subota, 31. listopada 2015.

Laici na Sinodi - Liječnica govori Papi u lice: "Zlo, u ovome svijetu dolazi od grijeha. Ne zbog nejednakosti u prihodima ili 'klimatskih promjena'"


Dr. Anca-Maria Cernea

Vrijedno je osvrnuti se na laike koji su na Sinodi o obitelji bili pozvani kako bi posvjedočili vrijednost tradicionalne katoličke obitelji. Rumunjska grkokatolkinja i liječnica dr. Anca-Maria Cernea održala je svoj govor pred Papom i sinodskim ocima, a koji je skrenuo pozornost javnosti na žrtve progona koje su istočni katolici pretrpjeli poradi svoje dosljednosti i svjedočanstva u najtežim kušnjama koje može prebroditi jedino duhovno zdrava katolička obitelj i vjernost Crkvi. 

Zahvaljujemo se prevoditeljici na vrijednom tekstu i ljubaznosti! 


Napokon, nakon uzaludnog čekanja da se biskupi suprostave Papi zbog njegovih izvrnutih prioriteta u Laudato Si, javni ukor uputila mu je rumunjska liječnica na Sinodi. 

Ponekad u povijesti, kada su muškarci Crkve prevelike kukavice da izvrše svoju dužnost, Bog ih posrami tako što pozove ženu da ju izvrši umjesto njih. Sv. Ivana Orleanska i sv. Katarina Sijenska mi padaju na pamet. Nakon što je njezina obitelj pretrpjela komunističke progone, ova katolkinja nije nimalo zastrašena Papinom prisutnošću i rekla mu je točno ono što bi mi svi i htjeli. Ja se jedino nadam da će ovaj ukor uvjeriti njega i "progresivne" prelate koji slično razmišljaju o skandalu koji su njihova djela zadala Crkvi i da će početi ispunjavati svrhu svojih službi. 

Kao što Lifesite News izvještava, dr. Anca-Maria Cernea, liječnica u Centru za dijagnostiku i liječenje Victor Babes i predsjednica Udruženja katoličkih doktora Bukurešta (Rumunjska) iznijela je sljedeći govor na Sinodi prošlog petka: 

"Vaša Svetosti, sinodski oci, braćo i sestre, ja predstavljam Udruženje katoličkih liječnika Bukurešta. 

Ja sam iz Rumunjske Grkokatoličke Crkve. Moj otac je bio kršćanski politički vođa kojega su komunisti zatvorili na 17 godina. Moji roditelji su bili zaručeni, ali njihovo vjenčanje je bilo 17 godina kasnije. Moja majka je čekala sve te godine mog oca, iako čak nije ni znala je li on još živ. Bili su herojski vjerni Bogu i svojim zarukama. Njihov primjer pokazuje da Božja milost može nadjačati užasne društvene okolnosti i materijalno siromaštvo. Mi, kao katolički liječnici, braneći život i obitelj, možemo vidjeti da je ovo, prije svega, duhovna bitka. Materijalno siromaštvo i konzumerizam nisu primarni uzrok obiteljske krize. Primarni uzrok seksualne i kulturne revolucije je ideološki. Fatimska Gospa je rekla da će se zablude Rusije proširiti cijelim svijetom. To je prvo učinjeno na okrutan način, klasičnim marksizmom, ubijajući desetke milijuna ljudi. Sada se to uglavnom čini kulturnim marksizmom. Postoji kontinuitet od Lenjinove seksualne revolucije, preko Gramscija i Frankurtske škole do današnjih homoseksualnih prava i rodne ideologije. Klasični marksizam se pretvarao da preoblikuje društvo tako što je nasilno prisvajao imovinu. Sada revolucija ide dublje; ona se pretvara da preoblikuje obitelj, seksualni identitet i ljudsku narav. Ta ideologija sebe naziva progresivnom. Ali ona nije ništa drugo do stare zmijine ponude, da čovjek preuzme kontrolu, da zamjeni Boga, da postigne spasenje ovdje, na ovome svijetu. 

To je pogreška vjerske naravi, to je gnosticizam. Zadatak je pastira da to prepoznaju i da upozore stado na opasnost. "Tražite najprije kraljevstvo Božje i pravdu Njegovu, i sve ostalo će vam se nadodati." 

Poslanje Crkve je da spašava duše. Zlo u ovome svijetu dolazi od grijeha. Ne zbog nejednakosti u prihodima ili "klimatskih promjena". Rješenje je: evangelizacija. Obraćenje. 

Ne konstantno povećanje vladine kontrole, ili svjetska vlada. To su danas glavna sredstva koja kulturni marksizam nameće našim narodima pod oblikom kontrole čovječanstva, reproduktivnim zdravljem, homoseksualnim pravima, rodnim obrazovanjem itd. Ono što svijet danas treba nije ograničenje sloboda, već prava sloboda, sloboda od grijeha. Spasenje. 

Naša Crkva je bila zabranjena pod sovjetskom okupacijom. Ali nijedan od naših 12 biskupa nije izdao svoje zajedništvo sa Svetim Ocem. Naša Crkva je preživjela zahvaljujući odlučnosti naših biskupa i njihovom primjeru u opiranju zatvorima i teroru. Oni su tražili zajednicu da ne slijedi svijet. Da ne surađuje s komunistima. Sada mi trebamo Rim da kaže svijetu: "Pokajte se za svoje grijehe i vratite se Bogu jer se približilo Kraljevstvo Nebesko." Ne samo mi, katolički laici, već toliki pravovjerni kršćani tjeskobno mole za ovu sinodu. Jer, kao što oni kažu, ako Crkva popusti duhu ovoga svijeta, bit će se teško oduprijeti i svim drugim kršćanima." 

Izvor: Chris Jackson, The Remnant 

Ishod Sinode o obitelji: zaključno glasovanje i zaključno izvješće


Dolazak pape Franje u novu sinodsku dvoranu
na zaključno zasjedanje Biskupske sinode

(Rim) Biskupska sinoda o obitelji završila je u nedjelju nakon dvije godine rada i priprave svečanom papinskom Misom u bazilici sv. Petra. Dan ranije je 265 sinodskih otaca koji su sudjelovali na završnim glasovanjima glasovalo o Relatio finalis, zaključnom dokumentu koji je Papi predan kao savjetodavni dokument. Tekst je - što je iznenađujuće - kao već i drugi dokumenti na Sinodi, ponuđen sinodskim ocima samo na talijanskom jeziku i kao takav ga je objavila i Sveta Stolica. Sinoda je završila i sada se postavlja ne baš lako pitanje kako pristupiti točnoj ocjeni jednog dugog, ali nejasno formuliranog dokumenta. Ocjena koja tako od samog početka daje mogućnost različitih tumačenja.

Glasovanja

Na zaključnom glasovanju bilo je nazočno 265 sinodskih otaca.

Za donošenje odluke bila je potrebna barem dvotrećinska većina sinodskih otaca. Potrebni kvorum prema onome što je Generalno tajništvo navelo bio je 177.

Deseteročlano uredništvo za sastavljanje izvješća već je unaprijed odobrilo sva 94 paragrafa.

Suzdržani glasovi nisu posebice navođeni. Njihov broj nastaje kada se od broja svih sinodskih otaca - 265 - oduzme broj glasova za i protiv.

Najkontroverzniji paragraf je prema rezultatu glasovanja bio paragraf 85 koji je s 178 glasova za, zahvaljujući jednom jedinom glasu postigao dvotrećinsku većinu. 80 sinodskih otaca odbilo je ovaj paragraf, bilo je 7 suzdržanih.

Za razliku od prvog dijela Obiteljske sinode koji se održao prije godinu dana, nijedan paragraf zaključnog dokumenta nije odbijen. U listopadu 2014. tri paragrafa nisu dobila potrebnu većinu. Budući da ih je papa Franjo ipak proglasio integralnim sastavnim dijelom, činjenica da ih je Sinoda odbacila nije imala izravno djelovanje, osim što su formulacije u Relatio finalis 2015. bile suzdržljivije - a time su bez iznimke prihvaćene.

Zaključni govor

Papa Franjo tijekom zaključnog govora

Zaključno izvješće Sinode, Relatio finalis s njegova 94 paragrafa, ponuđeno je samo na talijanskom jeziku što dovodi do pretpostavke da je i sinodskim ocima dano na glasovanje samo na talijanskom jeziku. Međutim, zaključni govor pape Franje Biskupskoj sinodi podijeljen je i objavljen na više jezika. Suprotno od toga, njegov uvodni govor je isto tako podijeljen samo na talijanskome. Tek nekoliko dana podijeljeni su neki prijevodi. Na njemačkom jeziku, primjerice, do danas nema prijevoda. Prijevodi signaliziraju što se u Vatikanu drži važnim i time u vezi, što je od važnosti i u javnosti. Važnost se ne pripisuje zaključnom izvješću, nego Papinom zaključnom govoru i time - u skladu s crkvenom tradicijom - papinskom tumačenju.

Izvor: katholisches.info 

četvrtak, 29. listopada 2015.

Relatio finalis negdje na ničijoj zemlji


Pater Stefan Frey, poglavar
Austrijskog distrikta FSSPX-a

(Austrija) Poglavar Austrijskog distrikta Svećeničkog bratstva sv. Pija X., pater Stefan Frey označio je Zaključni dokument (Relatio finalis) obiteljske Sinode koja je u listopadu zasjedala u Rimu trijumfom dvoznačnosti. Niti slijedi volju radikalnih krugova, a niti potvrđuje nauk, ustvrdio je Frey koji smješta ovaj dokument ,,negdje na ničijoj zemlji između naviještanja zapovijedî i prilagodbe duhu vremena"

Komentar: Već smo kod prvog izvješća o ishodu Sinode najavili da ćemo objaviti nekoliko priloga različitih autora o ishodu Sinode koji se međusobno ne slažu. Tu se već vidjelo da će prosudba Sinode biti šarolika - razlog su upravo kompromisi koji su doneseni kako bi se Zaključno izvješće izglasalo. Zahvaljujemo pateru Freyu za jasnoću stava i posve se priključujemo njegovoj prosudbi Sinode o obitelji. 

