subota, 17. listopada 2015.

Berlinski nadbiskup Heiner Koch ponovno daje javnu potporu Kasperovom prijedlogu




Berlinski nadbiskup Heiner Koch ponovno je na Biskupskoj sinodi koja se održava u Vatikanu dao potporu prijedlozima kardinala Waltera Kaspera glede pripuštanja Pričesti rastavljenih ponovno civilno oženjenih. 

Heiner Koch je skupa s kardinalom Reinhardom Marxom i biskupom Franzom-Josefom Bodeom jedan od trojice izaslanika Njemačke biskupske konferencije na Sinodi o obitelji. Osim toga, Koch je izvjestitelj njemačke jezične skupine na Sinodi. 

Nadbiskup Koch u svojoj izjavi posve ignorira mnoštvo primjedbi kardinala, biskupa i teologa protiv Kasperovih ideja. On samo ponavlja što su on i Kasper već više puta rekli: Pripuštanje svih osoba Pričesti trebalo bi dopustiti poradi milosrđa. 

Kochovo obrazloženje je više nego problematično: ,,Meni je uvijek ponovno jasno da pitanje pripuštanja Euharistiji rastavljenih ponovno civilno vjenčanih nije u prvom redu pitanje o nerazrješivosti sakramenta Ženidbe." 

Ali ne-pripuštanje Pričesti i nerazrješivost su najuže međusobno povezani: budući da je brak nerazrješiv, preljub je teški grijeh. U ovome stanju nalaze se sukladno katoličkom nauku o spolnosti osobe koje sklope civilni brak nakon rastave. Po crkvenom nauku osobe koje su počinile teški grijeh ne smiju primiti Pričest dok ne okončaju to stanje. 

Zapanjujuća je Kochova argumentacija glede milosrđa: ,,Za mnoge ljude u ovom pitanju pod upitnikom je Crkva i njezino milosrđe." 

Nebitno je što ,,mnogi ljudi" razumiju pod pojmom ,,milosrđa". Što ,,mnogi ljudi" pod tim razumiju, mijenja se ionako tijekom vremena i ne može biti temelj nikojeg morala koji postavlja zahtjev da vječno vrijedi. Mjerodavno je stoga što Crkva pod tim razumije i što ona uči. 

Milosrđe znači pomoći slabim i palim ljudima da se podignu i krenu na put prema Bogu. Milosrđe pak ne znači ostaviti čovjeka u njegovom palom stanju i praviti se kao da je u očima Božjim posve svejedno kako on živi. Crkva djeluje milosrdno kada preporučuje preljubniku da napusti stanje preljuba i da živi po Božjim zapovijedima.

Milosrđe koje se ne orijentira po istini, nije milosrđe, nego sentimentalizam.

Nadbiskupu Kochu je žao da se mnogi udaljuju od Crkve jer se osjećaju odbačenima. Ovim ljudima Crkva treba objasniti da moraju okončati intimno zajedništvo s partnerom da opet smiju primati Pričest.

Ovaj zahtjev za moderne uši doduše zvuči grubo, ali on to nije. Kad Crkva ne bi bila spremna potaknuti ljude u određenim životnim situacijama na uzdržljivost, implicitno bi tvrdila da je nemoguće pridržavati se katoličkog spolnog morala. 


Izvor: mathias-von-gersdorff.blogspot.com 

2 komentara:

  1. Pa to je homoesksualni aktivist: što se od Kocha može očekivati osim hereze?

    OdgovoriIzbriši
  2. Milosrđe!!! Zagledajmo se u Isusa, Onoga koji jest Milosrđe! Zalazio je često među javne grešnike, ne da bi sve obratio, (jer dobro je znao)već jednoga, dvojicu, ali na sve je ostavljao neizbrisiv trag. I doista, ti isti grešnici, obraćenici, ostavljali su sve, ne samo svoje grešne živote, već i sav imetak, kako bi Ga slijedili. Navest ću samo troje, svima dobro znanih; Matej carinik, Marija Magdalena, Zakej, carinski upravitelj! Nije li se u njima Krist uvelike proslavio!? Na žalost, danas niti katolici ne razumiju riječ "milosrđe" zato se i može njime manipulirati. Ali, jao onima koji razumiju, a namjerno odvode ljude u zabludu! Lj

    OdgovoriIzbriši

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)