj razini koje je vrlo opasno. Valja se boriti s terorizmom, ali ponavljam što sam rekao na prošlom putovanju: ako treba zaustaviti nepravednog napadača, to se mora činiti s međunarodnim konsenzusom."

Pod "prošlim putovanjem" misli na let iz Južne Koreje na kojem je Papa rekao: ,,U ovim slučajevima gdje je riječ o nepravednom napadaču, mogu samo reći da je legitimno zaustaviti nepravednog napadača. Naglašavam glagol: zaustaviti. Ne kažem bombardirati, voditi rat, nego zaustaviti. Sredstva kojima se može zaustaviti napadača, mora se dobro odmjeriti. Zaustaviti nepravednog napadača dopušteno je. No, mi moramo imati i sjećanje! Kako su samo često sile, pod izlikom da zaustavljaju nepravednog napadača, preotele narode i u biti vodile osvajačke ratove! Pojedina nacija ne može o tome prosuđivati kako valja zaustaviti napadača. Nakon Drugog svjetskog rata nastala je ideja Ujedinjenih naroda. Ondje se mora raspravljati i reći: 'Je li to nepravedni napadač? Naoko jest. Kako ćemo ga zaustaviti?' Samo to i ništa više."

Dva nova elementa za razliku od dosadašnje vatikanske geopolitike 

,,U oba Papina odgovora pronalaze se, za razliku od dosadašnje vatikanske geopolitike dva nova elementa", kaže vatikanist Sandro Magister.

Prvi je element pomicanje naglaska s opasnosti napadačkog rata na opasnosti vojne reakcije na napadački rat. Prema papi Franji reakcija može biti još opasnija od napada. Valja se prisjetiti da je ,,izlika" da se zaustavi napadač, u biti imala za cilj prave osvajačke ratove koji su počeli zbog nacionalnih interesa jedne države protiv interesa neke druge države. To čak može dovesti do ,,državnog terorizma" koji masakrima nad neprijateljem odnosi još i mnoge nedužne živote.

Drugi novi element: restriktivni uvjeti kojih se po Papi valja pridržavati kako bi se jedna država legitimno oružanom silom smjela boriti protiv nepravednog napadača.

Ivan Pavao II. i Benedikt XVI. slijedili su crkvenu Tradiciju koja je svakoj državi priznavala glavnom dužnošću odgovornost zaštite vlastitog stanovništva od nepravednog napadača. Ova odgovornost zaštite obveza je svake države dok se ,,Međunarodna zajednica treba umiješati samo ako jedna država nije kadra osigurati ovu zaštitu".

Naravno da međunarodna zajednica nije neutralni akter, nego je vođena interesima jakih država, zbog čega su pape djelovale suzdržljivo. Papa Benedikt XVI. je 18. travnja 2008. u UN-u govorio o ovoj odgovornosti zaštite.

                                                                                                                                        Izvor: katholisches.info

Devetnica - Obećanja vjernosti i primanja u Svećeničko bratstvo sv. Pija X (8.XII.)




Na svetkovinu Bezgrešnog Začeća koju Crkva slavi 8. prosinca, također i novi članovi Svećeničkog bratstva sv. Pija X. polažu obećanja vjernosti, kojima se obvezuju vjerno opsluživati sve odredbe koje se odnose na poslanje Bratstva. Među njima je i jedan hrvatski svećenik. Iskazi vjernosti se nekoliko puta obnavljaju, sve do izjave vječnih obećanja.

Molimo posebice za dosljedno opsluživanje obećanja koja svećenici polažu na dan Bezgrešnog Začeća preblažene Djevice Marije kako bi milošću Božjom vjerno izvršavali poslanje za obnovu istinske Katoličke Crkve i spasenje duša.

Devetnica se sastoji od sljedeće molitve velikog pape sv. Pija X. i zaziva.

Molitva sv. Pija X. Bezgrešnoj Djevici Mariji 

O Presveta Djevice, koja si našla milost u Božjim očima i postala Njegovom Majkom; O Djevice, bezgrešna tijelom i dušom, u svojoj vjeri i ljubavi, pogledaj milostivo na nas bijedne koji u svojoj potrebi tražimo tvoju moćnu zaštitu.

Opaka zmija na koju je bačeno iskonsko prokletstvo i dalje napada i zavodi bijednu djecu Evinu. O ti, Blažena Majko, naša Kraljice i naša Odvjetnice, ti koja si od prvog trenutka svoga začeća satrla glavu ovom okrutnom neprijatelju, primi naše molitve. Ujedinjeni s tobom jednim srcem, zaklinjemo te da ih prikažeš pred prijestoljem Božjim.

Ne daj da ikada upadnemo u zamke koje nas okružuju, nego da svi mognemo stići u luku spasenja. Daj da pored strašnih opasnosti koje prijete, Crkva Božja i sve kršćansko društvo uzmogne ponovno zapjevati hvalospjev slobode, pobjede i mira. Amen.

Sveti Pio X., moli za nas!                                                                                          Izvor: Christus Rex Blog


Osvrt na reakcije: Komentari zahvale i podrške kardinalu Burkeu




Po tradicionalnim blogovima mnogo je komentara zahvale i podrške kardinalu Burkeu, i time i obrani nauka Katoličke Crkve. Izdvojili smo neke: 

,,Ovome velikom kardinalu i ispovjedniku jednostavno treba zahvaliti što je na izvanredan način branio nauk Katoličke Crkve, a time i istinu. Možemo se samo nadati da će kardinal Burke na svojem novom prebivalištu imati mogućnost i dalje otvoreno djelovati za Crkvu Božju. Vječna hvala za svjedočenje vjere i time povezano učvršćenje u vjeri!"

,,Doista je zastrašujuće kako sve brzo ide. Iznenada ćemo se naći u ,,Ujedinjenoj crkvi" ako se sve prihvaća bez komentara. Veliko poštovanje i zahvala kardinalu Burkeu čija je ljubav i hrabrost prema istini i Bogu tako velika da se izložio i mogućnosti da izgubi svoju važnu službu."

,,Kardinal Burke je divno pokazao karakter i založio se za nepromjenjivi nauk Isusa Krista o braku. Nadam se da će se naći nasljednik kao predvodnik konzervativnih kardinala u Katoličkoj Crkvi. A tajne igre i intrige koje provodi papa Franjo nigdje se ne pojavljuju u medijima, osim na neovisnim, katoličkim internetskim stranicama. Uvjerena sam da će naš Gospodin Isus Krist nagraditi takve muke, najkasnije u vječnosti."

,,Bez djelovanja kardinala Burkea možda bi bila prošla željena ,,milosrdna dvotrećinska većina" u sada privremeno, a nadamo se ne samo privremeno propalim ,,temama otvaranja".

,,Zbilja se ovo ne može razumjeti: Burkea se tjera u mirovinu na Maltu. Müller uopće više ne smije sudjelovati na važnim razgovorima u Vatikanu, Franjo ga više ne sluša. Caffara se nalazi kratko pred odlaskom. De Paolisa i Brandmüllera se ozbiljno ne doživljava. Gänswein je manje ili više samo još njegovatelj starih osoba i vrlo je nezadovoljan situacijom. Tebartz slovi kao bolestan i zatvoren je u Regensburgu."

,,Doista vidimo da je La Sallette imao pravo. Nevjera u obliku modernizma i kriptoprotestantizma slavi pobjedu. Pravovjerni se kardinali duhovno i imenovanjima na određen način razapinju na križ kao i Krist. No, ono što je pravedno, to će se ponovno vratiti. U to sam siguran!"


četvrtak, 27. studenoga 2014.

Za Salzburškog nadbiskupa Isus Krist nije bio Veliki svećenik, nego ,,laik"


Liberalni ponos Salzburga i heroj
modernističkog laikata, Franz Lackner

U povodu nove podjele biskupijskih granica u Tirolu prije 50 godina ORF je pozvao biskupe stare grofovije Tirol na ,,razgovor". Prije 50 godina, 1964. Katolička Crkva je povukla posljedice podjele nekadašnje austrijske krunske zemlje na Innu i Etschu (Adige) na kraju Prvog svjetskog rata.

Tema razgovora bio je manjak svećenika. Odgovori biskupâ bili su površni i usredotočili su se na naglašavanje uloge laika. Kod umanjivanja uloge svećenstva i prenaglašavanja uloge laikata, Salzburški je nadbiskup otišao najdalje. Novi Salzburški nadbiskup Lackner, franjevac, koji je u službi od 12. siječnja 2014. mišljenja je da će ,,budućnost Crkve" manje obuhvatiti svećenike, ali da će ,,laici u ovoj Crkvi moći preuzeti važne i odgovorne dužnosti". Važnost ovih dužnosti ne smije se umanjivati, naglasio je Lackner. ,,Zaboravili smo da je Isus bio također laik."

Nadbiskupovu izjavu preuzima i internetska stranica Nadbiskupije Salzburg i širi je bez izmjene ili nadopune. Čak je i Martinu Lutheru bilo jasno da je Isus Krist istinski Veliki svećenik kako je to Stari zavjet poznavao za Jeruzalemski hram. Čak i novije protestantske sljedbe kao Novoapostolska 'crkva' naglašavaju Kristovu ulogu velikog svećenika. Međutim, katolički Salzburški nadbiskup koji je ujedno i Primas Germaniae drži Isusa Krista laikom!?

Nadbiskup koji Isusa predstavlja laikom? Sin Božji koji stoji među svećenstvom? Isus Krist da nije pravi veliki svećenik, on koji je ustanovio Oltarski sakrament i svećeništvo? Isus Krist da nije utjelovljena Riječ od koje potječu svi stupnjevi svećeničkog reda po ustanovljenju Petra i njegova primata? Zar onda ne postoji sukcesija koja od Krista preko Petra, preko svakog biskupa odonda dolazi do svakog svećenika? Koja bi to sukcesija bila da je Isus Krist bio ,,laik"?

                                                                                                                                            Izvor: katholisches.info

srijeda, 26. studenoga 2014.