Roberto de Mattei o Sinodi: "Čini se da su svi pobijedili i da su svi poraženi"




"Dan nakon XIV. redovite Biskupske sinode o temi obitelji, čini se da su svi pobijedili. Papa Franjo je pobijedio jer mu je uspjelo pronaći kompromisni tekst između dviju protuslovnih pozicija; pobijedili su progresivci jer usvojeni tekst razvedene koji su ponovno civilno vjenčani pripušta k pričesti; pobijedili su konzervativci jer dokument nigdje izričito ne spominje pričest za razvedene i odbacuje 'homobrak' i teoriju gendera." 

Opširnije o pobijeđenima i poraženima na Sinodi gdje je najviše stradao katolički moralni nauk, pročitajte u članku profesora De Matteija na blogu Splendor Domini.

srijeda, 28. listopada 2015.

Sinoda: sada počinje vrijeme tumačenjâ




U nedjelju je Vatikan objavio zaključno izvješće o kojemu se isti dan glasovalo. Sve 94 točke su dobile dvotrećinsku većinu. 

,,Relatio finalis" nije doktrinarni dokument, nego pismo preporuka sinodskih otaca Papi. On može tekst porabiti na onaj način koji drži ispravnim. On bi dakle zaključno izvješće posve mogao ignorirati što se doduše ne očekuje. 

Tekst je dug i kompleksan. Obrađuje mnogobrojne probleme modernih obitelji na cijelome svijetu. Prava procjena zahtijeva dakle mirno čitanje i brižno proučavanje. 

Što se tiče agende ,,reformatorskog" njemačkog izaslanstva, može se već sada reći da je njemačka delegacija (kardinal Marx, nadbiskup Koch i biskup Bode) doživjeli veliko razočaranje i porugu. 

Kako smo često pokazivali, izaslanstvo Njemačke biskupske konferencije jasno pripada progresističkom taboru i u prtljažniku je donijelo markantno liberalnu agendu. 

No, malo su postigli. Prijedlozi kardinala Waltera Kaspera u zaključnom izvješću praktično nisu ni uzeti u obzir premda neki mediji tvrde suprotno. 

Dokument posebice ne sadrži opću izjavu o pitanju pripuštanja rastavljenih ponovno civilno oženjenih Pričesti. 

Najvažniji cilj Nijemaca od početka je bio da bi se trebalo pronaći opće i što je moguće liberalnije pravilo u pitanju pripuštanja ovih osoba sakramentima Pokore i Euharistije. 

No smiju li rastavljeni ponovno vjenčani biti pripušteni Pričesti, u tekstu se izravno ne spominje. 

Doduše, zaključno izvješće preuzima prijedlog njemačke jezične skupine da se tematsko područje ,,propali brakovi" prepusti ,,forumu internumu" (&84ff). To znači da ove osobe o svojoj konkretnoj situaciji moraju razgovarati s ispovjednikom i po mogućnosti s mjesnim biskupom. Čisto teoretski - a to je odlučujuća točka - postoji mogućnost da netko tko trajno živi u teškom grijehu sebe subjektivno tako ne vidi. 

Onda bi takve osobe mogle - uvijek teoretski govoreći - eventualno biti pripuštene sakramentima. Iz ,,Relatio finalis" to pak neposredno ne proizlazi. To bi se moralo tako protumačiti, unoseći na neki način tumačenje u dokument. 

Ovu okolnost bi liberalni biskupi mogli uzeti kao povod za pripuštanje vrlo liberalne prakse (što je na mnogim mjestima ionako već slučaj). To bi zapravo sukladno ,,Relatio finalis" bila jasna zloporaba koncepta ,,forum internum"

Dakle, na koncu je to stvar tumačenja. Može se pretpostaviti da će se u skoro vrijeme o ovoj temi mnogo stvari objaviti. 

Paragrafi koji obrađuju ovo područje su dugi, komplicirani i s mnogo citata iz crkvenog prava. Članovi povjerenstva za sastavljanje izvješća htjeli su spriječiti da im se predbaci da su poticali labavu stegu u podjeli sakramenata. 

Pitanje homoseksualnosti samo se usput spomenulo. Jednostavno nije postojala odgovarajuća klima da se ovu temu obradi. 

Kako će njemački biskupi sada reagirati, to moramo pričekati i vidjeti. Marx, Koch i Bode nisu davali dojam da će pod svaku cijenu nastaviti s trikovima da još proguraju svoju agendu. 

Mi čekamo i dalje promatramo.

Izvor: mathias-von-gersdorff.blogspot.com 

ponedjeljak, 26. listopada 2015.

Kardinal Pell o zaključenju Sinode: ,,Puno je bolje nego što smo se bojali"




Prekjučer je kardinal George Pell na općoj skupštini ,,Federacije Una Voce" komentirao zaključni dokument Sinode. Izjavio je da je Sinoda učinila ,,težak posao"

Zaključni dokument ima 94 paragrafa. Osobito je kod paragrafâ 84, 85 i 86 značajna manjina glasovala protiv: 

84: 187 za prema 72 protiv. 

85: 178 za prema 80 protiv. 

86: 190 za prema 64 protiv. 

Pell izjavljuje da je manjina odbila tekstove jer istinski nauk nije dovoljno jasno izrečen. On opravdava sinodske oce da, iako su biskupi, ,,nisu učili ili su malo učili tomističku filozofiju"

Kardinal prosuđuje paragrafe o savjesti kao osobito opasne jer ljudi mogu zlorabiti ,,savjest" kako bi činili ,,što hoće". No ovaj paragraf je preinačen u posljednjim danima: ,,To se mora proučiti, ali je načelno dobro." 

Pell nadalje objašnjava da se Sinoda nije vrtjela oko tri teme: Pričesti za rastavljene ponovno oženjene, ideje savjesti i prihvaćanja homoseksualnosti. 

Kardinal priznaje da je jezik zaključnog dokumenta ,,drukčiji" i da je prenaglašena važnost riječi. Nije posrijedi dokument koji bi on tako napisao: ,,Neki ljudi će reći da je grozan, ali nije grozan." 

Za Pella je konačna verzija u usporedbi s nacrtom gotovo čudo: ,,Sama Sinoda je puno puno bolja od najgorega čega smo se bojali." 

U zaključnom se dokumentu ne nalazi ništa o dopuštanju Pričesti rastavljenima ponovno oženjenima, ništa o procesu pokore i ništa što bi opravdalo homoseksualne čine. U dokumentu je katolički nauk jasno izrečen. 

Pell pretpostavlja da će postojati pokušaji izokretanja teksta. Spominje da - prema pročelniku Kongregacije za nauk vjere, kardinalu Gerhardu Mülleru - ni na jednom mjestu u objavljenom dokumentu ne postoji doktrinarna zabluda. 

Izvor: gloria.tv

nedjelja, 25. listopada 2015.

Objavljen zaključni dokument Sinode



Donosimo članak objavljen sinoć na blogu Adelantelafe. Budući da je za prosudbu zaključnog dokumenta potrebno dosta vremena, objavit ćemo nekoliko mišljenja koja se ne slažu u svim točkama. Riječ je o katkad dosta emotivnim prvim reakcijama. Situacija će se izbistriti u sljedećim danima. 

Ovi članci ne donose nužno mišljenje Uredništva ovoga bloga. 


Sadrži li zaključni dokument Sinode skrivenu tempiranu bombu o temi ,,rastavljenih ponovno oženjenih"


Ako se ,,Familiaris consortio" ne može opozvati, onda će se iskriviti 


Zaključni dokument Sinode već je dostupan na talijanskome. 


Očekuje se da će se zaključni dokument Sinode večeras (u subotu) objaviti u Rimu. Ne zna se hoće li to biti samo na talijanskome ili će biti na raspolaganju prijevodi u isto vrijeme. Kad se objavi dokument, potrudit ćemo se objaviti dotične paragrafe. 

No već imamo predodžbu o njegovu sadržaju zahvaljujući službenoj tiskovnoj konferenciji Vatikana gdje su govorili kardinali Schönborn i Damasceno Assis. 

Može se reći da su ova dva kardinala više ili manje iz progresističkog tabora i u interesu im je iskriviti i falsificirati predstavljanje zaključnog izvješća. Naš odgovor je da ako se može tumačiti i heterodoksno, tada imamo važan problem, uključujući da prvo čitanje ne daje dojam da je neprijateljski raspoložen prema pravovjerju. Već smo vidjeli da se to dogodilo s ,,Instrumentum-om laboris" Sinode koji je u trenutku svojeg proglašenja široko hvaljen kao ,,konzervativan dokument", samo stoga što su se progresističke tempirane bombe pokazale vidljivima pomnjivijim čitanjem teksta. 

Ovdje donosimo tweetove Francisa X Rocca koji nam kazuju da je kardinal Schönborn potvrdio da se zaključni dokument na ,,neizravan način" odnosi na pitanje rastavljenih ponovno civilno vjenčanih.




Izvor: blog Adelantelafe

Jesu li neki prelati poludjeli? Sotonin dim ozbiljno guši vjeru


Kardinal Schönborn proglašava dobrima
spolne odnose izvan braka

Bečki kardinal Christoph Schönborn misli da rastavljeni ponovno civilno oženjeni smiju međusobno bludničiti. Rekao je u intervjuu za Vatican Insider da njemačka jezična skupina na Sinodi uzdržljivost ne drži ,,jedinim putem".

