petak, 23. listopada 2015.

Usuđuje li se Marx krenuti njemačkim posebnim putem?




Katholisch.de, internetski portal Njemačke biskupske konferencije, izvijestio je nakon objave trećeg izvješća jezičnih skupina (Circuli minores) da je kardinal Kasper na koncu prošao u njemačkoj skupini. Ovo tumačenje prema Kasperu zbilja je velikodušno. Može se jedino reći da Kasperovi prijedlozi ne pripadaju prošlosti. 

Činjenicom da prijedlozi Njemačkog kardinala općenito nisu dočekani s puno ljubavi, portal Njemačke biskupske konferencije se jedva pozabavio: samo manjina jezične skupine spomenula je uopće problematiku rastavljenih ponovno oženjenih u svojim izvješćima. Tema ,,homoseksualnost" se praktično nije ni spomenula. 

Delegacija Njemačke biskupske konferencije koja u cijelosti pripada progresističkom taboru i koja je jednodušno podržavala prijedloge i usmjerenje kardinala Waltera Kaspera nada se da će sada povjerenstvo za sastavljanje zaključnog izvješća (Relatio finalis) sastaviti tekst koji će unatoč svemu sadržavati Kasperove ekstravagantne teze. Postoji povod za ovu pretpostavku jer je ovo povjerenstvo većinski sastavljeno od Kasperovih pristalica. 

Vrlo neprikladan tekst bi doduše negativno upadao u oči. Vjerojatnije je da će se napisati izvješće koje će biti maglovito i na više mjesta višeznačno. Onda bi ga mjesni biskupi mogli tumačiti po svome guštu. 

Ako do tog dođe, postavlja se pitanje kako će kardinal Marx & Co reagirati. 

Jedna mogućnost bila bi odabrati na svoju ruku vlastiti put: interpretirati tekst prema svom liberalno-progresističkom poimanju i pokušati to i progurati. Može se pretpostaviti da se to neće zaustaviti kod pripuštanja rastavljenih ponovno oženjenih Pričesti. Ne, vremenom bi se uvela cijela agenda seksualne revolucije: pripuštanje svih mogućih ,,seksualnih identiteta" Pričesti, blagoslov svih mogućih partnerstava, prihvaćanje kontracepcije itd. 

Njemačka delegacija na Obiteljskoj sinodi je više puta dala do znanja da djeluje u smislu seksualne revolucije. 

Jedan put za uvođenje ove moralno-teološke revolucije moglo bi biti najprije objavljivanje jednog dokumenta koji savjesti pojedinca dopušta široku autonomiju. U biti, to bi bila jedna vrsta proširenja Königsteinske izjave na sve točke agende seksualne revolucije sukladno maksimama šezdesetoosmaškog pokreta. 

U jednom drugom dokumentu bi se argumentiralo da Crkva mora gledati pozitivne stvari u svim postojećim partnerstvima i pratiti ih ,,pastoralno", a da ih ne kritizira. 

Odlučujuće pitanje je koliko dugo će Papa i Vatikan prihvaćati takvu igru. 

Posljednjih desetljeća Rim je djelovao po načelu da se mora biti strpljiv i imati razumijevanja. Rim se umiješao samo u ekstremnim situacijama. 

Ali takva strategija nije nezabludiva: i u 16. stoljeću se mislilo da sve neće tako loše završiti. No jednom više nije bilo povratka: najkasnije kada je Martin Luther spalio Papinsku bulu u kojoj mu se prijetilo izopćenjem počeo je proces koji je doveo do konačnog raskola. 

Mi se, naravno, nadamo da se ovaj put neće otići tako daleko. Ali ne možemo zatvarati oči pred činjenicom da se mnogi naši biskupi igraju s vatrom. 

Izvor: mathias-von-gersdorff 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)