Ovo je vjerski rat, no Papa šuti ili zamuckuje




Donosim veći dio članka Sandra Magistera o posljedicama međureligijskog dijaloga kakav se od II. vatikanskog sabora provodi u Crkvi. Ekumenizam i međureligijski dijalog bitno su pridonijeli rušenju monolitnosti katoličanstva i doveli su do otpadništva milijuna katolika. Pokoncilska Crkva treba ljude voditi Kristu, a ne učvršćivati ih u njihovim krivim uvjerenjima. Najveće žrtve ovog novog usmjerenja jesu sami katolici. 

S obzirom na ofenzivu radikalnog islamizma Franjina teza je da ,,moramo gladiti konflikte". I zaboraviti Regensburg. S velikom štetom također i za reformističke struje u islamu.  

Sandro Magister 



RIM, 21. studenoga 2014. - Za nekoliko će se dana papa Franjo uputiti u Tursku, dakle u živo tkivo onog novog globalnog rata ,,u komadima" koji on vidi kako bjesni po svijetu. Islamski kalifat koji je osvojio područja tik uz tursku granicu, između Sirije i Iraka, uništava stare zemljopisne granice i po svojoj je naravi svjetski fenomen.

,,Pobjednički marš mudžahedina stići će sve do Rima", izjavio je sredinom studenoga Abu Bakr al Baghdadi, kalif. Obećali su mu poslušnost dijelovi islama iz Egipta, Saudijske Arabije, Jemena, Alžira, iz Libije koja je baš nasuprot talijanskoj obali. U Nigeriji i obližnjem Kamerunu Boko Haram je proširio kalifat u subsaharsku Afriku. Iz Europe i Sjeverne Amerike stižu novi pristaše.

Na crnoj zastavi nove Islamske države napisana je arapskim slovima ispovijest: ,,Nema nijednog Boga osim Alaha, a Muhamed je njegov poslanik." Kršćani su među brojnim žrtvama ovoga puritanskog islama koji se proglašava jedinim pravim i želi uništiti ono što drži najvećim izdajama izvornog islama: hereza napisana s epicentrom u Iranu te laicistički modernizam Turske Kemala Atatürka od čijeg će mauzoleja papa Franjo otpočeti sa svojim putovanjem.

U Raqqi, stvarnom glavnom gradu kalifata, sirijskom gradu iz kojeg je nestao isusovac Paolo dall'Oglio, malobrojnim kršćanskim obiteljima koje su preživjele, 15 od 1500 katolika koliko ih je bilo, nova je Islamska država nametnula džizju, glavarinu ili danak, 535 dolara godišnje, prevelik iznos, a kazna je zapljena kuće i imovine. U Mosulu nema više niti jedne crkve gdje se još slavi Misa, što se čak nije dogodilo ni nakon mongolske invazije.

Nemoguće je ne razabrati obilježja ,,vjerskog rata" s kojim se ide u krajnost, koji se vodi u Alahovo ime, iluzorno je nijekati islamsku matricu ovog beskrajnog teološkog nasilja. To je napisala čak i Civiltà Cattolica koja je pod nadzorom, jedino što joj je kasnije proturječio njezin drhtavi ravnatelj Antonio Spadaro, isusovac koji se pravi Franjinim tumačem. O islamu Katolička Crkva zamuckuje, tim više koliko se uspinjemo po ljestvici.

Biskupi srednjoistočnih biskupija traže od svijeta djelotvornu vojnu zaštitu koja nikada ne stiže. U Rimu kardinal Jean-Louis Tauran objavljuje vrlo potanko opisan prikaz okrutnosti kalifata i izjavljuje da je prestala svaka mogućnost dijaloga s onima među muslimanima koji ne iščupaju nasilje iz korijena.

Ali kada državni tajnik, kardinal Pietro Parolin, govori u New Yorku s govornice UN-a, kako je to učinio 29. rujna, brižno izbjegava riječi koje su tabu: ,,islam" i ,,muslimani", i plaća obvezatni danak mantri koja niječe postojanje tog sukoba civilizacijâ koji svi jasno vide. Kardinal Parolin protestira protiv ,,neodgovorne apatije" koju je pokazala Staklena palača. No, upravi UN-a Franjo povjerava jedinu legitimnu odluku o bilo kakvoj vojnoj intervenciji na srednjoistočnoj pozornici.

Jorge Mario Bergoglio vratio je diplomatima u Kuriji onu ulogu koju su dvojica prethodnih prvosvećenika potamnili. Ali u konačnici, osobno je on taj koji određuje tempo i način vatikanske geopolitike. Više šutnjom nego riječima. Šutio je o stotinama nigerijskih učenica koje je oteo Boko Haram. Šutio je o mladoj sudanskoj majci Meriam koja je osuđena na smrt samo jer je kršćanka, i na koncu je oslobođena zalaganjem drugih. Šuti o pakistanskoj majci Asiji Bibi koja je pet godina u zagrljaju smrti, i ona jer je ,,nevjernica", i ne daje čak ni odgovor na dva tužna pisma koja mu je ona napisala ove godine, prije osude i nakon nje.

Argentinski je rabin Abraham Skorka, Bergogliov stari prijatelj, rekao da je od njega čuo da ,,moramo gladiti konflikte". S islamom, i teološki najkrvoločnijim, Papa tako čini. Nikada ne imenuje odgovorne. ,,Treba ih zaustaviti", rekao je, a da nije pojasnio kako. Moli i poziva na molitvu kao s dvojicom predsjednika - izraelskim i palestinskim - na svakom koraku poziva na dijalog, ali o onome što ujedinjuje, a ne o onome što dijeli.

Benedikt XVI. je 2006. godine najprije u Regensburgu, a onda u Istanbulu rekao ono što se nijedan papa nikada nije usudio: da je nasilje udruženo s vjerom neizbježna posljedica krhke veze između vjere i razuma u muslimanskom nauku i u njegovom samom poimanju Boga.

[...]

Proteklih dana papa Franjo je pozdravio neke njihove predstavnike koji su pristigli u Rim radi novog povratka ovog dijaloga. Ali o glavnim pitanjima nije se govorilo, klica je usahnula. Sada je već tisuću godina da su u islamu zatvorena ,,vrata interpretacije" i da se o Kuranu ne može raspravljati, jedino uz visoki rizik, čak i opasnost po život.










ponedjeljak, 24. studenoga 2014.

Sveta Stolica: Kardinal Sarah imenovan pročelnikom Kongregacije za bogoštovlje




Laus Deo!

Otklonjena ozbiljna opasnost imenovanja Piera Marinija pročelnikom Kongregacije za bogoštovlje. Objavljujemo ovu lijepu vijest zbog koje smo zahvalni Svetom Ocu.

P.S.: U nadi da se za Marinija neće otvoriti neka druga vrata. No, u međuvremenu su mu ova dobro zatvorena i zapriječena. Barem zasada!

                                                      ODREKNUĆA I IMENOVANJA 
                                                      Bilten Tiskovnog ureda Svete Stolice od 
                                                                           23. studenoga 2014. 


Dana 23. studenoga Sveti Otac je imenovao pročelnikom Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu uzoritog kardinala Roberta Saraha, dosadašnjeg predsjednika Papinskog vijeća ,,Cor Unum".



Kardinal Francis George kritizira papu Franju




(New York) Prošli je tjedan službeno završila služba kardinala Francisa Georga kao nadbiskupa Chicaga pošto je njegov zahtjev za umirovljenjem papa Franjo prihvatio već u rujnu. Sedamdesetsedmogodišnji kardinal čije se oboljenje od karcinoma u ovoj godini ponovno javilo prošli je ponedjeljak u opsežnom intervjuu s novinarom Boston Globea Johnom Allenom dao nekoliko kritičnih izjava o pontifikatu pape Franje. Kaže da razumije zašto je puno ljudi zabrinuto. Istodobno ne vidi ,,veliko napuštanje Tradicije".

,,Papa je rekao da želi vidjeti postavljeno svako pitanje i tako se i dogodilo, dakle, dobio je što je htio, a sada to mora dovesti u red. On je sam rekao da papa ima karizmu jedinstva i on zna jako dobro da je to jedinstvo oko Krista, a ne oko njega samoga." Čini se kao da je Papa postavio u pitanje određena učenja Crkve. Ali ako se bolje pogleda, ,,osobito ako se posluša njegove propovijedi, vidi se da to nije slučaj." Način na koji papa Franjo izriče svoju simpatiju, možda je razlog za to da se ljudi pitaju nalazi li se on još na području nauka: ,,Ja nemam razloga pretpostavljati da on to nije."

S obzirom na Biskupsku sinodu u listopadu kardinal George je rekao: ,,Postavlja se pitanje zašto on sam ne pojasni ove stvari. Zašto je potrebno da apologeti imaju teret pronalaziti najbolju interpretaciju? Zar on ne vidi posljedice nekih svojih izjava ili čak svojih djela? Zar on ne vidi posljedice toga? Možda ne. Ja ne znam je li on svjestan svih posljedica koje neke stvari koje je rekao ili učinio za sobom povlače i odgovorne su za sumnje u razumu ljudi." On želi ovo rado pitati Papu ako ikada bude u prigodi za to, kaže George. Trenutačno zbog svojega oboljenja od karcinoma ne može putovati.

                                                                                                                                          Tekst: M. Benedikt Buerger

subota, 22. studenoga 2014.

U tijeku tihi i polagani manevar protiv kardinala Pella




Uvečer 13. ožujka 2013. kardinal protođakon Jean-Louis Touran objavio je ime kandidata koji je u konklavi izabran za novog papu. Kada se čulo ime Georgium, mnogi su pomislili na trenutak na kardinala Georga Pella. Ondašnji nadbiskup Sidneya slovi kao pravovjeran i naklonjen Tradiciji. Nije drugi kardinal Burke, ali je u Vatikanu mnogima sve nepodnošljiviji.