Čak je i dokument Ivana Pavla II. Familiaris consortio zahtijevao od civilno vjenčanih ljudi koji su već prije bili crkveno vjenčani da žive zajedno ,,kao brat i sestra" kako bi mogli primati sakramente. Kardinal Schönborn niječe da rastavljeni ponovno oženjeni trajno žive u teškom grijehu. On kaže da na početku stoji preljub, ali vremenom i drugi brak zbog ,,objektivnih potreba" ne može biti grješan. Takve objektivne nužnosti su prema Kardinalovu mišljenju zajednička djeca ili civilna veza samohrane majke.

Valjda je u ovom slučaju sve posve jasno - slične stvari i još gore mogu se napismeno dokazati i za Kaspera, Marxa, Bodea, Kocha, Cupicha, Baldisserija, Fortea i cijeli niz prelata koji su javno širili otpadničke stavove na štetu katoličkog nauka.

Stoga je smiješno, ali i neodgovorno i krajnje pokvareno da neki naši mediji situaciju na Sinodi prikazuju bezazlenim, rasprave ugodnima i plodonosnima... Neki biskupi tvrde da su s čuđenjem čitali svaku večer na internetu i pratili novinska izvješća i sve vijesti u kojima se govorilo o svađama, napetostima, čak i grupama... To navedeno uopće nije ni bilo prisutno u sinodskoj auli.

Međutim, barem je po porastu broja posjeta ovome blogu u posljednja tri tjedna dovoljno jasno da ovaj poziv da ne širimo paniku na Titaniku (iako lađa prolijeva na sve strane, znamo da neće potonuti) itekako može biti, svjesno ili nesvjesno, dio njemačkog plana B ili C o kojemu smo iscrpno pisali i da naši vjernici nisu toliko glupi i zatucani da im se pod katolički nauk mogu prodati sofizmi i opsjene Kaspera, Marxa i sličnih otpadnika i plaćenika.

Zar nasljednik apostola ne bi trebao skočiti dva metra u zrak kada u riječima sanktgallenških pajdaša čuje sada otvorene napade na katolički nauk, Sveto pismo i samog Gospodina Isusa Krista, umjesto da šminka i uljepšava situaciju kakva je trenutačno u Katoličkoj Crkvi: teška da teža jedva može biti.


Uredništvo 

subota, 24. listopada 2015.

U iščekivanju stote obljetnice Fatime 2017.: Je li pred nama konačni okršaj?




Majka Božja - ona koja je nadvladala sva krivovjerja 

S obzirom na krizu u Crkvi koja se svakim danom sve snažnije osjeća i zahvaća svaku poru crkvenog života, s pravom se pitamo jesmo li dospjeli do konačne bitke, konačnog okršaja koji spominje Gospa Fatimska? 

Odlučni otpor Crkve protiv krivovjerjâ pod stijegom ,,Žene odjevene suncem" iz Otkrivenja (Otk 12, 1-18) potrebniji je više nego ikada. Crkva na zemlji se zove vojujućom jer protiv Sotone, grijeha i svijeta mora voditi neprestanu ljutu borbu. Ova borba potječe od onog neprijateljstva koje je sam Bog postavio kada je nakon grijeha prvih ljudi rekao: ,,Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojega i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu" (Postanak 3, 15). 

Bog upravlja poviješću, on je Gospodar. Bez njegova dopuštenja ništa se ne može dogoditi - ni ova kriza Crkve, pomutnja i otpadništvo nisu nerješivi i za čas se sve može izmijeniti. 

Blago onima koji su pod stijegom Marijinim. Ni u najtežim kušnjama, ma kako se sve činilo izgubljenim, ne zaboravimo njezino obećanje: 

,,Na kraju će moje Bezgrješno Srce pobijediti." 

Čvrsto se držimo pradjedovske vjere, tradicionalne svete Mise i nauka. Krunicu u ruke: molimo se, postimo i žrtvujmo za Crkvu! Molimo se i da Sveti Otac posveti Rusiju njezinom Bezgrješnom Srcu! 

Poslušajmo još jedanput riječi sestre Lucije, Fatimske vidjelice: 

,,Vidite, Oče, Presveta je Djevica htjela dati, u ovim posljednjim vremenima u kojima živimo, novu djelotvornost molitvi svete Krunice. Ona je toliko ojačala njezinu djelotvornost da ne postoji problem, koliko god bio teškim, materijalne ili osobito duhovne naravi, u privatnom životu svakoga od nas ili u životu naših obitelji, obitelji cijeloga svijeta, redovničkih zajednica ili čak u životu naroda i nacija da se ne može riješiti molitvom svete Krunice. Nema problema, kažem vam, koliko god bio teškim, koji se ne može riješiti molitvom svete Krunice. Sa svetom krunicom ćemo se spasiti, posvetiti, utješit ćemo našega Gospodina i postići ćemo spasenje mnogih duša." 

,,Na koncu, pobožnost Bezgrješnom Srcu Marije, naše presvete Majke, sastoji se u tome da je se drži prijestoljem milosti, dobrote i oproštenja i sigurnim putem po kojem ćemo ući u Raj." 


Hermenegildus

Njemačko distanciranje i ,,decentralno" traženje plana B (II.)


Kako će završiti Biskupska sinoda?

Tagleov probni balon 1 - Kasperov probni balon 2

Zaključni dokument predstavlja odlučujući predmet svađe. Na njega se usredotočuju pogledi ,,kasperovaca". Berlinski nadbiskup Heiner Koch u utorak je čak bio mišljenja da bi ,,Zaključni tekst Sinode trebao doći od Pape". Sinoda koju Papa saziva da bi ga savjetovala, trebala bi donijeti tekst koji će sam Papa sastaviti? Apsurdna papolatrija jedva da se može zamisliti. Kochov prijedlog doduše manje ima za cilj potvrđivanje Petrove službe, nego postizanje zadanog cilja. Iz njega progovara briga da kod zaključnog glasovanja neće biti željene većine. S predosjećajem ,,vrućih rasprava" sutra u subotu Kocha citira Tagespost. ,,Pri tome je berlinski nadbiskup Heiner Koch u jednom intervjuu smirivao očekivanja i izrekao nadu da će Papa sastaviti vlastiti tekst", napisao je Kathpress. I tu se pojavljuje opet on, Papa, kao posljednji adut kasperovaca.

Papa Franjo koji na koncu zbilja drži kormilo u svojim rukama, gurao je prošlih tjedana pitanje o proceduri zaključenja Sinode pred sobom (Kako će se glasovati? Hoće li uopće postojati zaključni dokument?). Tako je mogao vidjeti kako se stvari razvijaju. Sutra završava Sinoda. Odluka će se morati donijeti.

Tagleov istup o zaključnom dokumentu i obijesno inscenirano zbunjivanje izjavama, protuizjavama i demantiranjima među sinodskim ocima koji su blizu Papi, Generalnim tajništvom i Tiskovnim uredom, dakle među pripadnicima istoga kruga, stvorilo je papi Franji u svakom slučaju opciju otvorenog kraja Sinode. Kasper je već izjavio da bi Papa trebao (ako većine ne budu odgovarale) zaključni dokument odgoditi za nekada u budućnosti i umjesto toga u svojem zaključnom govoru na svoju ruku navijestiti ,,otvaranja" za rastavljene ponovno oženjene (a i također i za homoseksualce?).

Da Kasper Papi mora poslati svoju preporuku preko medija, prilično je nevjerojatno. Vjerojatnije je da Kasper, kao već i Tagle, pušta za Papu probni balon kako bi testirao reakcije.

,,Decentralizacija" i sindrom Henrika VIII. 


Što će papa Franjo odlučiti?
I papa Franjo, uvijek još sam sebi najbolji strateg, dao je 17. listopada najavu. Hoćemo li to nazvati planom C ili je posrijedi samo jedna varijanta plana B, neka ostane otvoreno i u konačnici ionako nije važno.

Papa Franjo je kod svečanog čina 50. obljetnice uspostave Biskupske sinode naglasio da namjerava ojačati decentralizaciju Crkve. Dovoljno je samo paziti tko je oduševljeno skočio sa svog naslonjača - ili tko pred Papom stalno prosipa ruže. Kardinal Marx je, primjerice, govorio o ,,povijesnom govoru". Kardinal Schönborn je hvalio Franju zbog ,,najotvorenije Sinode" koju je on ikada doživio. Jedno od onih mnogobrojnih malenih podbadanja kojima Bečki nadbiskup od ožujka 2013. spominje Benedikta XVI. i Ivana Pavla II. držeći se gesla: danas je danas, baš me briga što sam jučer rekao.

Decentralizacija ili stvaranje nacionalnih Crkava i njihovo izručivanje većini dotične biskupske konferencije jest jedan daljnji novo stari zahtjev progresivne agende koji potječe iz šezdesetih godina prošlog stoljeća. Šezdesetoosmaške izjave u Königsteinu. Maria Trostu i Solothurnu ponovo se oživljavaju. Usput da spomenemo da je Papa za svoju najavu, kako je sada već uobičajeno, kada je riječ o progresivnoj temi, spomenuo Duha Svetoga. ,,Upravo put sinodalnosti jest put koji Bog očekuje od Crkve trećega tisućljeća", rekao je Papa doslovno. Hrabra izjava za jednu novotariju koja nije pobliže definirana i koja se k tome odmah proglašava za cijelo tisućljeće.

A tek kad se zna da ova novotarija i nije baš posve nova, nego je više puta postojala pod raznim imenima i predznacima u crkvenoj povijesti s negativnim posljedicama i protiv nje se borilo.

