ponedjeljak, 2. veljače 2015.

Stalni đakon - desna ruka župniku




Iz članka Glasa Koncila gdje se lijepo predstavlja jedna župa, izdvajamo dio teksta o župnom stalnom đakonu: 

U župi je s dekretom stalni đakon ... ,,Moja pastoralna suradnja odnosi se i na aktivnosti u župi. Tu sam uključen u liturgijsko bogoslužje na misama u nedjelje i blagdane i kroz tjedan uz mogućnost animiranja bogoslužja i propovijedanja. Kada postoje opravdani pastoralni razlozi, ili u odsutnosti župnika, imam službu riječi, zatim predvodim klanjanje ili večernje s mogućnošću pričešćivanja. U bogoslužju, u dogovoru sa župnikom, kao stalni đakon podijelim sakrament krštenja, zatim sudjelujem u sklapanju ženidbe i vođenju obreda sprovoda. Isto tako po potrebi posjećujem obitelji i prilikom božićnih blagdana blagoslivljam obitelji!" Đakon navodi da surađuje u župnoj katehezi, napose u pripravi prvopričesnika i karizmatika, a radi i s ministrantima. U zajedništvu sa suprugom vodi zaručnički tečaj u Umagu. ,,Svake godine održim biblijske večeri, ciklus od 15 predavanja na određenu temu iz Biblije, a pri tome se koristim materijalima moga pokojnoga prof. Tadeja Vojnovića." 

Župnik - desna ruka stalnom đakonu  

Đakonu je još samo potrebno napraviti iskorak i izgovoriti riječi pretvorbe i ponuditi usluge sakramenta ispovijedi. Ukidaju li se polagano novoliturgijskom reformom razlike između svećenika i đakona pod krinkom pastoralnih potreba i očajnim pokušajima animacije vjernika ili izravnim miješanjem laikata u liturgiju, na kraju krajeva!!? Đakon je tu očito most kako bi se jednom podmuklom intervencijom i laici uključili u celebriranje obreda. Ovi potonji primjeri su već neko vrijeme na Zapadu sve učestalijom žalosnom praksom. Sve s ciljem kako bi se napunile sve praznije crkve. 

Što je slijedeći korak? Možda ideja ređenja žena za 'svećenice' u nedostatku svećeničkih zvanja? Osobno, ne bih se iznenadio! Ipak je to renesansa nove liturgije koja je po svemu sudeći prožeta opasnim evolucionizmom, kao i kontroverzna pastoralna revolucija s početka šezdesetih.







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)