Kardinal Pell se glede braka i obitelji već uoči Biskupske sinode i na Sinodi svrstao u skupinu ortodoksnih branitelja crkvenog nauka. Kao voditelj dikasterija mogao je ipak sudjelovati na Sinodi po svojoj dužnosti što mu kao nadbiskupu Sidneya bez osobnog papinskog imenovanja sinodskim ocem ne bi bilo moguće. Kardinal Kasper je svoj govor pred Kardinalskim konzistorijem označio i objavio kao ,,Evanđelje obitelji". Kardinal je Pell jasno odgovorio predgovorom knjizi ,,Istinsko Evanđelje obitelji" (Izdavačka kuća Media Maria).

Kardinala Raymonda Burkea, predvodnik sinodskih otaca koji su se suprostavili mekšanju moralnog nauka i podrivanju sakramenta ženidbe, već je papa Franjo hladno odstranio. U međuvremenu počinju napadi i na kardinala Pella.

Manevri protiv ,,iskrenih, neovisnih glasova u Kuriji" 

U Rimskoj kuriji u tijeku je pokušaj da se ,,iskrenom australskom kardinalu" naškodi kako potvrđuje vatikanist Marco Tosatti. Njemu se predbacuje njegov izravan i energičan karakter. Zanimljivo je da su napadi otpočeli neposredno nakon zaključenja Sinode o obitelji, iako je Kardinal već osam mjeseci u Rimu. I zbilja, kod kritika njegove osobe ne nedostaju navodi o njegovim intervencijama na Sinodi.

Sada kada je kardinal Burke, ,,jedan od najiskrenijih i najneovisnijih glasova u Rimskoj kuriji" (Tosatti) uklonjen iz Apostolske signature, vrhovnog sudišta Katoličke Crkve, ,,u Kuriji se govori o tihom i polaganom manevru protiv australskog kardinala Georga Pella, koji kao ni Amerikanac nema dlake na jeziku", tako je napisao Tosatti u jednome članku u dnevniku La Stampa.

Na Sinodi mu je isključen mikrofon, no ipak Kardinal Pell je nastavio glasno govoriti 

George Pell je bio prvi koji je na Sinodi uzeo riječ i vatrenim je govorom podigao optužbu protiv ophođenja Generalnog tajništva i njegove politike informiranja. Početno paljenje koje je preraslo u pobunu u sinodskoj dvorani i zbog čega je prilično očajni sinodski tajnik kardinal Baldisseri tražio pomoć kod pape Franje.

Njegov optužujući zahtjev ,,Potrebna je transparentnost!" ,,Svatko mora moći reći što ima reći!" Prvi teški sukob koji je došao do usijanja kada je kardinal Baldisseri htio umiriti situaciju rekavši da će Tiskovni ured Svete Stolice objaviti pojašnjenje, a kardinal Pell na to odgovorio: ,,Ne vjerujemo pojašnjenju". U tom se trenutku prolomio veliki pljesak i mnogi su sinodski oci povicima podržali Australca.

Nakon uklanjanja kardinala Burkea kardinala se Pella sada proglašava ,,previše neuravnoteženim" i ,,previše radikalnim". ,,Kod toga bi se iskrenost trebala sviđati onomu koji svećenicima preporučuje da ne budu klerikalni. Ali...", tako Tosatti aludirajući na najnoviji ,,biser" pape Franje.


petak, 21. studenoga 2014.

Kardinal Burke: Apel papi Franji - ne hvatati se više kontroverznih tema na Sinodi 2015.




Kardinal Burke: Vjernici trebaju pisati biskupima i Papi 

(Dublin/Rim) Kardinal Raymond Burke kojega je papa Franjo smijenio zbog njegova protivljenja papinskim namjerama kao kardinal pročelnik Apostolske signature i udaljio iz Rimske kurije govorio je 15. studenoga na jednom predavanju u irskom Limericku. Pratio ga je Father Marcel Guarnizo, jedan poznati svećenik koji 2012. godine jednoj lezbijki nije htio podijeliti Pričest.

Kardinal Burke je na predavanju ponovio svoja strahovanja s obzirom na Biskupsku sinodu o obitelji koja će se nastaviti u listopadu 2015. Njegovom smjenom papa se Franjo pobrinuo da Kardinal na sljedećoj Sinodi ne može sudjelovati po službenoj dužnosti.

Kardinal je Burke podsjetio na to da napadi na sakrament ženidbe dolaze iz redova Katoličke Crkve. Jedno je usmjerenje pokušalo zlorabiti Sinodu kako bi oblike ponašanja ,,koji se protive katoličkom nauku" učinili prihvatljivima.

Kardinal je Burke uputio apel papi Franji da odustane od daljnje obrade kontroverznih tema na Sinodi 2015. Istodobno je predložio vjernicima da pišu svojim biskupima i Papi. Trebali bi osobito držati do obrane katoličkog nauka i poticati Papu i biskupe da zaustave daljnje širenje pomutnje.

Fathera Marcela Guarniza iz Marylanda u SAD-u ukorila je nadbiskupija Washington jer je uskratio svetu Pričest jednoj deklariranoj lezbijki. Ukor je izgovoren nakon što je zbog uskraćivanja inscenirana razuzdana homo-kampanja protiv katoličkog svećenika, poticana od lijevo-liberalnih medija.

                                                                                                                                               Tekst: Giuseppe Nardi

Želi li se papa Franjo riješiti i nadbiskupa Gänsweina?




U Rimu su se ponovno počele širiti glasine da se papa Franjo želi riješiti mons. Georga Gänsweina. Na talijanskoj stranici www.italiaoggi.it u članku ,,Giro di poltrone nelle diocesi" (Okretanje naslonjača u biskupijama) spominje se mogući odlazak nadbiskupa Gänsweina u Hamburšku nadbiskupiju. Tu vijest još nitko nije potvrdio. Objavljena je također i na njemačkoj stranici gloria.tv! 

Evo prijevoda članka s www.italiaoggi.it:

Mons. Gänswein bi mogao ići u Hamburšku nadbiskupiju 

Vrijeme imenovanjâ u Italiji. Nakon Izvanredne sinode o obitelji koja je zaključena 19. listopada proglašenjem blaženim Pavla VI., sada valja misliti na niz imenovanjâ u velikim i malenim biskupijama Italije - u iščekivanju da se eventualno otvori utakmica s imenovanjima u Njemačkoj koje se uskoro očekuju uz vječni povratak mogućeg promaknuća-uklanjanja monsinjora Gänsweina koji je sadašnji pročelnik Papinskog doma i trait d'union između dvojice papa. 

Kamo? Nadbiskupija Hamburg, 5 milijuna stanovnika i 400 tisuća katolika mogla bi biti zanimljiv cilj. Vidjet ćemo. 

Budući da su postojala nagađanja da će nadbiskup Gänswein biti imenovan biskupom koadjutorom nadbiskupa Joachima kardinala Meisnera te potom Kölnskim nadbiskupom, a to se nije dogodilo, valja biti vrlo oprezan.

Čak se tvrdilo da je Gänswein izjavio da mu je ,,Köln siguran". Gänswein nije postao ni biskupom Freiburga, svoje rodne biskupije. Već je i u biskupiji Passau imenovan biskup, a on nije došao na red. Poznavatelji situacije misle da tek onda Hamburg ne dolazi u obzir. U sljedećim godinama bit će slobodne biskupije Fulda i Aachen.

Dok je Benedikt XVI živ, Gänswein bi ipak mogao ostati u Rimu. Mogao... 



utorak, 18. studenoga 2014.

Benedikt XVI. je preradio svoj članak iz 1972. i pozicionirao se kao ,,protupapa"




,,Od Savla do Pavla?" Pita se Regensburški Wochenblatt. Süddeutsche Zeitung već ima pri ruci svoju ponižavajuću prosudbu ,,Der Dagegen-Papst" (Protiv-papa). Razlog uzrujanosti? Papa se u miru Benedikt XVI. ponovno javio iz svog unutarnjeg egzila. Preradio je jedan članak o sakramentu ženidbe i njezine nerazrješivosti iz godine 1972. i opet ga objavio. Preinake su izazvale velike crkveno-političke reakcije.

Svojevremeno je Joseph Ratzinger objavio članak kao profesor teologije u Regensburgu. Sada se taj članak pojavio u sabranim djelima koja izdaje Papst-Benedikt-Institut (Institut pape Benedikta) koji je pod vodstvom biskupa Rudolfa Voderholzera.

Godina 1972.: blizina stavovima kardinala Kaspera 

Godine 1972. Joseph Ratzinger je pisao slične stvari koje je kardinal Walter Kasper zastupao na Kardinalskom konzistoriju i Biskupskoj sinodi o obitelji. Pri tome je bila riječ o civilnom drugom braku koji je trebao pronaći određeno priznanje i u Crkvi. Govor je bio o tome da ,,otvaranje pristupa zajednici Pričesti nakon nekog vremena dokazivanja nije manje pravedno i posve je na liniji crkvene tradicije." Naravno, ,,ako se drugi brak duže vremena dokazao kao ćudoredna veličina" i ako se ,,živi u duhu vjere", i ako u novom civilnom braku ,,postoje moralne obveze prema djeci i supruzi". Tako glasi prvotni Ratzingerov članak kako ga citira dnevnik Süddeutsche Zeitung koji je primijetio razliku.

Godina 2014.: distanciranje od kardinala Kaspera 

Međutim, papa Benedikt XVI. ne dijeli mišljenje koje je zastupao 1972. Zbog tog razloga temeljito je preradio taj članak prije objavljivanja u sabranim djelima. Zaključak koji donosi Benedikt XVI. 2014., posve je drukčiji nego zaključak teologa Josepha Ratzingera godine 1972. Ne treba se drugi brak priznati i dopustiti pristup svetoj Pričesti, nego se proces proglašenja ništavosti ženidbe mora preispitati i zategnuti. Stav koji je već zastupao tijekom svojega pontifikata.