Iz današnje perspektive možda još mnogo njemačkih klerika čupa kosu zbog rimske tvrdokornosti u predmetu rastave braka kralja Henrika VIII. od Engleske. Pri tome se Engleskoj crkvi trebalo dopustiti samo malo ,,decentralizacije". Engleska bi onda još i danas bila katolička, s njom i Commonwealth, a još tvrdokorniji mučenici zbog vjernosti svetoj Crkvi i sakramentu Ženidbe, kardinal John Fisher i kancelar Thoma Mor bili bi ostali u službi i s častima i bili bi umrli prirodnom smrću. Sve same prednosti! Doduše, ovim ,,uskogrudnim", gotovo pomalo ,,fanatičnim" katolicima ne bi se ionako moglo pomoći, ta oni su na koncu sami krivi zbog vlastite sudbine. Tako ili slično bi mogle izgledati misli jednog njemačkog prelata koji se orijentira po ,,životnim stvarnostima, praksi i (koji ,,pastoralno" razmišlja).

Poruka komu? - I još jedanput Henrik VIII.

Najava decentralizacije pape Franje u kontekstu u svakom slučaju djeluje kao poruke progresivnim crkvenim krugovima Zapada koje se možda mogu razumjeti na sljedeći način: Strpite se i ako na Sinodi ne bude novih većina; jer ako se Crkva ne da promijeniti na svjetskoj razini, dade se to možda ostvariti na razini pojedinih zemalja.

Ostanimo kod Henrika VIII. i nacionalne Crkve Engleske koju je on proglasio. Anglikanci i danas lijepo pokazuju dopuštanjem da žene i homoseksualci mogu postati pastori i biskupi kako se to čini. ,,Liberalni" Britanci i Amerikanci dopuštaju sve, posve ,,sinodalno" dok ,,konzervativni" Afrikanci posve ,,decentralno" trebaju zadržati od čega se ne mogu odvojiti. Time se anglikanska svjetska zajednica stalno nalazi na rubu ponora i prijeti da će se eksplodirati. Do eksplozije doduše još nije došlo, ali zbog toga se bliži implozija preko dvostrukog procesa likvidacije: centrifugalnim procesom erozije na rubovima u smjeru Katoličke Crkve i strogih anglikanskih izdanaka te procesu isparavanja liberalnog nukleusa.

Papinsko iskazivanje naklonosti 

Papinsko preferiranje
kardinala Martinija i Enza Bianchija
Papa Franjo ni tijekom Sinode nije propustio priliku progresivnom crkvenom krugu slati znakove naklonosti. Nad Sinodom ostaje teret ponovnog imenovanja kardinala Godfrieda Danneelsa sinodskim ocem. To je posve osobna, gotovo demonstrativna Papina odluka. Razotkrivanje postojanja progresivnog tajnog kružoka u Katoličkoj Crkvi koje se dogodilo s Danneelsovim pristankom, ni Papi nije ostalo nepoznato. A tek ni upravo fakinska Danneelsova nadopuna da su skupinu Sankt Gallen njezini članovi nazivali ,,mafijom". Ipak je određeni cilj ove crkvene ,,mafije" bio imati utjecaja na crkvenu upravu i na izbor Pape. Dan Brown ne bi bolje mogao izmisliti ovaj kružok.

To sve nije omelo papu Franju, kao da ga ništa nije dodirnulo, da napiše predgovor izdanju sabranih djela kardinala Carla Marije Martinija čiji je prvi svezak od srijede u knjižarama. Kardinal Martini je bio utemeljitelj ,,mafije" koja se prema svojem mjestu susreta u Švicarskoj nazvala ,,sanktgalenškom". Martini i Bergoglio pripadaju isusovačkom redu, jedan je težio za papinskom službom, drugi je to postigao.

Dan prije kraja rada Sinode koja bi trebala završiti sutra popodne glasovanjem o Relatio finalis, sigurno je da ništa nije sigurno, barem ništa o tome kako će Sinoda završiti. Moglo bi se svakako dogoditi da dvogodišnja Obiteljska sinoda završi pobjedom branitelja katoličkog nauka o Ženidbi i moralu, a oni bi ipak možda mogli biti zapravo gubitnici jer papa Franjo Sinodu otvoreno stavlja ad acta i poseže u ladicu za planom B ili C ili... Kako je kardinal Marx rekao u srijedu? ,,Sinoda se bliži svome kraju, ali ona ne završava ovdje." Koji će se kompromis prihvatiti? Što ostaje stvar interpretacije?

Otvorena pitanja o kontroverznim sinodskim temama, ali još i više o cijelom usmjerenju Crkve, nakanama pape Franje i njegovom razumijevanju Crkve možda će se nakon sljedeće nedjelje osjetiti više gorućima nego ikada prije.

Ono što je zbilja pouzdano jest sigurnost da je Duh Sveti uvijek pobjednik i na koncu upravlja Crkvom, također i protiv svih i unatoč svim eventualnim pogrješkama ljudi. Međutim, za svaku pogrješku plaća se visoka cijena.

Izvor: katholisches.info 

petak, 23. listopada 2015.

Usuđuje li se Marx krenuti njemačkim posebnim putem?




Katholisch.de, internetski portal Njemačke biskupske konferencije, izvijestio je nakon objave trećeg izvješća jezičnih skupina (Circuli minores) da je kardinal Kasper na koncu prošao u njemačkoj skupini. Ovo tumačenje prema Kasperu zbilja je velikodušno. Može se jedino reći da Kasperovi prijedlozi ne pripadaju prošlosti. 

Činjenicom da prijedlozi Njemačkog kardinala općenito nisu dočekani s puno ljubavi, portal Njemačke biskupske konferencije se jedva pozabavio: samo manjina jezične skupine spomenula je uopće problematiku rastavljenih ponovno oženjenih u svojim izvješćima. Tema ,,homoseksualnost" se praktično nije ni spomenula. 

Delegacija Njemačke biskupske konferencije koja u cijelosti pripada progresističkom taboru i koja je jednodušno podržavala prijedloge i usmjerenje kardinala Waltera Kaspera nada se da će sada povjerenstvo za sastavljanje zaključnog izvješća (Relatio finalis) sastaviti tekst koji će unatoč svemu sadržavati Kasperove ekstravagantne teze. Postoji povod za ovu pretpostavku jer je ovo povjerenstvo većinski sastavljeno od Kasperovih pristalica. 

Vrlo neprikladan tekst bi doduše negativno upadao u oči. Vjerojatnije je da će se napisati izvješće koje će biti maglovito i na više mjesta višeznačno. Onda bi ga mjesni biskupi mogli tumačiti po svome guštu. 

Ako do tog dođe, postavlja se pitanje kako će kardinal Marx & Co reagirati. 

Jedna mogućnost bila bi odabrati na svoju ruku vlastiti put: interpretirati tekst prema svom liberalno-progresističkom poimanju i pokušati to i progurati. Može se pretpostaviti da se to neće zaustaviti kod pripuštanja rastavljenih ponovno oženjenih Pričesti. Ne, vremenom bi se uvela cijela agenda seksualne revolucije: pripuštanje svih mogućih ,,seksualnih identiteta" Pričesti, blagoslov svih mogućih partnerstava, prihvaćanje kontracepcije itd. 

Njemačka delegacija na Obiteljskoj sinodi je više puta dala do znanja da djeluje u smislu seksualne revolucije. 

Jedan put za uvođenje ove moralno-teološke revolucije moglo bi biti najprije objavljivanje jednog dokumenta koji savjesti pojedinca dopušta široku autonomiju. U biti, to bi bila jedna vrsta proširenja Königsteinske izjave na sve točke agende seksualne revolucije sukladno maksimama šezdesetoosmaškog pokreta. 

U jednom drugom dokumentu bi se argumentiralo da Crkva mora gledati pozitivne stvari u svim postojećim partnerstvima i pratiti ih ,,pastoralno", a da ih ne kritizira. 

Odlučujuće pitanje je koliko dugo će Papa i Vatikan prihvaćati takvu igru. 

Posljednjih desetljeća Rim je djelovao po načelu da se mora biti strpljiv i imati razumijevanja. Rim se umiješao samo u ekstremnim situacijama. 

Ali takva strategija nije nezabludiva: i u 16. stoljeću se mislilo da sve neće tako loše završiti. No jednom više nije bilo povratka: najkasnije kada je Martin Luther spalio Papinsku bulu u kojoj mu se prijetilo izopćenjem počeo je proces koji je doveo do konačnog raskola. 

Mi se, naravno, nadamo da se ovaj put neće otići tako daleko. Ali ne možemo zatvarati oči pred činjenicom da se mnogi naši biskupi igraju s vatrom. 

Izvor: mathias-von-gersdorff 

Sandro Magister: ,,Sinoda medija je - uz pomoć mnogih predstavnika Crkve - već pobijedila stvarnu Sinodu"




,,Sinoda medija već je pobijedila stvarnu. Nebitno je kako će ova zbilja završiti. Javno mnijenje diljem svijeta već je donijelo svoj sud. Uz pomoć mnogih ljudi Crkve." Ovom konstatacijom vatikanist Sandro Magister počinje svoj najnoviji članak. 

,,Bomba" s ,,automatskim demantijem" o ,,mrlji" na Papinu mozgu dovela je do ,,eksplozije" u svjetskim medijima. No ni sa Sinodom ,,se ne šale"

,,Još se nikada nije dogodilo da takvo okupljanje biskupa osvoji naslovnice dnevnih listova i postane temom Breaking News-a na televiziji. A s Franjom se baš to događa. To je jedno od remek-djela ovog neobičnog Pape", kaže Magister. 

Bile su dovoljne malobrojne odluke i spretno dozirane informacije, počevi s onim poznatim ,,Tko sam ja da sudim?" što je u međuvremenu postalo zaštitnim znakom ovoga pontifikata ,,kako bi u Crkvi izazvalo neviđen sukob i u svjetskoj javnosti stvorilo neslućena očekivanja prevrata katoličkih paradigmi o ključnim pitanjima kao rastava ili homoseksualnost"

,,Nadprosječna Papina spretnost ,,sviranja na dvama registrima" 

Tajna ovoga uspjeha u komunikaciji ,,jest nadprosječna spretnost Jorgea Marija Bergoglia sviranja na dvama registrima"

Između Sinode iz 2014. godine i ovogodišnje ,,Franjo je načinio lanac od više od 50 javnih istupa koji su u savršenom suglasju s tradicionalnim crkvenim naukom: protiv rodne ideologije, protiv rastavljenih ponovno oženjenih koji ,,zahtijevaju" Pričest i čak u korist jedne stare i zaboravljene krjeposti kao što je predbračna čistoća." Doslovno je rekao više puta prije početka Sinode: ,,U katolički nauk se ne smije dirati." 

