četvrtak, 17. studenoga 2016.

Biskup Athanasius Schneider upozorava na Kika i Neokatekumenski put




Mons. Athanasius Schneider je u intervjuu koji je dao Danielu Fülepu podcrtao prirodu Neokatekumenskog puta i upozorio na utemeljitelja Kika Arguella, te središnju okosnicu njihove nove liturgijske deformacije iz koje su se izrodile krajnje bizarne hereze i ,,pogrješke u nauku i liturgiji". Intervju je objavljen na hrvatskom jeziku 23. travnja 2016., no liturgijski i drugi problemi koje producira Kikov Neokatekumenski put i dalje su aktualni.

*** 
Mr. Fülep: Dok se Tradiciju progoni, jako se podupire neke nove moderne pokrete. Jedan od njih je Kikova zajednica. Kakvo je Vaše mišljenje o Neokatekumenskom putu? 

Biskup Schneider: To je vrlo kompleksan i žalostan fenomen. Otvoreno govoreći: To je trojanski konj u Crkvi. Poznajem ih jako dobro jer sam bio biskupski delegat za njih nekoliko godina u Kazahstanu u Karagandi. Asistirao sam također na njihovim misama i susretima te sam pročitao Kikova djela, njihova utemeljitelja, tako da ih dobro poznajem. Govoreći otvoreno, nediplomatski, moram konstatirati: Neokatekumenat je protestantsko-židovska zajednica unutar Crkve samo s katoličkom dekoracijom. Najopasniji aspekt tiče se euharistije, jer je euharistija srce Crkve. Kad je srce u lošem stanju, cijelom tijelu je loše. Euharistija je za neokatekumene prvotno bratska gozba. To je protestantski, tipično luteranski pristup. Oni odbacuju ideju i naučavanje o euharistiji kao istinskoj žrtvi. Oni čak smatraju da tradicionalno učenje i vjerovanje o euharistiji kao žrtvi nije niti kršćansko nego pogansko. To je potpuni apsurd, to je tipično luteranski, protestantski. Tijekom njihovih euharistijskih liturgija, oni tretiraju Presveti Oltarski Sakrament na tako banalan način da to ponekad postaje užasno. Oni sjede dok primaju Pričest, i onda gube čestice hostije jer ih nije briga za njih te nakon Pričesti plešu umjesto da se klanjaju Isusu u tišini. To je stvarno svjetovno i poganski, naturalistički. 

Mr. Fülep: Problem možda nije samo praktični... 

Biskup Schneider: Druga opasnost je njihova ideologija. Glavna ideja neokatekumena prema njihovom utemeljitelju Kiku Arguellu je sljedeća:  Crkva je imala idealan život samo do Konstantina u IV. stoljeću, samo to je bila učinkovito prava Crkva. I s Konstantinom je Crkva počela propadati: doktrinarno, liturgijski i moralno. U svom propadanju dno je dotakla s dekretima Tridentskog sabora. Međutim, suprotno njegovom mišljenju, upravo je obrnuto istina: to je bio jedan od najsjajnijih trenutaka u povijesti Crkve zbog jasnoće nauka i stege. Prema Kiku, mračno doba Crkve trajalo je od IV. stoljeća do II. vatikanskog sabora. Tek je s II. vatikanskim saborom svjetlo došlo u Crkvu. To je hereza jer se time kaže da je Duh Sveti napustio Crkvu. I to je stvarno sektaški i jako na liniji Martina Luthera, koji je rekao da je do njegovog pojavka Crkva bila u mraku i da je samo kroz njega došlo svijetlo u Crkvu. Kikova pozicija je fundamentalno identična s Lutherovom, samo što Kiko postulira mračno doba Crkve od Konstantina do II. vatikanskog sabora. Tako su dakle oni krivo interpretirali II. vatikanski sabor. Oni kažu da su apostoli II. vatikanskog. Tako opravdavaju sve svoje heretične prakse i učenja II. vatikanskim saborom. To je teška zloporaba. 

Mr. Fülep: Kako je ta zajednica mogla biti službeno priznata od strane Crkve? 