U prerađenoj i time obvezujućoj verziji Benedikt se XVI. distancira od kardinala Kaspera kao i pokušaja koji je poduzet ove godine da se na unutarcrkvenoj razini izbori priznanje drugoga braka i pripuštanje svetoj Pričesti rastavljenih ponovno civilno vjenčanih. Umjesto toga Benedikt XVI. snažno potkrepljuje stav onih kardinala koji su se suprostavili ovome pokušaju. Pročelnik Kongregacije za nauk vjere kardinal Gerhard Müller, kardinal Raymond Burke, kardinal Walter Brandmüller, kardinal George Pell i drugi.

Benedikt XVI. pristaje uz tradicionalni Nauk kao ,,protupapa" pape Franje 

Vrijeme preradbe jedva da se može držati slučajnim. Time je Poglavar Crkve koji se odrekao službe aktivno uključio u trenutačnu raspravu i jasno je pristao uz jednu stranu. Po crkvenim običajima bi se to zanijekalo ako bi netko o tome pitao. No, činjenice govore same za sebe. Da je protivljenje, ,,Dagegen" Benedikta XVI. koje mu Süddeutsche Zeitung pripisuje igrom riječi ,,Der Dagegen-Papst" (Papa protiv; papa protiv toga), zbilja usmjereno protiv pape Franje, i da se Benedikt XVI. u najaktualnijoj i najžešćoj unutarcrkvenoj raspravi pozicionira kao ,,protupapa".

Tako se to u Vatikanu nikada ne bi reklo. Okršaj se odvija na udaljenosti i bez imenovanja protivnika. Međutim, slika je jasna. Benedikt XVI. brani Nauk Katoličke Crkve. Njegov stav nije usmjeren protiv nekoga, nego on pristaje uz depositum fidei (polog vjere) koji, očito, vidi ugroženim. Drukčije rečeno: on zauzima stav protiv sviju koji se suprostavljaju crkvenom Nauku, pa bio to kardinal Walter Kasper ili bio to čak i sam papa Franjo.

                                                                                                                                               Tekst: Giuseppe Nardi

Kada će papa Benedikt prekinuti svoju šutnju i korigirati svojeg nasljednika




Papa je Benedikt XVI. od konca veljače 2013. u do sada jedinstvenoj situaciji pape emeritusa. U posljednje vrijeme sve se češće laća pera kako bi poslao javne poruke. Poruke koje se čine kao korekture krivog razvoja situacije bez imenovanja onoga koji je uzrok toga. Korekture se tiču dijaloga s ateistima, kritike kardinala Kaspera i pohvale njegova antipoda kardinala Burkea, javno izrečena radost zbog Tradicionalnog obreda o kojemu papa Franjo javno šuti pa sve do nedvojbene kritike svoga nasljednika. Samo je u mjesecu listopadu papa Benedikt poslao četiri poruke.

Poruke za ojačanje Tradicije: Tradicionalni Obred nije moda 

Nama tradicionalim katolicima najdraža poruka nosi nadnevak 10. listopada, i upućena je udruzi Coetus Internationalis Summorum Pontificum.

,,Veoma sam sretan da Usus antiquus sada živi u punom miru Crkve, također i kod mladih, koji podupiru i celebriraju veliki kardinali." Samo jedna rečenica s golemom porukom. Promatrači Benedikta XVI. osobito su naglasili izbor riječi. Umirovljeni Papa nije više upotrijebio definiciju starog Obreda koja je bila u njegovom motupropriju Summorum Pontificum gdje je nazvan ,,izvanrednim oblikom" Rimskoga obreda, nego govori o ,,Usus antiquus". Upotrebjava time onu definiciju koju zastupa Tradicija i još jedanput potvrđuje vrijednost Tradicionalnog obreda mimo motuproprija, bolje rečeno, postavlja ga uistinu na mjesto koje mu pripada. Benedikt XVI. je prepametan čovjek da ne bi dobro odvagnuo značenje riječi.

K tome i izjava da je ,,sretan" da i mladi otkrivaju Tradicionalni obred. Jasan odgovor njegovom nasljedniku, a da ga i ne imenuje, koji je tijekom posjeta Ad limina čeških biskupa u veljači ove godine rekao da ne može razumjeti kako mladi ljudi mogu cijeniti i voljeti stari Obred, te je u svezi s time govorio samo o jednoj ,,modi" kojoj stoga ,,ne treba poklanjati puno pažnje". Tijekom svog boravka u Brazilu Papa je tradicionalne katolike nazvao pelagijanskim ideolozima. Na što je pri tome Crkveni poglavar točno mislio, još i dalje je nejasno.

Pohvala za kardinala Burkea i protivnike kardinala Kaspera 

Još ima jedna važna izjava u kratkoj poruci Benedikta XVI., kad izjavljuje da je ,,sretan" da ,,Usus antiquus" podupiru i celebriraju ,,veliki kardinali". Riječi koje se mogu razumjeti kao nedvojbeno svrstavanje protiv kardinala Kaspera i njegovih ,,teza o otvaranju". Navlastito je to izraz najvišeg poštovanja za kardinala Burkea, onoga crkvenog kneza kojemu papa Franjo ne samo da želi oduzeti bilo kakvu ulogu u Rimskoj kuriji, nego čak i upravljanje jednom biskupijom.

Dok bi Franjo američkog Kardinala najradije, da se izrazimo narodski, ali ne i netočno, poslao na mjesec, ili barem u samotni samostan na dalekom otoku, Benedikt ga je počastio nazivom ,,veliki kardinal".



ponedjeljak, 17. studenoga 2014.

Kardinal Kasper: Franjo je ,,inteligentni konzervativac" - Sinoda 2015. donijet će ,,široko suglasje"




(Rim) Kardinali Walter Kasper i Francesco Coccopalmerio sigurni su: kod Biskupske sinode 2015. o obitelji postići će se ,,široko suglasje".

Oba su kardinala sudjelovala na jednom susretu koji je organiziran 11. listopada pod naslovom ,,S papom Franjom na sinodskom putu o obitelji. Mjerilo za reformski pontifikat." Jedan susret na kojemu su ,,reformatori" bili među svojima. Za njemačkog Kardinala papa je Franjo ,,inteligentni konzervativac". Predavanje je organizirao Coenaculum Franjini prijatelji (Cenacolo Amici di Francesco) koji je prvi put stupio u javnost. Susret je upriličen u Centru Ekumenska Rusija (Centro Russia Ecumenica) u Rimu.

Redovita biskupska sinoda o obitelji koja će se održati u listopadu 2015. nakon Izvanredne sinode koja se održala u listopadu ove godine, donijeti će ,,široko suglasje" u svim točkama. U to je uvjeren njemački kardinal Walter Kasper, glasnogovornik tabora onih koji želi pripustiti rastavljene ponovno civilno vjenčane svetoj Pričesti. Istog je mišljenja također i talijanski kardinal Francesco Coccopalmerio, predsjednik Papinskog vijeća za zakonske tekstove. Kardinal Coccopalmerio, čiji je veliki uzor pokojni kardinal Carlo Maria Martini, i njemački teolog dobro se poznaju. Coccopalmerio je od 2007. član Papinskog vijeća za promicanje jedinstva kršćana.

Kardinal Kasper je također iskoristio priliku da udari po svojim protivnicima. ,,Benedikt XVI.", rekao je njemački teolog, ,,bio je već otvoren, u svakom slučaju nešto više od svojim manje inteligentnih pristalica".

Kasper je pokazao zadovoljstvo zbog zbilja ,,slobodne" rasprave tijekom Sinode. ,,To nije na štetu Crkve koja nije totalitarna institucija. Siguran sam da ćemo na kraju imati široko suglasje." U čemu će se sastojati ovo ,,široko suglasje", jasno je između redaka kazao Kardinal koji je predvodnik jednoga tabora.

U krugu ,,Franjinih prijatelja" govorilo se i o ,,velikom" govoru pape Franje marksistički orijentiranim ,,narodnim pokretima" koji ,,otvara posve izvanredne putove".

                                                                                                                                            Izvor: katholisches.info


nedjelja, 16. studenoga 2014.

,,Gravissimum scandalum" - Papa istočnim sjedinjenim Crkvama dopušta ređenje oženjenih muškaraca za svećenike po cijelome svijetu




Istočne Crkve koje su sjedinjene s Rimom smiju po cijelome svijetu rediti oženjene muškarce i uvoditi ih u pastoral.

Dok prema vijestima koje su procurile Kongregacija za kler razmatra mogućnost dispenziranja od svećeničkog celibata za brazilske biskupije u Amazoniji, papa je Franjo oženjenom kleru dao jak poticaj o čemu sredstva javnog priopćavanja do sada gotovo i nisu pisala.

Sada je to službeno. Kongregacija za Istočne Crkve objavila je nove uredbe koje je odobrio papa Franjo, koje faktično dopuštaju svećeničko ređenje za oženjene muškarce i pastoral oženjenih svećenika Istočnih katoličkih Crkava i izvan njihovih historijskih područja. Do sada su iz historijskih razloga i na temelju starih ugovora o uniji vrijedile posebne uredbe u jasno određenim historijskih područjima Istočnih Crkava koje su sjedinjene s Rimom. Konkretno su to bili Bliski Istok i istočni dijelovi Srednje Europe.

,,Gravissimum scandalum" 

Primjenu tih uredbi koja je prelazila ove granice Latinska je Crkva odbacivala jer praksa Istočnih Crkava proturječi latinskom poimanju svećeništva. Osobito je velik otpor bio u Americi, ali i u Europi kako izvješćuje vatikanist Sandro Magister. Nazočnost oženjenih svećenika u latinskim područjima bio bi ,,gravissimum scandalum" i doveo bi do pomutnje. Do sada.