,,No ipak svi ovi govori nisu imali najmanji odjek u medijima niti u tijelu Crkve gdje naprotiv trijumfiraju stalne Papine opomene protiv 'nadzornika' i 'carinika' bez milosrđa i neprestani pozivi da se širom otvore vrata rastavljenima ponovno oženjenima i homoseksualcima", rekao je Magister. 

,,Papa poznaje ovaj dvostruki medijski efekt između šutnje i vikanja i on to želi tako". Za njim se vuku ,,mnogi u Crkvi koji ponavljaju mantru da se ne želi promijeniti nauk, nego samo disciplina"

,,Revolucija koju je već sam Franjo pokrenuo stavljajući Sinodu pred svršen čin jest novi postupak proglašenja ništavnosti ženidbe: lagan, besplatan i superbrz. Tehnički gledano nema nikakve veze s rastavom, ali javno mnijenje je to već klasificiralo kao takvo i tome pljeskalo", rekao je vatikanist.

I ako bi ,,Sinoda dotle došla da dopusti Pričest za rastavljene ponovno oženjene, bio bi to prema mišljenju mnogih kraj dogme o nerazrješivosti braka."

Izvor: katholisches.info

Decentralizacija Crkve, sinodalnost, kolegijalnost...




Valjda nije potreban daljnji komentar...

Njemačko distanciranje i ,,decentralno" traženje plana B (I.)


Kako će završiti Biskupska sinoda?

Primjedbe Giuseppea Nardija o Sinodi 

(Rim) U srijedu je Vatikanski tiskovni ured objavio i treće izvješće koje je dao Circulus Germanicus na Biskupskoj sinodi. Službeni crkveni mediji su donosili naslove: ,,Schönbornova skupina: Papa treba reformirati katolički nauk o Ženidbi" (Kathpress - Obavijesna agencija Austrijske biskupske konferencije); ,,Jednodušni u kontroverznim pitanjima" - Njemačka jezična skupina želi reforme bračnog nauka (cathkathcatt.ch, Obavijesna platforma Švicarske biskupske konferencije) i - osobito emfatično - ,,Sakrament za novi svijet. Treće privremeno izvješće njemačke jezične skupine (katholisch.de, Obavijesna platforma Njemačke biskupske konferencije). Sve to, kako je i uobičajeno, podržavala Njemačka sekcija Radio Vatikana: ,,Kardinal Marx: Sinoda ne smije ometati Papu u djelovanju"; ,,Izvješće iz radnih skupina: pastoralna kreativnost; Intervju s nadbiskupom Kochom" i ,,Njemačkom skupinom na Sinodi": ,,Odlučno se distanciramo"

,,Odlučno se distanciramo"? I zbilja izvješće njemačkog sinodskog kruga počinje za vatikanske uvjete neuobičajenim, za njemačke uvjete ne baš neuobičajenim riječima: naime, pokazivanjem povrijeđenosti i distanciranjem. I jedno i drugo tipično njemački.

Njemački sinodski kružok: ,,S velikom potresenošću i tugom"

,,S velikom potresenošću i tugom primili smo otvorene izjave pojedinih sinodskih otaca o osobama, sadržaju i tijeku Sinode. To proturječi duhu zajedničkog hoda, duhu Sinode i njezinim elementarnim pravilima. Porabljene slike i usporedbe nisu samo paušalne i krive, nego i uvredljive. Odlučno se distanciramo." Ovim riječima počinje izvješće ,,Schönbornove skupine" (Kathpress).

Naziv ,,Schönbornova skupina" pri tome se ne odnosi samo na funkciju Bečkog nadbiskupa kao moderatora Circulusa. Kardinal Marx je izričito pohvalio Schönbornovu ,,ulogu posrednika" koja je kod zahtjeva o pripuštanju rastavljenih ponovno oženjenih Pričesti omogućila jednodušan rezultat ,,bez glasova protiv". Marx je doslovno rekao: ,,U našoj smo skupini sve odluke donijeli jednoglasno. Nije bilo glasova protiv."

Njemački jezični kružok na Sinodi je iskoristio prvo poglavlje privremenog izvješća za unutarcrkveni obračun i atakirao je trinaestoricu kardinala sinodskih otaca koji su se na inicijativu kardinala Georga Pella 5. listopada obratili papi Franji pismom žalbe. Naravno, nije ih se spominjalo poimence. No zašto tek sada? Zar se obračun nije trebao dogoditi već prošli tjedan pošto je pismo procurilo u javnost?

,,Manevar ometanja trinaestorice kardinala i Pellov intervju

Kardinal Marx: njemački Circulus ,,jednoglasno"
za Pričest za rastavljene ponovno oženjene
Čini se da je njemačke duhove (Nijemce, Austrijance i germanofone Švicarce) koji su se silno uznemirili zbog ,,manevra ometanja" intervju kardinala Pella doveo do ključanja. Intervju je u ponedjeljak 19. listopada objavio francuski dnevnik Le Figaro.

Slučajno je u srijedu, paralelno s objavljivanjem izvješća Circulusa kardinal Reinhard Marx, predsjednik Njemačke biskupske konferencije u 13 sati bio gost Vatikanskog glasnogovornika Lombardija na Tiskovnoj konferenciji Sinode koja se održava svaki dan. Američka novinarka Ines San Martin iz Crux-a i Boston Globe-a pitala je nadbiskupa Münchena i Freisinga što znači kriptično prvo poglavlje njemačkog izvješća (pogledajte videozapis dolje s pitanjem novinarke koje počinje u 39:20 minuti). I nadasve: Na koga se tu misli?

Kardinal Marx je potvrdio da je distanciranje usmjereno protiv kardinala Pella (i time na koncu protiv trinaestorice kardinala koji su uložili žalbu) koji je u intervjuu za Le Figaro otvoreno imenovao neke stvari i radi pojašnjenja govorio o borbi između kasperovaca i ratzingerovaca.

,,Na Sinodi nismo u ratu. Ratzinger nije protiv Kaspera", odgovarao je preneraženo Marx pred novinarima koji su se okupili u Vatikanu. Bio je to forum na kojem kardinal Pell nije imao priliku govoriti. Potpuno isto kao i prošle godine kardinal Raymond Burke kojemu je papa Franjo uklanjanjem iz Rimske kurije uskratio sudjelovanje na Sinodi 2015. Na Pellu je bio red preuzeti Burkeovo mjesto najglasnijeg predvodnika braniteljâ sakramenta Ženidbe.

Njemačko nezadovoljstvo i traženje plana B

Njemački ,,kasperovci" su očito morali ispuhati svoje nezadovoljstvo da marš kroz Sinodu neće baš tako uspjeti kako su se oni to nadali. Otpori onih sinodskih otaca koji se po Kristovoj zapovijedi pridržavaju nerazrješivosti sakramentalnoga braka jači su nego što se pretpostavljalo u Münchenu, Beču i Berlinu. Očito se previše prenosilo vlastite zaključke na ostale i sinodski put držalo revolucionarnim. I zbilja, na ,,sinodama" u njemačkom govornom području moglo se računati s većinskom podrškom za Kasperovo ,,novo milosrđe".

Čini se da u međuvremenu sinodska režija traži plan B. O tome je već 9. listopada natuknuo kardinal Luis Tagle, a vatikanski glasnogovornik Lombardi ga je 10. listopada doslovno ponovio. Sinoda bi mogla završiti bez zaključnog dokumenta jer je potrebno ,,više vremena", pojasnio je za tisak Filipinski kardinal. Otvorena pitanja su time i dalje ostala otvorena. Nada ,,kasperovaca" je ostala neokrnjena da u drugo vrijeme, novim pokušajem i jednim drugim putem ipak još postignu za što se Crkva ,,još ne čini zrelom".

Kardinal Kasper je 19. listopada u svojem intervjuu za SIR, Obavijesnu agenciju Talijanske biskupske konferencije, nagovijestio da se ide u tom istom smjeru. Uporno je zahtijevao od sinodskih otaca da glasuju za pripuštanje Pričesti rastavljenih ponovno oženjenih. Pri tome je bez imalo ustručavanja priznao da papa Franjo spada u skupinu ,,kasperovaca" da to malo nepreciznije formuliramo. Istodobno je Kasper dao do znanja da baš i nije tako siguran da može računati na većinu za ,,agendu milosrđa" zbog čega je govorio o toke da je potrebno ,,više vremena" za zaključni dokument čime bismo ponovno dospjeli do plana B.

Pitanje ,,držati otvorenim

Kasperovci protiv Ratzingerovaca?
Što su predložili Circuli Minores? Od trinaest radnih skupina nijedna se nije izravno izjasnila za pripuštanje rastavljenih ponovno civilno oženjenih Pričesti. Kad se to pobliže promotri može se na temelju tendencije prepoznati kako je većina u dotičnoj radnoj skupini razmišljala.

Kratak pregled u natuknicama:

Zapanjujuće suzdržan je bio Circulus Germanicus čiji je moderator kardinal Schönborn. Težište je bilo na ,,forumu internumu" a za to se citirala Familiaris Consortio Ivana Pavla II. broj 84. Da se drugi dio broja 84 nije spomenuo, daje nam razumjeti u kojem smjeru naginje većina u njemačkoj skupini. U ovome drugom dijelu broja 84 kaže se da rastavljeni ponovno oženjeni koji se ,,zbog teških razloga" ne mogu odvojiti, trebaju živjeti ,,kao brat i sestra". Pozivanje na broj 84 u usporedbi s polaznom točkom, Kasperovim govorom u veljači 2014. pred Kardinalskim kolegijem i kazuistika koja je pred njim protumačena, djeluje prilično skromno. Nije teško prepoznati da je tekst kompromis kako bi se postigla jednoglasna odluka. Pitanje je što se kaže, a prije svega što se ne kaže, ostaje dakle stvar tumačenja.