Biskup Schneider: To je još jedna tragedija. Oni su uspostavili snažni lobi u Vatikanu najmanje prije trideset godina. Postoji još jedna prijevara: na mnogim sustetima s biskupima oni predstavljaju mnoge plodove obraćenja i mnoštvo duhovnih zvanja. Mnogi biskupi su zaslijepljeni tim plodovima te ne vide pogrješke i ne istražuju ih. Oni imaju velike obitelji, imaju mnogo djece te imaju visoke moralne standarde u obiteljskom životu. To je, naravno, dobar rezultat. Međutim, tu postoji neka vrsta pretjerivanja tako da vrše pritisak na obitelji kako bi dobili maksimalni broj djece. To nije zdravo. I oni kažu, mi prihvaćamo Humanae Vitae, i to je naravno dobro. Ali u konačnici to je iluzija, jer postoji također jako puno protestantskih grupa danas u svijetu s vrlo visokim moralnim standardima, koje također imaju veliki broj djece te koji također idu na proteste protiv rodne ideologije, homoseksualnosti i koji isto tako prihvaćaju Humanae Vitae. Ali, za mene, to nije odlučujući kriterij istine! Postoji također mnogo protestantskih zajednica koje obraćaju mnoge grješnike, ljude koji su živjeli u ovisnosti kao što je alkoholizam i droge. Dakle, plodovi obraćenja nisu odlučujući kriterij za mene i ja neću pozvati takvu dobru protestantsku grupu koja obraća grješnike i ima mnogo djece u moju biskupiju kako bi se angažirala u apostolatu. To je iluzija mnogih biskupa koji su zaslijepljeni takozvanim plodovima. 

Mr. Fülep: Koji je zaglavni kamen nauka? 

Biskup Schneider: Nauk o euharistiji. To je srce. Pogrešno je prvo gledati na plodove i ignorirati ili ne brinuti za nauk i liturgiju. Siguran sam da će doći vrijeme kad će Crkva objektivno, dubinski istražiti tu organizaciju bez pritiska lobija Neokatekumenskog puta, te da će se onda istinski pokazati njihove pogrješke u nauku i liturgiji. 


Izvor: paxtibi.net 

Broj komentara: 11:

  1. Neokatekumenski kao i karizmatski pokret cvate i razvija se najbrže unutar Rimokatoličke Crkve. Ima tu dosta nejasnoća i nesuglasja, ali to su sitnice prema ovim zadnjim potezima Crkve koje je uspješno riješila. Plodovi su vidljivi i sad opet nevalja : svećenička zvanja, obitelji sa djecom, ozbiljan molitveni život . Kad netko pokuša malo ozbilnije vjerski živjeti bez kompromisa odmah ga napadate zato jer niste na Putu ili u Duhu. Kud sad sa tolikim vjernicima, da nisu kod njih a ipak unutar Katoličke Crkve ,sigurno bi bili negdje u nekoj sekti a izvan Katoličke Crkve. Neokatekumenski Put i Karizmatski pokret su poput dva krila Rimokatoličke Crkve koja ju nose i bez kojih ne bi mogla letjeti. Tko nije protiv nas taj je za nas. Ako nešto ne valja zašto se to ne ispravi za Kikovog života . Nadam se da sad ne slijedi kritiziranje Opus Dea i Svetog Eskrive jer ako tako nastavimo neće nitko ostati osim nas pravovjernih tradicionalista.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Robelar Neokatekumenski Put i Karizmatski pokret su poput dva krila Rimokatoličke Crkve koja ju nose i bez kojih ne bi mogla letjeti.

      To sigurno. Ta dva pokreta zaista nose postkoncilsku modernističku crkvu. Pitanje je jedino gdje je nose.

      Piko

      Izbriši
    2. Piko pročitaj kako je počeo i živio Kiko. Valjda si čuo onaj citat koji svaki petogodišnji tradicionalist zna ,, Ni vrata paklena neće ju nadvladati." Prema tome neka se ne uznemiruje srce tvoje , u dobrim smo rukama , samo hrabro.
      Robelar

      Izbriši
    3. I konzervativni protestanti i muslimani imaju puno djece i vrlo su revni u svom molitvenom životu. To su sigurno dobri plodovi zbog kojih ih ne smijemo kritizirati i moramo zaključiti da su njihove religije super.