Mjera sama po sebi nema utjecaja na latinske vjernike. Prelazak s latinskog obreda u sjedinjenu Istočnu Crkvu nije predviđen jer su one etnički-kulturno vezane za određeni narod. Moglo bi se ove mjere razumjeti kao olakšanje za sjedinjene Crkve čija se dijaspora migracijom i bijegom proteže preko više zemalja. No ipak, onkraj čisto funkcionalnih promišljanja postavlja se pitanje o smislenosti i opravdanosti takvog neograničenog ustupka praksi koju Latinska Crkva odbacuje. Nešto od izuzetka postaje normalnim stanjem, a time i samo po sebi razumljivo. Budući da je tijekom pontifikata pape Franje višestruko ojačao pritisak progresivnih krugova da se ukine svećeničko beženstvo, spomenuti će krugovi ove mjere u svakom slučaju držati ohrabrenjem i poticajom za vlastita nastojanja.


                                                                                                                                                   Izvor: katholisches.info

subota, 15. studenoga 2014.

Bruno Forte pobijeđen nakon Sinode u Biskupskoj konferenciji




(Rim) Talijanska biskupska konferencija birala je 11. studenoga novog dopredsjednika. Tu je došlo do iznenađenja, u svakom slučaju za nadbiskupa Bruna Fortea, autora homofilnih dijelova kontroverznog Privremenog izvješća Biskupske sinode o obitelji.

Predsjednik je Talijanske biskupske konferencije sam papa koji pak sam ne vrši ovu službu, nego imenuje jednu osobu od povjerenja. U službi je i sada još uvijek nadbiskup Angelo kardinal Bagnasco iz Genove kojeg je imenovao Benedikt XVI. Novi jaki čovjek je biskup Nunzio Galantino kojega je papa Franjo 23. prosinca 2013. neočekivano imenovao novim generalnim tajnikom. Do sada je Generalni tajnik imenovan na prijedlog predsjednika. Kardinal Bagnasco je to saznao iz medija.

Nadbiskup Bruno forte ,,za sve" i homoseksualce 

Okupljena Biskupska konferencija bira pak dopredsjednika. Nadbiskup Bruno Forte iz Chieti-Vasta, gojenac Carla Marije kardinala Martinija, kojega je papa Franjo imenovao izvanrednim tajnikom Biskupske sinode o obitelji, kandidirao se za ovu službu. Nadbiskup Forte pružao je pod Benediktom XVI. najžešći otpor protiv poboljšanog prijevoda riječi pro multis. Umjesto ,,za sve" koje se počelo upotrebljavati uvođenjem narodnog jezika, treba se upotrebljavati u svojoj teološkoj dimenziji ispravnije ,,za mnoge". Novi misal na talijanskom jeziku još nije tiskan.

Na Biskupskoj sinodi nadbiskup je Forte bio glavni autor kontroverznog Relatio post disceptationem zbog kojega je došlo do velikih podjela u sinodskoj auli i izvan nje. Forteovu autorstvu je relator kardinal Erdö ponajprije pripisao najkontroverznija poglavlja o homoseksualnosti. Taj je paragraf naposljetku Sinoda odbila i u oslabljenoj verziji.

Duel u Biskupskoj konferenciji 

Osobito se nadbiskup time baš i nije proslavio. Osim Fortea natjecao se i biskup Meini iz Fiesola za mjesto dopredsjednika. Za puno poznatijeg Fortea ovaj je ,,duel" trebao biti sitnica. Osobito otkada je poznato da je on u milosti pape Franje. Nijedan biskup nije mogao ozbiljno dovesti u sumnju da je to, što je Forte u Privremenom i konačnom izvješću sinode napisao, Papa također odobrio. Ipak se drukčije dogodilo. U prvom izbornom krugu nijedan kandidat nije postigao predviđeni kvorum. U drugom krugu izgubio je puno poznatiji Forte i to čak više nego očito. Samo 60 glasova je otpalo na nadbiskupa Chieti-Vasta, a 140 na biskupa Marija Meinija iz Fiesola. Samo 30 posto za Fortea, 70 posto pak za njegovog protivnika jasan su znak.

Ako se Nadbiskup izborom za dopredsjednika i Papinom podrškom htio dovesti u poziciju kardinala Bagnasca, pokušaj je propao. Izborni poraz čini gotovo nemogućim papinsko imenovanje njega za predsjednika Biskupske konferencije.

Biskup Meini iz Fiesola 

Biskup Meini, sa 68 godina tri godine stariji od Fortea, potječe iz Toskane gdje je također i biskup. Doktorirao je na Gregorijani u Rimu. Svećeničko je ređenje primio 1971. za svoju rodnu biskupiju Volttera. 1996. imenovao ga je Ivan Pavao II. biskupom male biskupije Pitigliano-Sovana-Orbetello. 2010. ga je Benedikt XVI. imenovao biskupom veće biskupije Fiesole kod Firence. Zanimljivo je da je biskup Meini u Biskupskoj konferenciji Toskane zadužen za područje obitelji. 2005. godine objavio je biskup Meini vrijedno pismo svojim svećenicima pod nazivom Ut Carne Carnem liberans... 

                                                                                                                                                  Tekst: Giuseppe Nardi


srijeda, 12. studenoga 2014.

Deset malih kardinala




Kardinal Burke maknut, Müller pao u nemilost, Caffara pred umirovljenjem, a sada putuje možda i Pell. Primili smo ovaj šaljivi tekst koji objavljujemo: 


Deset malih kardinala hoće ostat katolicim'

To glavnomu bješe teret, ostade ih samo devet.

Devet malih kardinala mole dan i noć

Burke je na Maltu poslan,

ostade ih samo osam.

Osam malih kardinala mora ljubit ,,marginalce" svi ko jedan,

Pell tad bješe protiv, na Sinodi nesta tona,

ostade ih samo sedam.

Sedam malih kardinala, kod nekih je prijekor čest,

uskoro će na red Müller,

ostade ih samo šest.

Šest je malih kardinala, gos' n Marx se frnji - to je njemu štet'

dosta ih je samo pet.

Caffarra je knjigu piso,

otići će i on, i četir' su kardinala pothvat vrlo smion.

Četir' mala kardinala, kada će taj košmar proć?

Ne tak' brzo, veli Papa, dok sve vri,

sljedeći nam broj je tri.

Tri su mala kardinala, i Kasper je sada stigo,

ostala su samo dva čim je ruku digo.

Dva nam mala kardinala kod istine žele ostat, prvi hop u Vatikan,

a drugi će ostat sam.

Posljednji nam osta sam, moli nas za molitvu, moramo ga poduprijeti i moliti glasno,

inače će za sve ljude sve već biti kasno.



Revanš Bugninijevih učenika - Hoće li Piero Marini postati vrhovni liturgičar i kardinal?




(Rim) Nakon uklanjanja kardinala pročelnika Antonija Cañizaresa i defenstracije liturgijskih ratzingerijanaca patera Anthonija Warda i msgr. Juana Miguela Ferrer-Greneschea kao podtajnikâ Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu u Rimu jačaju glasovi da bi kurijalni nadbiskup Piero Marini mogao postati vrhovnim liturgičarom Vatikana i budućim kardinalom.

Važno je napomenuti da se msgr. Piera Marinija, nekadašnjeg ceremonijara Ivana Pavla II. ne smije zamijeniti s Guidom Marinijem, ceremonijarom Benedikta XVI. i još uvijek ceremonijarom pape Franje. Prvi je službovao od 1987.-2007., a drugi od 2007. Obojica Marinija koji nisu u srodstvu razlikuju se i po tome da je Piero Marini od 1988. godine biskup, a od 2003. naslovni nadbiskup, dok je Guido Marini ,,dospio" tek do papinskog prelata. Važnije je različito liturgijsko shvaćanje koje odlikuje dvojicu Marinija.

Ovdje je govor dakle o kurijalnom nadbiskupu Pieru Mariniju koji je mjesec dana nakon konklave u jednom intervjuu španjolskom dnevniku El Pais hvalio papu Franju, a obračunao se s Benediktom: ,,Diše se čisti zrak. To je prozor koji se otvara proljeću i nadi. Do sada smo udisali loš zrak močvarnih - ustajalih voda."

Glasine koje se sve po redu obistinjuju 

Tri tjedna nakon svog izbora papa je Franjo primio Piera Marinija što je svima bilo iznenađujuće. U ono vrijeme novi Papa još nije bio primio brojne visokopozicionirane predstavnike Kurije. Davanje prednosti ,,dizajneru" Ivana Pavla II. odmah je dovelo do špekulacija koje odonda ne prestaju.

Najprije se pretpostavljalo da Piero Marini, koji liturgijski puno bliže stoji Franji, može zamijeniti Guida Marinija na mjestu papinskog ceremonijara. Jedan takav povratak u istu službu u Crkvi ne bi bio uobičajen i osim toga doveo bi do previše očitih zaključaka. Potkraj lipnja umnožili su se glasovi da bi se Piero Marini mogao uspeti puno više i umjesto kardinala Cañizaresa postati novim pročelnikom Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu, a time i kandidatom za kardinalsko dostojanstvo.

Čišćenje Vatikana od ratzingerijanaca odvija se naime u etapama. Kardinala Cañizaresa tek je u kasno ljeto 2014. papa Franjo poslao natrag u Španjolsku kao nadbiskupa Valencije. Uvođenje u službu uslijedilo je 4. listopada, jedan dan prije početka Biskupske sinode o obitelji u Rimu, kojoj je msgr. Cañizares po svojoj službi pripadao. Isto vrijedi za upravo maknutog kardinala Burkea. To se može protumačiti kao decimiranje jednog određenog krila na Biskupskoj sinodi.

,,Brutalno" prebojavanje jedne kongregacije 

Il Timone je pisao o nasljedniku kardinala Cañizaresa 22. rujna: ,,Odluka je pala na njega. Sada nedostaje samo još objava." Pod ovim ,,njega" mislilo se na nadbiskupa Piera Marinija. Do ove objave još nije došlo, ali se ipak imenovanje patera Corrada Maggionija 5. studenog za novog podtajnika Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu tumači u ovom smjeru. Smjena obaju dosadašnjih podtajnika drži se osobito ,,brutalnom" (Risposte Catholique) jer su to morali saznati istovremeno s javnošću iz biltena Svete Stolice.