Jasno u smjeru ,,viae caritatis" ide Circulus Hispanicus A koji je moderirao kardinal Maradiaga (Honduras) i stoga preporučuje put ,,decentralizacije" koja bi mogla pomoći kod toga da se ,,rješenje učini pristupačnijim i sigurnijim".

Dvije radne skupine preporučuju daljnje ,,produbljenje" pitanja kroz povjerenstvo koje treba imenovati: izravnije Circulus Anglicus B (koji moderira kardinal Nichols iz Westminstera), suzdržanije Circulus Italicus B (koji moderira kardinal Menichelli).

Na drugoj strani dolaze najjasnije riječi u korist sakramenta Ženidbe iz engleskog govornog područja od Circulus Anglicus A (koji moderira kardinal Pell) koji odbacuje bilo kakvu decentralizaciju kao ,,štetu" za Crkvu i od Circulus Anglicus D (koji moderira kardinal Collins i izvjestitelj nadbiskup Chaput) koji predlaže da se cijeli broj 84 iz Familiaris Consortio citira u zaključnom dokumentu kako bi se uklonila svaka sumnja o domašaju ,,unutarnjeg foruma".

Od objave izvješćâ iz jezičnih skupina s kojom se nešto oklijevalo najedanput se može čuti, primjerice na gotovo poluslužbenoj papinoj stranici Vatican Insider da su pozicije o kontroverznim pitanjima ,,prerazličite" i da postoji ,,mnogo različitih prijedloga rješenja", da nema ,,jedinstvenog mišljenja". Činjenica je pak da među sinodskim ocima postoji široko odbacivanje Kasperova prijedloga da se rastavljenima ponovno oženjenima daje Pričest. A budući da ova većina želi sačuvati tradicionalni nauk Katoličke Crkve, a baš obratno se novine - ako već - mogu uvesti samo s najvećim suglasjem biskupâ s Papom, Svetim pismom, Učiteljstvom i Tradicijom, onda se ,,kasperovci" u biti pokazuju kao ono što jesu - manjina ili još i više oni koji se udaljuju od nauka. Time se na ovom mjestu, i zaključnom glasovanju u subotu, konačno treba zatvoriti pitanje izravnog i neizravnog priznanja drugog braka i s dnevnog reda skinuti Kasperov prijedlog.

Protiv toga toliko stalno govore njemački sinodski oci (iznimke, kako je poznato, potvrđuju pravilo) da ih je jezik zabolio, ponavljajući neprestano kao pokvarena ploča da je pitanje ,,i dalje otvoreno" (primjerice nadbiskup Heiner Koch ili kardinal Schönborn). Tako naglašena ,,različitost" pozicija unatoč jasnoj većini protiv, može imati samo jedan cilj, da se koliko je moguće spriječi objava zaključnog dokumenta kojim bi većina koja je vjerna nauku potvrdila katolički nauk o Ženidbi i time pred cijelom javnošću mogla pitanje proglasiti zaključenim.

I zbilja, mnogi su deklarirani branitelji katoličkog nauka o Ženidbi i moralu upozorili na nužnost jasnog zaključnog dokumenta kako bi progresivne udare i prodore zauvijek onemogućili.


četvrtak, 22. listopada 2015.

Kardinal Cañizares: ,,Invazija useljenika"




Kardinal Antonio Cañizares iz Valencije upozorava na ,,invaziju useljenika" koji bi se po njegovu mišljenju mogli pokazati kao ,,trojanski konj". Političari u Španjolskoj javno vrijeđaju Kardinala zbog ove izjave da je ,,ekstremni desničar" i ,,rasist". Predbacuju mu da je u proturječju s papom Franjom i njegovim stavovima s obzirom na problematiku nekontroliranog useljavanja. 

Podsjetimo: kardinal Cañizares bio je pročelnikom Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu tijekom pontifikata Benedikta XVI. Bio je jedan od najjačih promicatelja reforme reforme. Zalagao se za uvođenje reda u liturgiju i više puta je javno celebrirao tradicionalnu svetu Misu. Ujedno je jedna od prvih žrtava čistke takozvanih ,,ratzingerovaca" u Kuriji. Uklonjen je i vraćen u Španjolsku kao nadbiskup Valencije. 

Biskup suspendirao homo teologa Charamsu od svećeništva


Biskup Kasyna suspendirao
homoseksualnog svećenika Charamsu
od svećeništva
(Varšava) Biskup poljske biskupije Pelplin, msgr. Ryszard Kasyna suspendirao je nekadašnjeg vatikanskog teologa Krysztofa Charamsu koji je inkardiniran u njegovoj biskupiji. 

Charamsa je 3. listopada, dan prije otvaranja obiteljske sinode, u jednom intervjuu za talijanski dnevnik Corriere della Sera javno priznao i izjavio da je homoseksualac i da živi zajedno s drugim muškarcem te da je ,,sretan i ponosan zbog toga". Katolički nauk o homoseksualnosti označio je ,,neljudskim". Svojim javnim priznanjem Charamsa je prema vlastitim navodima htio potaknuti i pozvati Biskupsku sinodu na promjenu stava Katoličke Crkve prema homoseksualnosti. 

Vatikan je smjesta prekinuo suradnju s tim teologom koji je bio pomoćni tajnik Međunarodnog teološkog povjerenstva koje je smješteno unutar Kongregacije za nauk vjere. Charamsa je izgubio mjesto predavača na Papinskom sveučilištu Gregoriana i na Papinskom učilištu Regina Apostolorum. Ondje je - prema vlastitim navodima - i upoznao svog partnera homoseksualca. 

Biskup Kasyna je opomenuo Charamsu pozivajući ga na povratak svećeništvu i dao mu dvanaest dana da se javi osobno kod njega u Poljskoj. Zahtjev koji je otišao u prazno. U ponedjeljak je Charamsi proslijeđen biskupski dekret kojim ga je suspendirao od vršenja svećeničke službe, a početak je bio odmah. Kao razlog biskup Kasyna je naveo da Charamsa zastupa stavove koji proturječe katoličkom vjerskom i moralnom nauku i Svetom pismu i da na tome ustrajava. 

Charamsa koji se u međuvremenu sa svojim katalonskim partnerom preselio u Barcelonu i za kojim trče brojni mediji, ne vidi ,,realističan izgled" za žalbu protiv suspenzije. Istodobno otpušteni teolog i suspendirani svećenik nije pokazao razumijevanje. Ponovno je Katoličkoj Crkvi predbacio, a ,,posebice Poljskoj Crkvi govor mržnje protiv seksualnih manjina". Osim toga, on ne razumije ,,zbog čega ga se optužuje"

Izvor: katholisches.info 

srijeda, 21. listopada 2015.

Samo smicalice i varke: igraju li Marx & Co da dobiju na vremenu?




Da njemačka jezična skupina igra nekakvu igru najavljivao je i ovaj Gersdorffov članak koji je objavljen jučer 20. listopada. No Poznanjski nadbiskup Gadecki, nepokolebljiv u obrani katoličkog nauka o braku i spolnosti, ne da se obmanuti. Je li ovo današnje distanciranje i izoliranje od sinodskih otaca promjena strategije, još ne možemo znati. Radi boljeg uvida u manevre progresističkog tabora objavljujemo ovaj članak. 

U posljednjem tjednu zasjedanja Obiteljske sinode progresistički tabor se pojačano trudi ostaviti utisak da ne teži za promjenama crkvenog nauka. 

I doista su berlinski nadbiskup Heiner Koch i biskup Franz-Josef Bode iz Osnabrücka u jučerašnjim (20. listopada) intervjuima (s obzirom na njihova uvjerenja i držanje!) htjeli ispasti naglašeno umjereni i smiruju nade za velikim promjenama kod kontroverznih tema. 

Ovaj stil je zapanjujući jer su kardinal Marx, nadbiskup Koch i biskup Bode vrlo jasno iznijeli svoja stajališta o Pričesti za rastavljene ponovno oženjene, izvanbračna partnerstva itd. 

Stanislaw Gadecki, poznanjski nadbiskup, predsjednik Poljske biskupske konferencije i trenutačno najvažnija osoba konzervativnog tabora na Sinodi drži ove postupke čistom varkom. 

S velikom vjerojatnošću Gadecki ima pravo. Već duže vremena njemački liberalni katolicizam tvrdi da je Sinoda tek početak korjenite revolucije unutar Crkve. 

Nakon Sinode bi liberalni biskupi mogli pokušati progurati na svoju ruku reforme koje nisu uspjeli postići na Sinodi. Stoga tako uporno zahtijevaju više autonomije na razini biskupskih konferencija. Nejasno i višeznačno zaključno izvješće Sinode bi bilo od pomoći progresističkim biskupima: oni bi dokument interpretirali po svojoj volji. 

Konkretno bi za Njemačku time bio pripravljen put prema nacionalnoj Crkvi koja će sama sebi sklepati svoje Učiteljstvo. 


Izvor: mathias-von-gersdorff.blogspot.com

Njemačka jezična skupina službeno se izolira od Sinode




U današnjoj izjavi njemačka jezična skupina na Obiteljskoj sinodi čiji je moderator kardinal Christoph Schönborn objavljuje da se želi odlučno distancirati od katoličkih sinodskih otaca. Konkretna imena nisu spomenuli: 

,,S velikom potresenošću i tugom primili smo otvorene izjave pojedinih sinodskih otaca o osobama, sadržaju i tijeku Sinode. To proturječi duhu zajedničkog hoda, duhu Sinode i njezinim elementarnim pravilima. Porabljene slike i usporedbe nisu samo paušalne i krive, nego i uvredljive. Odlučno se distanciramo."

