utorak, 13. listopada 2015.

Pismo trinaestorice kardinala - briga zbog ,,unaprijed načinjenih rezultata"


Brige sinodskih otaca (o kojima se ne vodi računa)

(Rim) Dana 5. listopada popodne koji je radni dan Sinode, kardinal Pell, pročelnik Vatikanskog tajništva za gospodarstvo, osobno je papi Franji predao pismo žalbe koje su potpisali trinaestorica kardinala od kojih su svi sinodski oci.

Kada je ,,povjerljivo" pismo, po riječima Vatikanskog glasnogovornika Lombardija, jučer u ponedjeljak objavljeno, to nekim potpisnicima nije bilo uopće pravo (Scola, Vingt-Trois, Erdö i Piacenza). Da se nešto percipira kao javna kritika Pape, upravo je za kardinale nešto drugo nego kad se interno i povjerljivo izrekne kritika. Preko svojih glasnogovornika četvorica spomenutih kardinala su tijekom jučerašnjeg dana izjavili da nisu potpisali pismo od čijeg se sadržaja doduše nitko nije distancirao.

Postojanje pisma je potvrdio Vatikanski glasnogovornik Lombardi, ali ga nije komentirao. Spomenuto je samo da su kardinali Scola i Vingt-Trois priopćili da nisu potpisali pismo.

Pismo je katalog briga kakav u ovom obliku u vezi s jednom biskupskom sinodom dosada vjerojatno nije postojao.

Kardinali koji izjavljuju da govore u ime ,,mnogobrojnih sinodskih otaca" predbacuju Papi da je promijenio pravila rada Sinode s ciljem da time postigne ,,unaprijed pripravljene rezultate" o ,,važnim kontroverznim pitanjima". ,,Kontroverzna pitanja" mogu biti samo Pričest za rastavljene ponovno oženjene, homoseksualnost i kontracepcija.

Prigovor koji je time teži jer papa Franjo od predaje pisma nije ništa poduzeo da uzme u obzir navedene brige. Doduše, nakon primitka pisma je stao pred sinodu i upozorio na opasnost ,,konspirativne hermeneutike".

Ovdje donosimo prijevod pisma:


Sveti Oče,

dok Sinoda o obitelji počinje željom plodonosnog služenja Crkvi i Vašoj službi, molimo Vas s poštovanjem da uzmete u obzir niz briga koje smo skupili od ostalih sinodskih otaca i koje i mi dijelimo.

Pripravni dokument Sinode, Instrumentum laboris koji sadrži neke zadivljujuće upute, sadrži pak i neke odlomke za koje bi bilo bolje kad bi ih se podvrglo suštinskoj refleksiji i ponovnoj izradbi. Nove procedure po kojima se odvija rad Sinode čini se da imaju prejak utjecaj na sinodske odluke i na zaključni dokument. Isto tako Instrumentum kakav jest i s obzirom na strahovanja koja smo sakupili od mnogobrojnih sinodskih otaca o različitim problematičnim poglavljima ne može prikladno služiti kao mjerodavan tekst ili kao temelj za zaključni dokument.

Nove sinodske procedure će se u nekim krugovima držati manjkavima glede otvorenosti i iskrene kolegijalnosti. U prošlosti je postupak iznošenja propozicija i glasovanje o njima služio vrijednoj svrsi mjerenja usmjerenja sinodskih otaca. Čini se da nedostatak propozicija i odgovarajućih rasprava i glasovanja obeshrabruje javnu debatu te da rasprave protjeruje u Circuli minores; stoga nam se čini hitnim da se redakcija propozicija o kojima treba glasovati cijela Sinoda treba ponovno uspostaviti. Glasovanje o zaključnom dokumentu dolazi prekasno u postupku potpune prerade i izmjene teksta.

Osim toga, nedostaje sudjelovanje sinodskih otaca u sastavu uređivačkog povjerenstva i to je izazvalo znatnu nelagodu. Njegovi su članovi imenovani bez savjetovanja. Isto tako bi svatko tko je član uredništva bilo kojeg teksta na razini Circuli minores, trebao biti izabran, a ne imenovan.

Činjenice su sa svoje strane stvorile bojazan da nove procedure ne odgovaraju tradicionalnom duhu i ciljevima jedne sinode. Ne razumije se zašto bi ove promjene procedura trebale biti nužne. Određenom broju sinodskih otaca čini se da je ovaj novi postupak načinjen kako bi olakšao unaprijed pripravljene rezultate o važnim kontroverznim temama.

Na koncu, i možda s većom hitnosti, određeni sinodski oci su izrekli brigu da jedna Sinoda koja je planirana kako bi se bavila životno važnim pastoralnim pitanjem - naime jačanjem dostojanstva braka i obitelji - može doći do toga da njom dominira teološki/doktrinarni problem Pričesti za rastavljene civilno ponovno oženjene. Ako bi se to trebalo obistiniti, onda bi to neizbježno dovelo do još temeljnijih pitanja kako bi Crkva na svom putu trebala tumačiti i primijeniti riječ Božju, svoj nauk i stegu s obzirom na promjene kulture. Kolaps liberalnih protestantskih crkava u modernom dobu koji je ubrzan napuštanjem ključnih elemenata vjere i kršćanske prakse u ime pastoralne prilagodbe opravdava veliku suzdržanost u našim sinodskim raspravama.

Svetosti, iznosimo ove misli u duhu vjernosti i zahvaljujemo Vam da ćete ih uzeti u obzir.


U vjernosti Vaši u Isusu Kristu


kardinal George Pell, pročelnik Tajništva za gospodarstvo (Australija)

kardinal Gerhard Müller, pročelnik Kongregacije za nauk vjere (Njemačka)

kardinal Robert Sarah, pročelnik Kongregacije za bogoštovlje (Gvineja)

kardinal Carlo Caffarra, Bolonjski nadbiskup (Italija)

kardinal Thomas Collins, nadbiskup Toronta (Kanada)

kardinal Timothy Dolan, nadbiskup New Yorka (SAD)

kardinal Willem Eijk, nadbiskup Utrechta (Nizozemska)

kardinal Wilfrid Fox Napier, nadbiskup Durbana (Južna Afrika) i dopredsjednik Sinode

kardinal Jorge Urosa Savino, nadbiskup Caracasa (Venezuela)

kardinal Peter Erdö, nadbiskup Esztergoma-Budimpešte (Mađarska) i generalni izvjestitelj Biskupske sinode *

kardinal Mauro Piacenza, veliki pokorničar i bivši pročelnik Kongregacije za kler (Italija) *

kardinal Angelo Scola, Milanski nadbiskup (Italija) *

kardinal André Vingt-Trois, Pariški nadbiskup (Francuska) * 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)