Budući da je stolica kardinala pročelnika vakantna, trenutačno Kongregaciju vodi umjereno ,,progresivni" tajnik, kurijalni nadbiskup Arthur Roche i bugninijevac s dna kace, podtajnik pater Maggioni.

Pater je Maggioni veliki prijatelj msgr. Piera Marinija koji je od 2007. predsjednik Papinskog vijeća za svjetske euharistijske kongrese i koji na Benediktinskom visokom učilištu svetog Anzelma predaje liturgiku. Piero Marini je već tijekom Drugog vatikanskog sabora pripadao među najuže suradnike msgr. Annibala Bugninija, ,,arhitekta" liturgijske reforme.

Hoće li Piero Marini postati ono što je Annibalu Bugniniju bilo uskraćeno? 

Ostvarenje sna Piera Marinija da postane vrhovni liturgičar Vatikana po svemu sudeći, sve se više približava i čini se da će time postići što njegovu učitelju i mentoru, Annibalu Bugniniju nije uspjelo. Msgr. Bugnini je doduše uspio od 1969.-1975. postati tajnik Kongregacije za bogoštovlje, ali služba pročelnika i kardinalsko dostojanstvo bili su mu uskraćeni. Umjesto toga, pao je na posljetku u nemilost kod Pavla VI. Njegov bi učenik Piero Marini mogao uspjeti ostvariti i ovaj posljednji korak.

Rimski promatrači tvrdili su naprotiv od pojavljivanja glasina na proljeće 2013. da je nadbiskup Piero Marini, 1942. godište, već prestar za takvo jedno imenovanje. Samo za tri godine bilo bi mu 75. godina. No, uredbe o umirovljenju koje je papa Franjo upravo postrožio, a koje su omogućile izmjenu osoblja protiv kardinala Burkea, mogu se i drukčije čitati. Papa u konačnici samo ojačava svoje pravo. On prisiljava kurijalne suradnike (osim kardinalâ pročelnkkâ) da sa 75 godina ponude svoju ostavku. Ništa ga pak ne sprječava da odbije ovu ponudu.

Papa se ne boji sukoba - revanš Bugninijevih pristalica 

Drugi su promatrači mislili da mogu pretpostaviti da se Poglavar Crkve neće dati navesti na jednu takvu provokaciju kao što je imenovanje Piera Marinija kardinalom pročelnikom. Izgon kardinala Burkea pojašnjava da je argentinski Papa voljan nametnuti svoju volju odlučno i bez obzira na gubitke.

,,Pametnija" varijanta - imenovanje ,,umjerenog" pročelnika kako bi se stvorila ravnoteža, čini se da je suprostavljena želji za revanšom kod bugninijevaca. Oni, a ponaosob Piero Marini, nikada nisu preboljeli prodor ,,reformatora reforme" u ,,sveti hram" liturgijske reforme. Njihov senzibilitet za ponovno zadobivanje sakralnoga i njihova otvorenost za tradicionalni obred za bugninijevce su bili neizdrživ otvoreni napad i uvreda. Don Nicola Bux skupa je s kanonistom Raffaelom Coppolom predstavio knjigu ,,Prazan ples oko zlatnog teleta" o temi posvjetovnjačene liturgije i Ius divinum. Uvod je napisao nitko manji od kardinala Raymonda Burkea. Imenovanje Piera Marinija vidljivo bi upotpunilo revanš.



ponedjeljak, 10. studenoga 2014.

Slučaj Burke: Što bi se dogodilo da je Benedikt XVI. micao kardinale koji su ga kritizirali nakon Regensburga?




Na talijanskom blogu: il blog di Raffaella: ,,i Papi, il Vaticano e la Chiesa cattolica" jučer se (u nedjelju 9. studenog) pojavio zanimljiv komentar o novom imenovanju kardinala Burkea patronom Suverenog vojnog malteškog reda. Komentar donosimo u hrvatskom prijevodu. 

,,Pozdrav svim vatikanistima (upravo sam slušao vijesti). Iz svih pora isijava im sreća zbog ove odluke. Jedan papa koji uklanja jednog svog protivnika? Ispravno? Pogrešno? Svatko neka sebi sam odgovori.

Ja radije razmišljam o tome što bi se dogodilo da je Benedikt XVI. donio sličnu odluku. Možete zamisliti reakciju sredstava javnog priopćivanja da je Papa onda smijenio one biskupe ili kardinale koji su ga kritizirali nakon dokinuća ekskomunikacija lefebvrovskim biskupima?

I poglavito: koliko bismo vidjeli poderanih halja i šešira da je papa Ratzinger dodijelio ,,druge službe" onim prelatima koji su svašta izgovorili nakon proročkog govora u Regensburgu? Što bi rekli novinari da je Ivan Pavao II. skratio biskupovanje kardinala Martinija?

Danas svi šute... štoviše! Likuju zbog ove smjene! To zamjećujemo i unatoč velikoj nelagodi zbog postupanja prema kardinalu Burkeu, itekako ćemo se slatko nasmijati s obzirom na novinarska proturječja."



Čistka u Kongregaciji za bogoštovlje




(Vatikan) Papa Franjo nastavlja s akcijom čistki protiv liturgijskog senzibiliteta svog prethodnika Benedikta XVI.

5. studenog u dnevnom je biltenu Svete Stolice objavljeno da je papa Franjo imenovao novog podtajnika za Kongregaciju za bogoštovlje i sakramentalnu stegu. Što ondje nije pisalo: da su time obojica dosadašnjih podtajnika otpuštena.

Kongregacija od početka listopada nema kardinala pročelnika pošto je papa Franjo dosadašnjeg pročelnika ovog dikasterija Antonija kardinala Cañizaresa poslao natrag u Španjolsku kao nadbiskupa Valencije. Sada je i broj dva Kongregacije izmijenjen i time u jednom mjesecu cijela uprava.

Dosadašnji su podtajnici o uklanjanju iz službe saznali iz biltena 

Dosadašnji podtajnici, redovnik marist Anthony Ward i msgr. Juan Miguel Ferrer-Grenesche kod objave su biltena saznali da nisu potvrđeni u službi. Uklanjanju iz službe nije prethodio ni razgovor s Papom, niti su na bilo koji drugi način o tome obaviješteni. Msgr. Ferrer svećenik je Toledske nadbiskupije čijim je bio generalnim vikarom. Kardinal Cañizares, koji je bio toledski nadbiskup, doveo ga je 2009. godine u Rim.

Msgr. Ferrer se dokazao kao stručnjak za mozarapski obred, onaj zapadnogotski obred koji se celebrirao u Španjolskoj prije uvođenja Rimskoga obreda i koji se tijekom muslimanske vladavine održao u ilegali te se još i danas njeguje na nekim mjestima, kao što su Toledo i Salamanca. Msgr. Ferrera odlikuje osobiti senzibilitet i blizina prema starome obredu.

Novi podtajnik ,,uvjereni bugninijevac" 

Bilten od srijede obznanio je imenovanje novoga podtajnika, monfortanca Corrada Maggionija. Kako je papa Franjo, čini se, liturgijski antipod papi Benediktu XVI., tako je isto p. Maggioni u usporedbi sa sada smijenjenim podtajnicima. Monfortanac je ,,uvjereni bugninijevac", kako izvješćuje Risposte Catholique i ,,veliki prijatelj" msgr. Piera Marinija, papinskog ceremonijara Ivana Pavla II. Msgr. Annibale Bugnini (1912.-1982.) bio je ponajviše odgovoran za izradu i provedbu liturgijske reforme iz 1969./1970.

Na početku svoga pontifikata papa je Franjo otpustio sve savjetnike Ureda za papinska liturgijska slavlja koji su liturgijski bili bliski Benediktu XVI. Od suradnika Benedikta XVI. za provedbu ,,reforme reforme" na liturgijskom području samo je preostao papinski ceremonijar Guido Marini. Jedan od novih savjetnika koje je papa Franjo imenovao bio je i p. Maggioni.

U samo mjesec dana uklonjena četiri ratzingerijanca 

S msgr. Miguelom Ferrerom u samo nekoliko dana pala je još jedna glava među ratzingerijancima u Vatikanu, pošto je papa Franjo već 8. listopada otpustio msgr. Alberta Gonzaleza-Chavesa kao voditelja ureda Kongregacije za biskupe. Pribrojimo li još kardinala Cañizaresa kao po činu najvišeg među maknutima, u prošlom su mjesecu uklonjena četiri visokopozicionirana ratzingerijanca. U tome cijela uprava Kongregacije za kler i Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu, onih obiju kongregacija koje su personalno najizraženije nosile pečat pape Benedikta XVI.



nedjelja, 9. studenoga 2014.

Kardinal Burke smijenjen




Kardinal Burke je smijenjen. Nadbiskup Dominique Mamberti je njegov nasljednik kao pročelnik Vrhovnog sudišta Apostolske signature. Mamberti je bezbojan birokrat od kojega se ne mogu očekivati nikakvi poticaji.

Šezdesetšestogodišnjeg kardinala Burkea se s beznačajnom počasnom službom patrona Suverenog malteškog reda šalje u mirovinu.

Burkeov prethodnik, kardinal Paolo Sardi, 80, preuzeo je ovu službu sa 76 godina.

Prema navodima rimskih promatrača Papina je odluka energičan udarac katoličkom krilu u Kardinalskom kolegiju i dokaz za to da je Franjo odlučan ušutkati svaku kritiku.


                                                                                                                                                      Izvor: gloria.tv


subota, 8. studenoga 2014.

Zahvala i solidarnost za kardinala Raymonda Burkea




(Vatikan) Adresa zahvale smjenjenom kardinalu Raymondu Burkeu se može pronaći na internetu i njemu se proslijediti online.

Papa je Franjo danas u subotu smijenio kardinala Raymonda Burkea s mjesta kardinala pročelnika Vrhovnog sudišta Apostolske signature Katoličke Crkve. Iako je Burke jedan od najmlađih kardinala Katoličke Crkve, Papa ga je maknuo na počasnu službu kardinala patrona Suverenog malteškog vojnog reda.