[Update] ,,Zanimljivo da je njemačka jezična skupina započela svoje izvješće s oštrom kritikom izlaganja nekih sinodalnih otaca na račun kardinala Kaspera, koji je bio osobno pogođen nekim izjavama. Kardinal Marx se nije ustručavao imenovati kardinala George Pella glavnim krivcem. Naime, pogodio ih je najviše Pellov komentar kako je ova bitka u stvari stari obračun između Ratzingera i Kaspera, te da su liberali pod vodstvom Kaspera uvidjeli svoju priliku da, nakon umirovljenja pape Benedikta, pokušaju ponovno progurati svoje stare ideje na površinu."

Opširnije na blogu Quo vadis Croatia


Izvor: gloria.tv; Radio Vatikan; Quo vadis Croatia 

[Update] Sinoda: ,,Nadmoćna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno civilno oženjene"


Tweet Mattea Matzuzzija

(Rim) Matteo Matzuzzi, vatikanist talijanskog dnevnika Il Foglio napisao je u 14.52 na Twitteru: ,,++Nadmoćna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno oženjene prema izvorima sa Sinode++" 

Već nekoliko minuta ranije je Sebastien Maillard, vatikanist dnevnika francuske biskupske konferencije La Croix je tweetao: ,,Ogromna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno oženjene prema promatračima u sinodskoj dvorani"

U jednom drugom tweetu je Matzuzzi napisao oko 15 sati: ,,Na kraju je sve pitanje brojeva. Počinje se prebrojavati..." 

Glasovanja tijekom rada Sinode kakva su se održala još prošle godine papa Franjo za ovu Sinodu nije više predvidio. To je bila točka koju su kritizirala trinaestorica kardinala sinodskih otaca u svojem pismu žalbe papi Franji. Privremena glasovanja prije zaključnog glasovanja o Relatio finalis na kraju Sinode služe orijentaciji među sinodskim ocima kako bi se vidjelo u kojem smjeru idu stavovi o jednoj temi. 

Ako bi se glasovanje potvrdilo, to bi značilo da su se sinodski oci mogli izboriti protiv sinodske režije. Jučerašnje glasovanje bi u svakom slučaju bilo samo orijentacijsko koje doduše anticipira zaključno glasovanje o temi. Zaključno glasovanje je predviđeno za sljedeću subotu, 24. listopada. 

Dugo je bilo nejasno kako će se održati zaključno glasovanje. Kardinali koji su se žalili izrazili su brigu da će Papa Sinodi dopustiti glasovanje u cijelosti, a ne za pojedinačne paragrafe. Generalni tajnik Sinode kardinal Baldisseri prošli je tjedan zajamčio kardinalu Pellu da će se glasovati paragraf po paragraf. No, sigurnosti o tome još nema. 

Sve u svemu, u zraku se osjeća nejasnoća kako će Sinoda uopće završiti. Upravo su Papini najuži suradnici kao kardinal Baldisseri i Tagle stvorili nejasnoću. Hoće li se objaviti Relatio finalis? Hoće li postojati posinodsko pismo? Govor pape Franje u prošlu subotu na svečanoj proslavi (koju je on želio) 50. obljetnice uvođenja biskupske sinode te prekjučer objavljeni intervju s kardinalom Walterom Kasperom izazivaju novu nesigurnost. 

Kardinal Kasper je nagovijestio da bi se moglo pričekati dok se izda posinodsko pismo, ali bi stoga Papina izjava trebala navijestiti pripuštanje Pričesti rastavljenih ponovno civilno oženjenih. Budući da Kasper u ovoj stvari spada u skupinu najbližih Papinih osoba od povjerenja te njegova izjava teško da bi mogla biti zahtjev Papi, već prije nagovještaj onoga što Papa namjerava. Barem se s obzirom na dosadašnji tijek Sinode ova varijanta može isključiti.

Isto to vrijedi i za Papinu najavu da želi decentralizirati Crkvu. Roberto de Mattei već je upozorio na to da bi decentralizacija mogla služiti kao izlazak iz slijepe ulice u kojoj sjedi progresivni tabor ako se Sinoda većinski odluči protiv 'novog milosrđa'. Onda bi se umjesto naglašene sinodalnosti krenulo putem decentralizacije. Drugim riječima, Afrika bi mogla zadržati katolički nauk dok bi biskupske konferencije u zapadnom svijetu prakticirale liberalno otvaranje?

[Update] Prema vlastitom istraživanju Matzuzzijeva procjena koja se poziva na francuskog vatikanista Maillarda preoptimistična je. Izjava je u načelu točna, ali se na putu Sinode nalazi još previše stupica da bi načelna orijentacija većine sinodskih otaca mogla biti dostatna. Postoji ustrojena manjina, nazvali je mi kasperovcima, progresistima ili bergogliovcima, koja je odlučna postići zadane ciljeve o rastavljenima ponovno vjenčanima, homoseksualcima, kontracepciji i nezakonitim partnerstvima općenito. Kako bi sve to uspjelo, svaki dan se sastaje maleni kružok s najvećim mogućim sudjelovanjem, analizira i improvizira s velikom umješnošću i, dakako, s doziranim, no ipak uvijek ponovno porabljenim adutom papinskog autoriteta koji se uvijek drži u ruci. Činjenica je da je ova manjina iznenađena otporom sinodskih otaca. Kako će se još razviti ova sinodska improvizacija između pritisaka i protu-pritisaka, teško je stoga predvidjeti. Hoće li se zbog otpora promijeniti namjere i doći do povlačenja? To nije isključeno, ali sada se još čini malo vjerojatnim. Činjenica je da se od predaje pisma žalbe trinaestorice kardinala traže alternativni putovi kako bi se u slučaju nužde i unatoč Sinodi i njezinu, eventualno neugodnom, zaključnom glasovanju još uspio postići cilj.

Tekst: Giuseppe Nardi 
Izvor: katholisches.info 

Prof.dr. Roberto de Mattei o posljedicama mogućeg ostvarenja nakane pape Franje da decentralizira Crkvu




"Papa Franjo je 17. listopada 2015. navijestio kako će završiti Sinoda o obitelji. Nekoliko dana prije kraja zasjedanja, biskupski se skup nalazi u slijepoj ulici, a izlaz je - prema Papi - decentralizacija Crkve. U slijepu se ulicu zapalo zbog podjele između onih koji u auli žele čvrsto osnažiti trajno Učiteljstvo o braku i 'inovatora' koji dvotisućljetno crkveno učenje, poglavito istinu evanđelja, želi oboriti. Naime, Kristova je riječ, božanski i naravni zakon da se valjan, sklopljen i izvršen [ratum et consummatum] brak krštenika ne može rastaviti ni iz kojeg razloga na svijetu. [...]" 

Opširan osvrt profesora R. de Matteija na blogu Splendor Domini

utorak, 20. listopada 2015.

Kasper se nada ,,velikoj većini koja je za Pričest za rastavljene"




(Rim) Kardinal Walter Kasper to ne kaže izričito, no ipak se čini sigurnim da je papa Franjo za Pričest za rastavljene i ponovno oženjene preljubnike. Stoga se Njemački kardinal nada da će Papa, iako bi se na zaključni dokument trebalo duže čekati, već na zaključenju Sinode dati izjavu u ovome smjeru. 

Osim proglašenja svetima roditelja sv. Terezije od Djeteta Isusa zbog primjernosti njihova bračnog života, a to je atipičan događaj za ovu Sinodu, čini se da službeni sinodski program ciljano ide k jednoj već unaprijed određenoj točci. Secretum meum mihi govori o ,,Via germanica". Put koji ,,Nijemci" žele nametnuti općoj Crkvi. ,,Put je jasan. Što drugi sinodski oci žele reći, ne igra nikakvu ulogu." Sigurnost koju može imati samo onaj koji zna da je Papa na njegovoj strani. 

Tiskovna agencija Talijanske biskupske konferencije SIR dodvoravala se danas ugodnim intervjuom kardinalu Walteru Kasperu, simbolu ,,Viae germanicae" s papinskom aprobacijom. Novinarka se čak nije niti potrudila skriti svoju podršku ,,novom milosrđu". Medijima Biskupske konferencije upravlja njezin Generalni tajnik, Papina osoba od povjerenja biskup Nunzio Galantino. 

Hoće li Papa u svojem Zaključnom govoru Sinode navijestiti ,,otvaranje"? 

SIR: Među ovim temama o kojima se mnogo diskutiralo nalazi se i mogućnost za tastavljene ponovno oženjene da ih se pripusti Pričesti. 

Kardinal Kasper: ,,Nadam se otvaranju, većini u korist Pričesti za rastavljene, s procesom integracije u župama i u život Crkve. Vidimo mnoge obitelji u nezakonitim situacijama, ali i oni su djeca Božja. I njima treba Kruh života jer Euharistija nije za ,,savršene", nego za grješnike, a svi smo grješnici. Kažemo to svaki put tijekom Pretvorbe. Vjerojatno je da će za zaključni dokument biti potrebno još vremena, ali se nadam da će Papa već na zaključenju radova nešto reći pošto primi sva izvješća." 

SIR: Ako se prate novine i Internet stječe se jasan dojam da postoji veliki interes za Sinodu i pažnja puna nade s kojom se gleda na nju. 

Kardinal Kasper: ,,Ovih tjedana su se mnoge obitelji, mnogi ljudi molili za Sinodu i to ne može ostati bez učinka. Mislim na veliko bdijenje 3. listopada na Trgu svetog Petra. Papa je tom prigodom rekao da je obitelj maleno svjetlo i prisjetimo se da mnoga svjetla zajedno mogu rasvijetliti tmine i sjene." 