      Robi

      Izbriši
  2. I jedan i drugi put otkidaju i kradu one koji su slabi i neupuceni od RKC . Moglo bi se reci urusavaju i ruse , pogledajte samo koliki je to broj ( kako to uspjesno provode ) . Oba puta slice reformaciji , a usput uvjek kazu " mi smo Kikovi neokatekumeni ili pak , mi smo karizmatici , nikad " mi smo Kristovi ili Krscani " obicno preziru ostale vjernike , osobito Tradicionalni nauk .

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se s tobom Anđela, nije dobro da se tako olako poigravaju s stoljetnim tradicijama i naukom crkve. Mislim kom vjerniku može smetati tradicionalna misa ili svetište, da bi se okrenuo novokomponovanim liturgijama. ne kontam , rađe bih bio i bez "plodova" cijeli život, nego odbacio tradicionalni rimokatolički nauk i liturgiju!!.
      Da ne spominjem ne odlaženja ili minoriziranja nedjeljnih svetih misa. Izgleda d aje njima jedino vjerodostojno sve od 2. vatikanskog koncila a prije kao da ne postoji. Ono prije je njima samo povijest crkve koju se treba sjetiti kad treba oipravdati svoj novokomponovani nauk i liturgiju, da bi se prikazalo kak je prije bilo loše , a sad je s njima novo nebo i nova zemlja, mislim stvarno dokle to ide.!!!
      Mislim zanemariti karitativno djelovanje crkve kroz povijest, njenu teološku doktrinu, koja je iznjedrila europu kakva je "bila"...hm!!!?

      Izbriši
  3. Da Anđela , nažalost si u pravu. Ponašati se kao nekakva elita, crkva unutar Crkve , sa svojim obredima, naukom, svećenicima , zatvorenim sastancima, skupljanjem članarine , prodajom svojih knjiga... No ne čine li isto i tradicionalisti iako je Sveti Pavao rekao da ne sektašimo govoreći ja sam Petrov, ja Apolonov...
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Robelar , sretna sam kad mi je uopce dostupna tradicija koja gradi i cuva crkvu . Oholost i uzdizanje mi se uvjek gadi , osobito kad je izrazena samosvidanjem i da ima tog i kod tradicionalista . Ali niti se kljuca crkva za vrijeme Euharistije , a niti se izmislja po stranom nauku reformatora . Pojedinci su uvjek pojedinci , ali kad svi polude od objesti , e tog nema kod tradicionalista . Ljubav nadvisuje sve ! Izljubavi i vjernosti tradicija zivi i zivjet ce , mnogi su zivot podredili crkvi na kojoj tradicija zivi i zivjetce . Reformatorski putevi u nasoj crkvi imaju zadacu trojanskog konja , pa pogledaj kako im je maticna baza danas prazna ( opustosena ) , hoceli uspjet kucu Boziju koju su im oci napustili trazeci ugodu lazne klimave slobode Luterove napustili ? Hoceli kukolj nocu od lopova nadvladat u Gospodinovoj njivi ?

      Jedna crkva , jedna glava , jedan nauk , ali samo Isusa Krista u RKC .
      Jedinoj pravoj istinskoj crkvi i nista drugo , ma ni slova niti dodaj niti oduzmi . To mi srce ljubi , to mi pamet kaze .

      Izbriši
    2. Pa OPET ČUJEM SKUPLJANJE NEKIH DONACIJA, ČLANARINE, JEL TU ITKO IKOG PITA KAKO SE ZOVE, KAK SE OSOBA OSJEČA, DALI JE POTREBITA UZAJAMNE MOLITVE ZA NJENE POTREBE ILI NEŠTO?...

      Izbriši
    3. Kod tradicionalista imate uvijek otvorene crkve i srdačne svećenike. Kaj moreš, Til je priča za sebe.
      Janko

      Izbriši
    4. Koje crkve , koje svećenike?
      Robelar

      Izbriši

Napomena: Kako bi se razlikovali sugovornici, koristite ime ili pseudonim koji možete dodati i na kraju komentara.
Mišljenja čitatelja nisu nužno stavovi autora bloga. Iskazi koji su suprotni Tradiciji ili oni komentari koji je namjeravaju izrugivati neće se objavljivati. Komentari koji promiču nekatoličku duhovnost i potenciraju nepriznate objave i ukazanja, a koje su dogmatski dvojbene, neće se prikazivati na blogu Traditio Ecclesiae (http://tradikatolik.blogspot.com/)