Tko želi zahvaliti za dosadašnju službu kardinalu Burkeu, može to učiniti na samo za to otvorenoj stranici LifeSiteNews-a. Stranica za pravo na život je stavila na Internet adresu zahvale: Thank Cardinal Burke for his Vatican service: sign the petition, koja se online može potpisati. Adresa zahvale, no istodobno i oblik izricanja solidarnosti s uspravnim borcem za Božju stvar i za Crkvu.





Nemilosrdni Franjo: Kardinal Burke smijenjen i ,,izgnan" u Malteški red




Prenosimo oštar komentar sa stranice katholisches.info: 

(Rim) Od rujna su kružile glasine, a sada je to postalo stvarnošću. Papa je Franjo smijenio američkog kardinala Raymonda Burkea koji je bio kardinal pročelnik Apostolske signature i imenovao ga kardinalom patronom Suverenog malteškog reda. Time se Kardinal uklanja iz crkvene uprave kojoj je pripadao kao predstojnik Vrhovnog sudišta. [...]

Samo nekoliko tjedana nakon zaključenja Biskupske sinode vidimo ,,uklanjanje" Kardinala kao mjeru osvete i odmazde koju provodi papa Franjo. Čini se da se vladajućem Papi u tome prilično žurilo. [...]

Pohvala Benedikta XVI. nije ništa koristila 

Tu nije pomogla ni demonstrativna pohvala Benedikta XVI. iz njegova egzila koji je sam izabrao. On je u jednoj pozdravnoj poruci Međunarodnom hodočašću Tradicije 26. listopada kardinala Burkea, koji je celebrirao u Sv. Petru staru Misu, nazvao ,,velikim kardinalom".

Ova mjera potvrđuje argentinske glasove koji prate Jorgea Marija Bergoglia od njegova izbora za crkvenog poglavara, da je zlopamtilo i da ne trpi kritiku svoje osobe i protivljenje svojim planovima.

Ona osim toga potvrđuje da je papa Franjo stvarni redatelj ,,novoga milosrđa" koje je kardinal Kasper samo iznio u svijet kao glasnogovornik.



Kardinal Raymond Burke imenovan patronom Suverenog malteškog reda




Imenovanje patrona Suverenog malteškog vojnog reda 

Sveti je Otac imenovao patronom Suverenog vojnog reda od Malte uzoritog kardinala Raymonda Lea Burkea, dosadašnjeg pročelnika Vrhovnog sudišta Apostolske signature.

[01769 - 01.01]

Imenovanje pročelnika Vrhovnog sudišta Apostolske signature 

Papa je imenovao pročelnikom Vrhovnog sudišta Apostolske signature preuzvišenog mons. Dominiquea Mamberija, naslovnog nadbiskupa Sagone, dosadašnjeg Tajnika za odnose s državama.

[01770 - 01.01]

Bilten Vatikanskog tiskovnog ureda 

Odreknuća i imenovanja, 08. 11. 2014.

[B 0834]



Bliži li se s ,,Rescriptumom" izgnanstvo kardinala Burkea?




(Rim) Kardinal je Raymond Burke od Biskupske sinode preuzeo ulogu vidljivog antipoda vladajućem Papi. Onu ulogu koju je dugo godina do svoje smrti 2012. godine pod posve drugim predznakom imao Milanski nadbiskup Carlo Maria kardinal Martini iz isusovačkog reda prema papama Ivanu Pavlu II. i Benediktu XVI. Burke je Generalnom tajništvu Sinode predbacio ,,manipulaciju", a papi Franji da je učinio ,,veliku štetu" i nazvao je kontroverzno privremeno izvješće Sinode ,,izdajom". Vatikanist Sandro Magister predviđa da se bliži čas kada će ga papa Franjo ukloniti iz Rimske kurije i upućuje na Rescriptum koji je objavljen prije tri dana.

Nekoliko dana nakon zaključenja Biskupske sinode kardinal je Burke celebrirao pontifikalnu Misu u Bazilici sv. Petra prigodom Trećeg međunarodnog hodočašća Tradicije. Među nazočnim katolicima moglo se zamijetiti raspoloženje koje je prevladavalo, a koje je jedan američki hodočasnik izrekao riječima ,,Burke for Pope". Nitko to u javnosti ne bi izrekao, jer to u Crkvi ne priliči i jer osobne želje valja zatomiti, no ipak se želja u osobnom razgovoru mogla svugdje čuti.

Drukčije nije bilo ni u Beču gdje je kardinal 4. studenog na patrocinij svetog Karla Boromejskoga u slavnoj crkvi sv. Karla celebrirao pontifikalnu Misu. Crkva je bila ispunjena do posljednjeg mjesta mladim obiteljima. U svojoj je propovijedi spomenuo svetog Zaštitnika crkve koji je Tridentski sabor proveo u djelo kao primjer za odgovorne osobe u Crkvi, ali i za vjernike danas.

Obnova Crkve počinje borbom protiv zabluda 

Sveti je Karlo Boromejski obnovio Crkvu nakon ,,napada reformacije", najprije u Rimu, a onda u ono vrijeme opustošenoj Milanskoj nadbiskupiji.

Pastir velike osobne pobožnosti i ljubavi prema bližnjemu koju je iskazivao prema potrebitima zbog čega je također osobno njegovao oboljele od kuge, preminuo je već u 46. godini. Kardinal se u početku pitao, rekao je kardinal Burke, gdje valja početi s obnovom Crkve i došao je do zaključka da to mora biti borba protiv zabluda. Samo čuvanje i prenošenje nauka Isusa Krista može donijeti zbiljske plodove. Isto je tako spoznao da je jedini put k spasenju duše Križni put. U ovome je smislu Kardinal napravio poveznicu sa sadašnjim trenutkom kada ,,u svijetu i u Crkvi" vlada velika pomutnja".

U Beču je kardinalu opat samostana augustinskih kanonika Klosterneuburg otkazao celebraciju zavjetne Mise na čast apostola Petra i Pavla po starom obredu u jednoj bečkoj gradskoj župnoj crkvi na koju ga je pozvala župna zajednica koja je inkorporirana samostanu. Afront bez presedana koji Kardinala nije omeo da u crkvi sv. Karla neizravno Crkvi u Austriji i biskupima uputi preporuke.

U međuvremenu se čini da se približava akcija kažnjavanja koju vodi papa Franjo, koji bi po svemu sudeći mogao imati osobnu averziju prema Kardinalu koji je povezan s Tradicijom. Kardinal je Burke bio taj koji je nakon čitanja Evangelii gaudium, jedinog dokumenta pape Franje koji do sada može imati formalno doktrinarni zahtjev i od njega potječe, izjavio da dokument može biti sve moguće, ali zacijelo ne izraz papinskog učiteljstva. Kritika koju, kako se čini, Papa iz Argentine koji ne zaboravlja uvrede nije voljan oprostiti.

Uklanjanje na mjesto Kardinala patrona Malteškog reda? 

Već uoči Biskupske sinode u Vatikanu su se širile glasine da će Papa kardinalu Burkeu oduzeti upravljanje Apostolskom Signaturom i da će ga odgurnuti na nominalno prestižno mjesto izvan Rimske kurije. Nakon uklanjanja iz više kongregacija čijim je članom Burke bio, to bi značilo isključenje iz svakog izravnog utjecaja na crkvenu upravu.

Ukoliko su glasine prije Sinode bile zamišljene kao zastrašivanje, pokušaj je posve propao. Kardinal se Burke nije dao zastrašiti, nego je postao predvodnikom branitelja sakramenta svete ženidbe i crkvenog moralnog nauka.

Dokumentom Rescriptum ex audientia Sanctissimi kardinala Državnog tajnika Parolina koji je objavljen 5. studenog, papa je Franjo postrožio uredbe za umirovljenje pročelnika dikasterija, dijecezanskih biskupa i za sve dužnosnike papinskog imenovanja.

Rescriptum nudi prigodu za daljnje opsežne promjene 

Novim uređenjem svi su dužnosnici stariji od 75 godina, također i kardinali, ako ne vode neki dikasterij, dužni ponuditi svoju ostavku. Do sada ove časne dužnosti nisu podlijegale nikakvom vremenskom ograničenju i teoretski su bile za cijeli život. Među kardinale koji moraju ponuditi svoju ostavku uz nadprezbitere Patrijarhalnih bazilika također su i amerikanac Edwin Frederick kardinal O'Brien (godište 1939.), sadašnji kardinal - Veliki meštar Viteškog reda od Svetog Groba u Jeruzalemu i talijan Paolo kardinal Sardi (godište 1934.), kardinal patron Suverenog malteškog reda.

Kardinala Burkea, premda ima 66 godina te je time jedan od najmlađih kardinala Crkve, moglo bi se maknuti na uskoro slobodno mjesto kardinala patrona Malteškoga reda, kaže vatikanist Sandro Magister koji donosi odgovarajuće glasove iz Rima koji bivaju sve glasniji.



četvrtak, 6. studenoga 2014.

Biskup Fellay: Situacija u Crkvi je katastrofalna




U intervjuu za La Porte Latine mons. Bernard Felley kaže o Sinodi o obitelji:

,,Ništa se ne može očekivati. Nema potrebe čekati. Usmjerenje je određeno i ono je jasno. Moramo jednostavno reći: jasno je."

,,Kada se počnemo igrati s moralom, igramo, igramo se s Božjim zapovijedima. Usudili su se dva tjedna raspiriti mišljenja o pitanjima koje ne dopuštaju prostor za mišljenja! To je Božja riječ. Sve što imamo reći jest 'Amen'!"

,,Mi moramo, dakako, razmišljati kako možemo pomoći ovim ljudima, o tome uvijek moramo razmišljati. Ali im zacijelo nećemo pomoći govoreći da postoje otvorena vrata, ako ne postoje. Vrata koja su otvorena jesu vrata u pakao."

,,Ovi prelati koji upravljaju vlašću ključeva, to jest, vlašću otvaranja vrata neba, zatvaraju ova vrata i otvaraju vrata pakla. To je nevjerojatno! To je ludo! Posve ludo!"