SIR: Jedna želja za ovaj posljednji radni tjedan? 

Kardinal Kasper: Želimo da Duh Sveti prosvijetli sinodske oce i da ih ujedini s Papom. Želimo da velika većina nazočnih stoji na Papinoj strani kod rješenja problemâ. Nije posrijedi apstraktan nauk, nego i konkretni život s kojim se čovjek mora konfrontirati: središte Evanđelja jest milosrđe i Crkva mora biti svjedok milosrđa." 

Pokušaj izravnog čitanja Kasperovih riječi 

Što kardinal Kasper kaže, dalo bi se pročitati na sljedeći način: 

- Na zaključenju Sinode neće biti zaključnog dokumenta.

- Papa Franjo bi umjesto toga u svojem zaključnom govoru trebao navijestiti ,,otvaranje" za rastavljene ponovno oženjene.

- Ljudi žele ovo ,,otvaranje", a to se ne može zanemariti.

- Sinodski oci se trebaju ujediniti s Papom (koji je za Pričest za rastavljene ponovno oženjene).

- Sinodski oci trebaju kod rješavanja problema stajati na Papinoj strani (koji je za Pričest za rastavljene ponovno oženjene).

- Nauk je manje važan, ono što vrijedi jest konkretan život, a to zahtijeva Pričest za rastavljene ponovno oženjene.

- Kasper se nada velikoj većini za ,,otvaranje", no to nije odlučujuće: po njegovu mišljenju ionako nema alternative i odlučujući čimbenik je Papa.

Izvor: katholisches.info

,,Sinodalnost" je za njemački progresizam jednako nacionalna Crkva




Papa Franjo je u svojem nagovoru koji je održao u subotu 17. listopada, a koji je naišao na veliko zanimanje naglasio da želi ojačati ,,sinodski put za Crkvu". To znači pojačano sudjelovanje mjesnih biskupa u odlukama opće Crkve i istodobno decentralizaciju crkvene uprave. 

Nažalost, mnogi će ove papinske izjave u Njemačkoj uzeti kao izliku što se na mnogim mjestima već i dogodilo: široki spektar njemačkog katolicizma već se sada osjeća neovisnima od Rima i misli da može donositi odluke koje ne prihvaća ni Rim, a ni opća Crkva. 

Jedan primjer je bio izdavanje potvrda trudnicama takozvanih ,,Beratungsscheine" u katoličkim savjetovalištima u okviru državnog savjetovališta za trudnice u ,,konfliktnim situacijama". Ove potvrde su imale (i imaju još) jedinu svrhu omogućiti nekažnjiv pobačaj. 

Njemačke laičke udruge - ispred svih ,,Centralni komitet njemačkih katolika" - inzistirali su na tome da Nijemci sami mogu odlučivati. Oni jednostavno ne žele kapirati da su u ovu problematiku bili involvirani i vjera i moral i stoga Katolička Crkva u Njemačkoj nije mogla zauzeti stav koji proturječi katoličkoj vjeri i katoličkom nauku. 

Kako je poznato, njemački biskupi su istupili iz državnog sustava savjetovanja tek onda nakon što je morao intervenirati Ivan Pavao II. No stav se nije promijenio: Centralni komitet njemačkih katolika sada želi rehabilitirati savjetovalište ,,Donum Vitae" premda to savjetovalište daje potvrdu za pobačaj. Takvo nešto se naziva tvrdokornošću. 

Pogled na njemačku teologiju navodi nas da se bojimo najgorega ako bi se ,,sinodalnost" interpretirala sukladno  njemačkom čitanju. Već danas postoji hrpa njemačkih teologa koji se ne osjećaju vezanim za katoličko Učiteljstvo.

Intervencije njemačke delegacije (kardinal Marx, nadbiskup Koch i biskup Bode) na Obiteljskoj sinodi pokazuju da u međuvremenu čak ni visoki njemački crkveni velikodostojnici Učiteljstvo ne drže obvezujućim.

Jedna ,,njemačka" interpretacija ,,sinodskog puta" bi stoga s velikom vjerojatnošću dovela ne samo do njemačke nacionalne Crkve, nego čak do Crkve koja se ne podlaže Duhu Svetomu, nego duhu ovoga svijeta.


Izvor: mathias-von-gersdorff.blogspot.com 

Je li bečki nadbiskup, kardinal Christoph Schönborn šef-manipulator na Sinodi



Blog Sinode


Opat benediktinske opatije St. Ottilien Jeremias Schröder OSB sudjeluje na Obiteljskoj sinodi u Vatikanu. Za katholisch.de (katholisch.de nije katholisches.info; napomena prevoditelja) redovito izvješćuje iz sinodske dvorane. 

,,Sotonin dim u sinodskoj dvorani" 

Govori sudionika na Sinodi tako su različiti kao i njihovo podrijetlo i njihovi karakteri. Ima drvenih čekića - jedan govori o ,,Sotoninom dimu u sinodskoj dvorani" - ali ima i mačeva: jedan američki crkveni vođa kaže nekoliko formalno dotjeranih rečenica o čestoj želji za regionalnom nadležnošću, ,,ponekad odviše snažno iznesenoj" i o Erazmu Roterdamskom. A tek se na kraju zamijeti, ako se uopće zamijetilo, da je tu na tužan način jednom moćnom sinodskom ocu predbačeno da je drugi Martin Luther. Blagoslovljeni su ljudi kao kardinal Schönborn kojemu uspijeva prihvatiti kontroverznu izjavu i pohvaliti je, ali je onda tako obrnuti da cijela Sinoda iza nje može stajati. Prema zaključenju Sinode će to vjerojatno još češće uspjeti, također i kod posve velikih pitanja. 

Jeremias Schröder OSB 

ponedjeljak, 19. listopada 2015.

Mathias von Gersdorff: ,,Je li njemačko izaslanstvo na Sinodi u službi seksualne revolucije?" ,,U sredini je velika skupina neodlučnih" - Zar su Hrvati među njima?




Tijekom drugog tjedna Obiteljske Sinode (5.-25. listopada) raspravljalo se o kontroverznim temama Pričesti za rastavljene ponovno oženjene, homoseksualnosti itd. 

Mnogi sinodski oci izrekli su svoje mišljenje o ovim temama. Po oštrini izjava i stavova obiju strana postalo je jasno da je pukotina koja presijeca Sinodu sve šira. 

U međuvremenu se može govoriti o pravoj polarizaciji: na jednoj strani stoje progresisti koji sve jasnije izriču da žele izmijeniti crkveni nauk o ženidbi i spolnosti. Najprofiliraniji u ovoj skupini su trenutačno izaslanici Njemačke biskupske konferencije i čikaški nadbiskup Blase Cupich. 

Na jednoj strani su konzervativni oci koji brane katolički nauk, a time i vjeru. Najvažniji predstavnici ove druge skupine su iz Istočne Europe - poglavito Poljaci - te afrikanci. 

U sredini je velika skupina neodlučnih. (Zar Hrvati u ovoj stvari mogu biti neodlučni? - napomena prevoditelja) 

U međuvremenu je broj očitovanja, izjava, različitih pogleda, načina pristupa i prijedloga toliko velik da čovjek jedva može imati pregled. No jedna stvar se može ustvrditi: Crta razdvajanja različitih frakcija na Sinodi je vlastiti stav prema seksualnoj revoluciji sukladno maksimama šezdesetosmaških pokreta. 

Nažalost u ovoj točci prednjači njemačka delegacija: u bitnome oni traže prihvaćanje seksualne revolucije od Katoličke Crkve. Konkretno to znači prihvaćanje izvanbračnih partnerstava. Prihvaćanje civilnog drugog braka. Prihvaćanje homoseksualnih odnosa. Posljednjih dana se kardinal Marx (ponovno) založio za pripuštanje rastavljenih civilno oženjenih Pričesti. Biskup Bode želi da se naglase dobre strane ,,divljih brakova". Homoseksualnost se mora iznova vrednovati i dati joj se mjesto. 

Trebaju li nam crkvene vlasti koje daju takve izjave? Možemo to dobiti puno jeftinije, i to za 1, 80 eura. Toliko stoji primjerak časopisa za mlade ,,Bravo"

Po ovoj cijeni Marx & Co žele jeftino prodati katolički nauk o braku i spolnosti. 

Komentar: Je li Hrvatska prvi put u povijesti pala? 

,,Doista, prijevarni su visovi, graja po brdima. Odista, u Gospodinu, Bogu našemu, spasenje je Izraelovo! Baal je proždro trud naših otaca još od mladosti naše: ovce njihove i goveda, njihove kćeri i sinove. Lezimo u sramotu svoju, nek' nas pokrije ruglo naše! Jer Gospodinu Bogu svome, sagriješismo mi i oci naši, od mladosti svoje do dana današnjeg, i ne slušamo glasa Gospodina, Boga svojega." (Izaija 3, 23-25) 

Jesu li ove riječi upravljene baš nama danas? Je li Hrvatska šaptom pala na Sinodi? Hoćemo li se mi Hrvati osramotiti pred poviješću? 

Od nesvrstanosti između prošlogodišnjeg i ovogodišnjeg zasjedanja, zabadanja glave u pijesak i ignoriranja opasnosti (uz brigu da se ne bi nigdje celebrirala stara Misa) do navodne neodlučnosti na ovogodišnjem zasjedanju Sinode? 

Predugo su njemački progresizam, germaničari, rahnerovci, küngovci, teolozi oslobođenja i samoupravljanja te ostali bjelosvjetski opsjenari iznutra nagrizali nekoć živo stablo vjere. 

Što li u mjesecima velike pomutnje koji su pred nama još predstoji našem jadnom narodu - među prijateljima Božjim obljubljenom, a među neprijateljima Božjim omraženom zbog svoje vjernosti crkvenom nauku, Crkvi i vječnom Rimu?!