četvrtak, 17. rujna 2015.

Što učiniti ako Sinoda krene 'čudnim putem'? Odgovor kardinala Burkea je jednostavan: ,,Ostati vjerni!"




ST-Louis, Missouri, 15. rujna 2015.- U nedjelju 13. rujna imao sam čast biti jednim od gostiju uzoritog kardinala Raymonda Lea Burkea tijekom večere/predavanja u dvorani hotela Clayton Plaza koju je sponzorirao Laički apostolat Saint Louisa ,,Credo katoličkog laikata" čiji sam duhovni savjetnik. 

Uzoriti je kardinal primljen vrlo srdačno. Predstavio ga je pomoćni biskup Saint Louisa u miru, mons. Robert Hermann, a potom je kardinal Burke govorio pred slušateljstvom od više od 300 ljudi o ,,Kristovoj istini u braku". Govorio je o duhovnim, društvenim, doktrinarnim i kanonskim vidicima krize koja napada brak i obitelj u zapadnoj kulturi, opominjući da je ova kriza dovela do teške pomutnje i pobune unutar same Crkve. Kardinal Burke je naglasio da u našoj sve više posvjetovnjačenoj i neprijateljskoj kulturi pada sve veći i veći teret na leđa katoličkih roditelja u odgoju vlastite djece, riječju i primjerom, o onome što je istinski katolički brak. Skupa s autentičnim i trajnim crkvenim naukom, rekao je, zdrav obiteljski odgoj će se pokazati glavnim izvorom orijentacije za djecu i mlade, temeljnim sredstvom preko kojega će roditelji prenositi kršćansku istinu u riječima i djelima na sljedeće pokoljenje.




Kardinal Burke je preporučio dobro poznatu knjigu koja je izdana 2014. kao djelo ,,petorice kardinala" Ostati u Kristovoj istini i još jedanput je izrekao veliko neslaganje s prijedlogom kardinala Waltera Kaspera da se svetoj Pričesti pripuste neki rastavljeni i civilno vjenčani katolici. 

Uzoriti kardinal je primijetio da bi mogli nastati određeni problemi s obzirom na novo zakonodavstvo o poništenju braka koje je 8. rujna proglasio papa Franjo. Primijetio je s poštovanjem da će ove izmjene Zakonika kanonskog prava, koje među ostalim uklanjaju potvrdu dekretâ o ništavnosti koju donosi drugostupanjski sud, zahtijevati ,,vrlo pomnjivo tumačenje i primjernu" u svjetlu duge crkvene kanonske i doktrinarne tradicije. 

Baš poglavlje kardinala Burkea u gore spomenutoj knjizi podsjeća na njegovo prvo iskustvo kao monsinjor u Apostolskoj signaturi u vremenu od 1971.-1983. tijekom kojega je u Sjedinjenim Američkim Državama bila gotovo posve ukinuta druga potvrda dekreta o ništavnosti koju je donosio sud. Kardinal Burke je ponovio u svojem govoru ono što je rekao u knjizi: američki eksperiment ,,racionalizacije" postupka o ništavnosti doveo je u praksi do teškog laksizma koji se u širokim krugovima doživljavao kao ,,katolička rastava". Čini se da je to bio jedan od razloga zbog kojih je Zakonik iz 1983. ponovno preuzeo obvezatnost revizije drugostupanjskog suda (koju je uveo Benedikt XIV. 1740. godine). 

Druga jedna točka koju je naglasio kardinal Burke jest da se danas prečesto Božji zakon o ženidbi i o čistoći predstavlja samo kao jedan ,,ideal" - kao nešto što počesto zahtijeva razinu herojske svetosti i za koju se drži da je onkraj sposobnosti običnih kršćana. A to opet daje prostora za krive ideje o ,,milosrđu" koje prihvaćaju pripuštanje sakramentima nekih katolika koji žive u grješnim situacijama, temeljeći se na činjenici da je za njih nemoguće - barem u njihovoj trenutačnoj situaciji - postići taj ,,ideal" čistoće. Uzoriti kardinal je primijetio da je naprotiv jasan nauk Svetog pisma i Crkve da će obilje Božjeg milosrđa biti uvijek dostatno da se odupru svakoj napasti i da budu poslušni njegovim zapovijedima samo ako se iskreno njemu obrate s poniznošću, pouzdanom vjerom i ustrajnom molitvom. 

Na koncu svog govora, odgovarajući na pitanje što bi katolici trebali činiti ako bi predstojeća Biskupska sinoda doživjela ,,čudan obrat". Uzoriti kardinal je dao odmah odgovor od dvije riječi nakon čega se dvoranom prolomio gromoglasan pljesak: ,,Ostati vjerni!" Ove dvije riječi dobro sažimaju zanos hrabrog i iskrenog svjedočenja kardinala Burkea u ovom trenutku podjele i nesigurnosti o teškim moralnim pitanjima u današnjoj Crkvi. Neka ga Bog blagoslovi i osnaži i neka ga štiti. 

Izvor: blog Chiesa e post-concilio 

2 komentara:

  1. S punim postovanjem za sve sto je izgovorio i sto cini kardinal Burke i jos poneki (rijetki) pastir Crkve Kristove nikako da procitam objasnjenje sto zapravo znaci ovaj oktroisani (masonski) document o “novom zakonodavstvu o poništenju braka koje je 8. rujna proglasio papa Franjo”.
    Mene zaprepascuje da se o tome dokumentu ne kaze da se njime de facto i de jure ponistava nauk (dogma) sv. Crkve Katolicke o sv. Sakramentu braka, koji potice od Isusa Krista, dakle nauk koji je utemeljio sam Spasitelj, Krist Pomazanik, pravi Bog od pravoga Boga!!!
    Po tome “novom zakonodavstvu o poništenju braka koje je 8. rujna proglasio papa Franjo”, uvodjenjem “katolicke rastave braka” Francisko Bergoglio, osvjedoceni Arijanac i sodomitski “mesija” skida Isusa Krista sa Oltara i sebe uzdize iznad Krista, sebe, de facto, proglasava bozanstvom, koji mijenja Bozji nauk!!!

    Sa uzasom se pitam: razumiju li ovo pastiti Crkve Kristove? Ako razumiju do kada ce cutati i sto jos treba da uradi Arijanac da ga (zajedno sa njegovim istomisljenicima, masonskim slugama i intruderima) ekskomunciraju iz Crkve i sve zlo i opako sto je unio u Crkvu pod hitno anatemisu i poniste , odmah na Sinodi iduceg mjeseca!
    Znamo da “ni vrata paklena nece …”, ali ovo se mora uraditi da “stado malo” ne postane jos manje, jer zna se tko je najodgovorniji za stado Kristovo; “kome je mnogo dato od njega se mnogo i trazi”. Da ne bude za mnoge pastire: “bolje im je da se ni rodili nisu…”!!!

    PP

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A tko će potpisati dekret o svrgavanju? Vi ili ja? Ili Vesna Pusić?
      Biskupi i kardinali se mogu oduprijeti i ne slijediti Prvosvećnika u onome što se protivi Božjim zapovijedima, no proglasiti neki njegov čin lošim ili štetnim za Crkvu može samo sljedeći Papa.
      K tome, treba imati povjerenje u Božju providnost - stalno ove rasprave kao da onostranost ne postoji.
      Slijede vrlo teški trenutci koji pak zahtijevaju katolički odgovor!

      Kikii

      Izbriši

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)