,,Adiotorium nostrum in nomine Domini", pomoć je naša u imenu Gospodina. Moramo upraviti pogled k Bogu. U jednoj krizi koja je strašna kao ova, to je sve što još imamo. Što se nas ljudi tiče, gotovo je, beznadno. Situacija je u Crkvi neizreciva katastrofa."

,,Nemamo pravo dopustiti da nas se paralizira, moramo ići naprijed, moramo ponovno osvajati, a to se može dogoditi samo u ime Gospodnje. Upravimo svoj pogled k Bogu i tražimo pomoć koju nam je Bog obećao.

Kada je Bog molio apostole da idu u cijeli svijet, morao im je reći:'Ne bojte se!' ali on je kazao i 'Uvijek ću biti s vama!' To je istinska poruka, a ne 'Trebaš se bojati'."



ponedjeljak, 3. studenoga 2014.

P. Franz Schmidberger: Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati (Mt 7,16)


Nadbiskup Lefebvre i p. Franz Schmidberger

Prošlog petka, 18. srpnja [2014], objavljeni su ,,Temeljni podaci crkvenog života u biskupijama Njemačke". Govore posve jasnim jezikom: Godine 2013. Crkvu je napustilo 179.000 katolika, 64.400 više nego 2012. Budan se katolik tomu ne čudi: od 24,2 milijuna krštenih katolika prema istim navodima u zemlji prakticira vjeru još 10,8 % redovito - gotovo 90 % nemaju dakle nikakav interes za sudjelovanje na svetoj Žrtvi, za primanje sakramenata ili za odgovarajuću pouku u vjeri.

Većina ih je zacijelo izgubila vjeru: vjeru u trojedinog Boga, u Božanstvo Isusa Krista, u ustanovljenje Crkve kao njegove mistične Zaručnice, u njezinu jedinstvenost kao vrata spasenja, u istočni grijeh, u čovjekovu potrebu za otkupljenjem po milosti, u vječni život nakon vremenite smrti, u nebo, pakao i čistilište, u Marijino bezgrješno začeće i njezino trajno djevičanstvo itd., itd. Zašto bi onda još trebali plaćati crkvene poreze?

Među onima koji su istupili iz Crkve također je i manjina koja je zbog posve drugih razloga učinila ovaj korak: ona ne može i ne želi sufinancirati uništenje u samoj Crkvi, upropaštavanje naših bogomolja (vidi primjerice planove za preuređenje katedrale svete Hedvige u Berlinu), profaniranje božanskog kulta, krivotvorenje Evanđelja i njegovo pretvaranje u socijalnu aktivnost, izdavanje katekizama koji ugrožavaju vjeru itd.

Još jedna brojka poziva na ozbiljno promišljanje: 2013. vjerska se praksa u Njemačkoj smanjila za 10 % - a ta brojka od Drugog vatikanskog sabora prije 50 godina zauzima drugo mjesto. Drugim riječima: za deset godina vjerska će se praksa u Njemačkoj približiti ništici. Što je s toliko slavljenim efektom pape Franje?

A što čine njemački biskupi? Trude li se preko tečajeva vjere, pučkih misija i duhovnih vježbi privesti k vjeri obamrle? Nigdje se ne može prepoznati takvo nastojanje. Kardinal Marx je s obzirom na alarmantne brojke izjavio: ,,Trenutačne su brojke bolne i svi u Crkvi moraju to ozbiljno shvatiti za svoje djelovanje. Druga polovica 2013. godine očito je dovela do gubitka povjerenja i vjerodostojnosti". Ne, uzoriti, cijela je godina obilježena daljnjom razgradnjom same vjere. Prebacivati krivnju za rastući broj onih koji napuštaju Crkvu na račun biskupa Tebartz van Elsta odveć je pojednostavljeno i odvraća od vlastitog zakazivanja biskupâ.

A kako se nadpastiri postavljaju prema brigama i problemima druge skupine? Oni je preziru i zabranjuju primjerice jednoj organizaciji koja se brine za spašavanje nerođene djece da skuplja priloge u biskupijama kako bi mogla ojačati i proširiti ovu akciju spašavanja. Po reakciji biskupa vidljivo je: nije vjera puka njihova velika briga, nego crkveni porez. Jadan narod koji ima takve pastire! Sa sv. Petrom Kanizijem, drugim apostolom Njemačke želimo za njih moliti:

,,Svemogući, vječni Bože, Ti si za upravljanje Svojom svetom Crkvom i jedinstvo vjere iznad nas postavio biskupe kao nasljednike apostola, kao čuvare i zaštitnike duša. Izlij na njih, usrdno Te molimo, puninu milosti, dovoljno djelotvornu da se sve više pokažu dobrim pastirima i da plodonosno rade na Tvoju proslavu i za naše spasenje. Da svojom riječju i osobito svojim primjerom savršeno izvršavaju sve dužnosti koje su im naložene. Da kršćansku vjeru čuvaju čistom od svake zablude. Da mi pod njihovim sretnim vodstvom sve vrijeme možemo živjeti u pobožnosti, miru i kršćanskoj ljubavi. Amen." 

                                                                                                                                        Zaitzkofen, 26. VII. 2014.
                                                                                                                                        P. Franz Schmidberger

Mogući uzorak obredne čaše za novus-ordo obrede budućnosti.
Profanacija svetoga. Abususi su temelj evolutivnog procesa
u novoj liturgiji.
Virus kompromisa poradi 'potreba pastorala'.
Reakcija: ,,Kad može Papa,
možemo i mi svećenici!"

Plodovi gnjeva - Lutherovska večera: komadić kruha
i gutljaj crnog vina za sve prisutne sudionike
pokoncilskog obreda

nedjelja, 2. studenoga 2014.

Prikazanja za siromašne duše




Dobrostivi Bože! Budući da je Tvoja volja da molimo za siromašne duše, prikazujem Ti po prečistim rukama Marijinim sve Svete Mise koje se budu danas prikazale na najveću slavu Tvoju i za spas duša u čistilištu. Ponizno te molim, smiluj im se i ublaži njihovu krivnju zbog preobilnih zasluga Tvoga preljubljenoga Sina.

Kao naknadu za slavu, ljubav, čast, hvalu, koje su ove duše propustile Tebi iskazivati i za propuštene zasluge koje nisu stekle, prikazujem Ti hvalu, ljubav i čast, zahvalnost i muke Isusa, Tvoga Sina po kojima Te je na zemlji proslavio. Kao zadovoljštinu za sve propuste i mlakosti, kojima su se ogriješile ove jadne duše, prikazujem Ti žarku revnost Tvoga Sina u vršenju svoga djela na zemlji i obnavljajući i prikazujući ih Tebi i u svim Svetim Misama.

Kao naknadu za sve pogreške i nesavršenosti ovih duša, prikazujem Ti sve kreposti koje je Tvoj Sin na zemlji najsavršenije obavljao i sada ih na svim Svetim Misama obnavlja. Za očišćenje od svih griješnih ljaga, koje su okajavale ove jadne duše, prikazujem Ti Predragocjenu Krv Tvoga Sina prolivenu na zemlji i Tebi na svim Svetim Misama ponovno prikazanu.

Za oproštenje svih kazni i muka ovih duša, koje za svoje grijehe trpe, prikazujem Ti gorku Muku i Smrt Tvoga preljubljenoga Sina, koje On u svim Svetim Misama uprisutnjuje. Za iskupljenje od njihova bolna čišćenja prikazujem Ti beskrajne zasluge, koje je Tvoj Sin na zemlji stekao i sada ih još u svim Svetim Misama prinosi.

Konačno, da bi se Tvojoj strogoj Pravednosti podala zadovoljština, prikazujem Ti kreposti i zasluge stečene kroz cijeli život, Muku i Smrt Tvoga dragoga Sina i Njegove svete Majke, svih svetaca i odabranika, koji su Ti dali veću naknadu, nego što su ove jadne duše skrivile.

                                                                                                          Imprimatur: Friburg Helv. 12. VIII. 1949. 
                                                                                                          L. Waeber vic. gen. 

Osobna molitva za spasenje duše




O suče pravedni živih i mrtvih što će biti od mene na dan srdžbe Tvoje, kad dođeš da strogo sudiš sve sinove ljudske? Kad će zaoriti zvuk trublje, koji će probuditi sve preminule, da se prikažu pred prijestoljem najvišega Suca? Taj će strašni prizor potresti smrt i narav.

A ti, siromašna dušo moja, kad se digneš da odgovaraš Sucu svome, kad pred tobom budeš gledala knjigu, gdje su ubilježena djela tvoja! -- što ćeš tada odgovoriti? Koji će ti biti braniteljem, kad će se pravednik jedva obraniti.

O Kralju strašnoga veličanstva, koji si istodobno izvor dobrote te nas spasavaš po svojoj milosti, de spasi i mene! Spomeni se, da si, da spasiš ovu nemarnu dušu, žrtvovao svoj vlastiti život na križu. Učini, da toliko Tvoje nastojanje ne bude za mene uzaludno, te mi udijeli oproštenje prije nego dođe čas suda.

Ne vidiš li zar, da uzdišem poradi svojih grijeha i da me rumen oblije grijeha? Ali, Ti, koji si oprostio grješnici Magdaleni i koji si se smilovao pokajnome lupežu, udijeli i meni slatku nadu, da ćeš mi uslišiti moje i akoprem nedostojne molbe i tako me sačuvati od ognja vječnoga.

- Dapače se Bože moj nadam, da ćeš me u onaj strašni dan postaviti na desnu stranu, gdje su Tvoje ovčice, da me, protjeravši proklete u oganj vječni, pozoveš k Tvojim odabranicima u rajsku slavu. Raskajanim te srcem molim za tu milost i ponovno Ti velim: smiluj mi se na onaj strašni i puni nevolja dan, kad će zli morati uslačsnuti, da budu suđeni. A međutim premilosrdni Isuse, udijeli pokojnicima vječni pokoj. Tako budi.